Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows XP en ouder » Even over die Service Pack 3 van Windows XP

Besturingssystemen - Windows XP en ouder

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Even over die Service Pack 3 van Windows XP

Tags: windows, XP, service, pack, even

offlinethetorpedo Geplaatst op maandag 25 augustus 2008 01:02 1
Even een vraag voor mezelf...
Steeds meer hoor ik over problemen met Service Pack 3 van Windows XP.
Ook ik ondervond daardoor problemen. Ik kon opeens geen Windows Live Messenger meer installeren en ook andere installaties gaven problemen. Toen heb ik meteen maar een systeemherstel gedaan.
Dit soort dingen hoor ik aan de lopende band.
Ik heb op dit moment die Service Pack 3 dus niet meer op mijn PC en ik durf hem ook niet te installeren.
Is dit de zoveelste misser van Microsoft? Of hebben ze inmiddels al oplossingen voor de problemen?
Mijn excuus trouwens als deze vraag al in dit forum is beantwoord.
Mvg.
Wim
offlineFrechy Geplaatst op maandag 25 augustus 2008 01:05 1
even ter contrast...

Heb SP3 hier op 6 verschillende computers geďnstalleerd. 2 laptops, 3 normale pc's en een oud P3 servertje. Geen van allen hebben ook maar een kik gegeven. Niet 1 probleem is hieruit ontstaan of installatie moeilijkheden tegengekomen.
offlinethetorpedo Geplaatst op maandag 25 augustus 2008 01:10 1
Hmmmm....was dat heel recentelijk? In dat geval hebben ze misschien al een en ander verholpen.
Zou mooi zijn.
Ik wacht nog even andere reacties af.
Wellicht doe ik nog eens een gooi naar die SP3 (na een systeemherstelpunt te hebben gemaakt...waha).
offlineFrechy Geplaatst op maandag 25 augustus 2008 01:29 1
Alles is al meer dan 3 weken geleden geďnstalleerd. Sommige werden automatisch gedaan via Windows Update. Mijn eigen pc en het servertje heb ik geforceerd gedaan via MS site update.
offlinet1m0tjuh Geplaatst op maandag 25 augustus 2008 01:30 1
weet je wat het is, Ga jij op een forum melden als je service pack het helemaal perfect doet zonder problemen? Nee dus. Mensen melden het alleen als er wél een probleem is. Daarom lees je dat ook alleen maar. Dat heb je natuurlijk bij elk product.
offlineSir_Hendro Geplaatst op maandag 25 augustus 2008 05:04 1
Ik heb al een tijdje een versie van Windows XP met SP3 geintegreerd die beschikbaar was net voordat hij officieel was uitgebracht. Deze bevat dus zeker weten een 1 van de oudste uitgaven van SP3. Deze versie van Windows XP heb ik al op 4 verschillende pc's gezet en bij alle 4 werken ze helemaal perfect.
offlineDa_Max1985 Geplaatst op maandag 25 augustus 2008 13:18 1
Ook hier SP3 en geen enkel probleem. t1m0tjuh heeft gelijk.
offline-ko- Geplaatst op maandag 25 augustus 2008 19:23 1
Wat t1m0tjuh zegt slaat de spijker op zijn kop. Je leest alleen de slechte dingen omdat mensen meer dingen vertellen die ze rot vinden, dan dingen die ze goed vinden. Hierdoor krijg je een nogal vertekend beeld. Het is nog altijd het verstandigst zelf te proberen en op deze manier aan je eigen waarde oordeel te komen. Als je er slechte ervaringen mee hebt, en je wilt niet installeren, dan blijf je toch lekker bij SP2?
offlineDa_Max1985 Geplaatst op maandag 25 augustus 2008 20:35 1

quote:

-ko- schreef op 25 augustus 2008 @ 19:23:
dan blijf je toch lekker bij SP2?
Dat raad ik niet aan. Service Packs zijn er speciaal om je OS beter te maken en vooral ook veiliger, het is best aangeraden dat je ze installeert.
offlinerob96 Geplaatst op maandag 25 augustus 2008 20:58 1
Zelf nog geen problemen gehad met Service Pack 3
Hij is zelf een beetje sneller

Download Microsoft Windows XP Service Pack 3 ( NEDERLANDS )

DIT IS DE VOLLEDIG VERSIE ( DEZE WORDT AANBEVOLEN DOOR MICROSOFT )
WIL JE DE KLEINERE VERSIE GA NAAR WINDOWS UPDATE

Ik heb zelf het volledige pakket gedownload deze werkt perfect :D
rob96 heeft dit bericht gewijzigd op 25-08-2008 om 21:01
offlineMark_Zonne Geplaatst op maandag 25 augustus 2008 21:03 1
Ik heb ook Service Pack 3. Geen problemen ermee. Zou niet weten waarom je het niet zou downloaden. ;)
offlineChezzer Geplaatst op dinsdag 26 augustus 2008 21:21 1
Het is bekend dat bij sommige pc's SP3 problemen kan geven. Ik geloof dat het bij sommige AMD-processors voorkomt. Toch kan ik me niet voorstellen dat deze problemen inmiddels nog niet opgelost zijn.
offlineMartijnGP Geplaatst op dinsdag 26 augustus 2008 21:24 1

quote:

Chezzer schreef op 26 augustus 2008 @ 21:21:
Het is bekend dat bij sommige pc's SP3 problemen kan geven. Ik geloof dat het bij sommige AMD-processors voorkomt. Toch kan ik me niet voorstellen dat deze problemen inmiddels nog niet opgelost zijn.
Nooit last van gehad. Hier draaien we praktisch volledig op AMD processors. Ik heb laatst 5 pc's een upgrade naar XP SP3 gegeven waarvan er 4 een AMD processor hebben (Sempron, 2xAthlon XP en Athlon64) en geen van alle hebben moeilijk gedaan. Niks aan de hand dus. Natuurlijk kan het fout gaan, maar dat is zo bij elke grote ingreep aan een OS.
offlineChezzer Geplaatst op dinsdag 26 augustus 2008 21:26 1
Ik ook niet, maar bij de release van SP3 bleek dat met name systemen met een AMD-processor problemen konden ondervinden. Ik heb geen specifieke lijst van de processoren, die hiervan last hebben, maar met wat gegoogle zijn er wel een aantal artikelen over te vinden.
offlinethetorpedo Geplaatst op woensdag 27 augustus 2008 11:59 1
Ok, bedankt voor alle reacties.
Wellicht ga ik het gewoon eens proberen
Groetjes,
Wim

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows XP en ouder » Even over die Service Pack 3 van Windows XP