Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows XP en ouder » Windows XP Service Pack 3

Besturingssystemen - Windows XP en ouder

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Windows XP Service Pack 3

Tags: windows, XP, service, pack

offlinePHPsnaputnie Geplaatst op vrijdag 25 juli 2008 19:14 1
Ik wil Windows XP Service Pack 3 instaleren, maar er staat dat het verstandig is om van mijn harde schijf een back-up te maken. Dat ben ik ook van plan, maar moet ik het in Backup (D:) doen of ergens anders? Want als ik het nou in Backup (D:) doe gaan de gegevens dan verloren als er iets mis gaat met de instalatie??
offlinehotdog92 Geplaatst op vrijdag 25 juli 2008 19:16 1
Mocht je Windows er per direct mee stoppen (en deze staat op de C-partitie) dan raak je niets kwijt als jij die back-up op D hebt gezet. Je kan de C-partitie namelijk zo weer opnieuw installeren en dan kun je datgene wat je op D hebt gezet als een back-up weer terugzetten.
offlinePHPsnaputnie Geplaatst op vrijdag 25 juli 2008 19:27 1
Ja mijn windows zit op (C:) (er staat een map genaamd windows tenminste)
Maakt het dan ook niks uit als ik het op Data (F:) zet, want op Backup (D:) past het niet :p
Als ik een back-up maak van (C:), maakt ie dan ook een back-up van de verborgen bestanden in (C:) :?
PHPsnaputnie heeft dit bericht gewijzigd op 25-07-2008 om 19:30
offlineO-T4live Geplaatst op vrijdag 25 juli 2008 19:31 1
Je kan, mocht de installatie fout gaan, je gegevens altijd nog terughalen na een herinstallatie van windows. Verder maakt xp een herstelpunt aan zodat na een foute boot automatisch de optie komt om naar de laatst werkende instellingen te gaan (waarbij deze naar mijn idee weer terugkeert naar SP2).

Als de backup niet al te veel moeite is dan kan dat natuurlijk nooit kwaad.
offlinePHPsnaputnie Geplaatst op vrijdag 25 juli 2008 19:41 1

quote:

O-T4live schreef op 25 juli 2008 @ 19:31:
Je kan, mocht de installatie fout gaan, je gegevens altijd nog terughalen na een herinstallatie van windows. Verder maakt xp een herstelpunt aan zodat na een foute boot automatisch de optie komt om naar de laatst werkende instellingen te gaan (waarbij deze naar mijn idee weer terugkeert naar SP2).

Als de backup niet al te veel moeite is dan kan dat natuurlijk nooit kwaad.

Ja maar maakt het wat uit als ik hem in Data (F:) aanmaak???
En maakt ie ook een back-up van de verborgen bestanden???
offlineS.O.M. Geplaatst op vrijdag 25 juli 2008 20:19 1
hangt er vanaf met welk programma of hoe je je backup maakt :)

als je gewoon copy/paste doet zullen de verborgen bestandjes niet meegenomen worden, doe je het echter via ntbackup.exe (backup utility van xp) dan wel (geloof ik toch)

en, het maakt niet uit waar je je backup plaats. hier, maak ik gewoon een backup, waar ik die zet ofzo maakt niks uit :) als ik maar weer aan mijn gegevens kan :)
offlinePHPsnaputnie Geplaatst op vrijdag 25 juli 2008 22:10 1

quote:

S.O.M. schreef op 25 juli 2008 @ 20:19:
hangt er vanaf met welk programma of hoe je je backup maakt :)

als je gewoon copy/paste doet zullen de verborgen bestandjes niet meegenomen worden, doe je het echter via ntbackup.exe (backup utility van xp) dan wel (geloof ik toch)

en, het maakt niet uit waar je je backup plaats. hier, maak ik gewoon een backup, waar ik die zet ofzo maakt niks uit :) als ik maar weer aan mijn gegevens kan :)

Ik gebruik Nero BackitUp, maar als ik Deze computer--->extra--->mapopties--->weergave--->verborgen bestanden en mappen weergeven (aangevinkt) doe. Doet hij het dan wel???
En maakt het wat uit als ik de back-up in Data (F:) opsla???
PHPsnaputnie heeft dit bericht gewijzigd op 25-07-2008 om 22:10
offlineO-T4live Geplaatst op vrijdag 25 juli 2008 23:08 1

quote:

PHPsnaputnie schreef op 25 juli 2008 @ 19:41:
[...]

Ja maar maakt het wat uit als ik hem in Data (F:) aanmaak???
En maakt ie ook een back-up van de verborgen bestanden???

Zoals gezegt kan het geen kwaad om de bestanden te backuppen naar een ander station (door jouw genoemd als F:)

Overigens worden verborgen mappen gewoon meegekopieerd.
offlineChezzer Geplaatst op donderdag 31 juli 2008 11:55 1
Backuppen doe in principe nooit op hetzelfde systeem. Er zijn een aantal mogelijkheden:
- Externe HDD
- Andere PC
- DVD-R / CD-R
- USB-stick

Het is overigens zeker wel aan te bevelen om even een backup te maken als je SP3 installeert. Niet bij iedereen verloopt die installatie vlekkeloos. Laat even weten of het je gelukt is!

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows XP en ouder » Windows XP Service Pack 3