Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows XP en ouder » [WIN2K8] Geen rechten software installatie.

Besturingssystemen - Windows XP en ouder

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: [WIN2K8] Geen rechten software installatie.

Tags: software, Installatie, rechten, [WIN2K8]

offlineXeraveros Geplaatst op donderdag 6 november 2008 17:10 1
Hallo allemaal,

mijn server met Windows 2008 en een domain is perfect draaiend.
Nu willen de computers die in het domain zitten niks installeren omdat ze de rechten er niet voor hebben. Dit betreft tot zover een Windows Vista Business installatie!

Heb al heel mijn Policies doorgespit om dit te disablen maar ik kan de goede functie gewoon niet vinden.
Iemand die weet welke policy ik dien te disablen?
Google levert voor mij helaas niet veel op!

Alvast bedankt.
Xeraveros heeft dit bericht gewijzigd op 06-11-2008 om 17:13
offlineThe_cobra666 Geplaatst op donderdag 6 november 2008 17:24 1
Hoe bedoel je installeren? Installaties hebben niets te maken met GPO's. Op iedere computer zou je een gewone installatie moeten kunnen doen van Vista. Gelijk welk OS trouwens.

Kun je het even wat verduidelijken :)
offlineXeraveros Geplaatst op donderdag 6 november 2008 17:29 1
Iedere keer als een gebruiker iets wil installeren springt UAC naar boven en wil hij mijn Administrator username en wachtwoord hebben.
Als ik deze ingeef dan gaat de installatie prima.

Als ik UAC uit zet en heb verder geen Software Restriction Policies lopen dan schreeuwt elk programma dat hij te weinig rechten heeft om te mogen schrijven in de Program Files.

Het betreft mijn server met Windows Server 2008 Enterprise en een laptop met Windows Vista Business!
offlineThe_cobra666 Geplaatst op donderdag 6 november 2008 17:33 1
Je moet de gebruiker administrator rechten geven. Dit doeje in AD. Pas hiermee wel op... het is nl niet de bedoeling dat de gebruiker software installeert...
offlineXeraveros Geplaatst op donderdag 6 november 2008 17:36 1
Dat is het probleem juist .. ik wil hem gewoon geen Administrator maken.
Er is een policy actief die verbied hij geen software mag installeren. De gebruikers mogen software installeren wat ze willen. Zolang ik ze maar niet lid hoef te maken van de Buildin Administrators.
Deze moet ik gewoon zien te vinden en Disablen! :D
Xeraveros heeft dit bericht gewijzigd op 06-11-2008 om 17:37
offlineThe_cobra666 Geplaatst op donderdag 6 november 2008 21:42 1

quote:

Xeraveros schreef op 06 november 2008 @ 17:36:
Dat is het probleem juist .. ik wil hem gewoon geen Administrator maken.
Er is een policy actief die verbied hij geen software mag installeren. De gebruikers mogen software installeren wat ze willen. Zolang ik ze maar niet lid hoef te maken van de Buildin Administrators.
Deze moet ik gewoon zien te vinden en Disablen! :D
Je kan geen software installeren als je geen administrator bent.. dit gaat gewoon weg niet. Je maakt hem gewoon lid van de groep administrators.
offline-ko- Geplaatst op donderdag 6 november 2008 21:50 1
Maak hem local administrator op die laptop en je probleem is opgelost.
offlineRPM Geplaatst op vrijdag 7 november 2008 09:02 1

quote:

-ko- schreef op 06 november 2008 @ 21:50:
Maak hem local administrator op die laptop en je probleem is opgelost.
Dit werkt inderdaad het beste. Het groote voordeel is dat ze dus alleen op de pc dingen kunnen doen als software installeren enzo. als je dit niet wilt dan zul je er voor moeten zorgen dat je als administrator alle programma installeerd
offlineShier Geplaatst op dinsdag 11 november 2008 11:37 1
/kick naar BS
offlineChezzer Geplaatst op vrijdag 14 november 2008 11:47 1
Xeraveros, wil je even laten weten of de tip van -ko- je geholpen heeft?

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows XP en ouder » [WIN2K8] Geen rechten software installatie.