Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows XP en ouder » Windows opstarten sneller maken mogelijk?

Besturingssystemen - Windows XP en ouder

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Windows opstarten sneller maken mogelijk?

Tags: windows, sneller, Opstarten

offlineveraweb Geplaatst op dinsdag 14 december 2010 17:49 1
Ik heb windows 7 en het opstarten is super traag.
Als de computer eenmaal is opgestart dan gaat het wel weer. Het opstarten van Windows dat vind ik echt te traag gaan.
Het rare is dat toen ik de pc kocht ik niet dit probleem had, ik ben bang dat het misschien een virus is maar ik heb een check gedaan met Norton en die zeg dat alles oke is.

Alle info is welkom! Maar maak het me niet te moeilijk! :P
Bedankt voor jullie hulp!

Vera
offlinenikosnellings Geplaatst op dinsdag 14 december 2010 18:02 1
Bij mij was het opstarten van Windows ook traag.
Het probleem wat ik had (en wat jij misschien ook hebt) is de hoeveelheid aan services en programmas dat ik geinstalleerd had.
Het verwijderen van programmas is niet moeilijk. Daarna heb ik de computer eens flink opgeschoond.
Als je niet weet hoe dat moet dan raad ik je de volgende site aan: Windows opstarten traag oplossen. Daar vind je ook een staps gewijze instructie enzo. Ik hoop dat je zo het probleem kunt aanpakken.

Success ermee!
offlineRecrush Geplaatst op dinsdag 14 december 2010 18:57 1
Spam? Verwijderen iemand?
onlineFastFred Geplaatst op dinsdag 14 december 2010 19:09 1

Quote:

Recrush schreef op 14 december 2010 @ 18:57:
Spam? Verwijderen iemand?

Zal wel aan mij liggen, maar wat bedoel je? :P
offlineRecrush Geplaatst op dinsdag 14 december 2010 19:49 1
Twee nieuwe mensen, ééntje van vandaag en ééntje van vier dagen oud. De jongste maakt vandaag zijn/haar eerste post en binnen no-time reageert de oudere met een o zo handige site. Daarnaast nog allemaal kleine dingetjes die voor mij op spam wijzen.

Leuk geprobeert een realistisch scenario te maken maar nee, helaas. :9
offlineEthanoL Geplaatst op dinsdag 14 december 2010 20:33 1
Stink wel een beetje ja, maar gewoon ff bij msconfig de overbodige services ff uitzetten, keer defragmenteren, spyware verwijderen, etc.
offlineveraweb Geplaatst op dinsdag 14 december 2010 20:43 1
Hallo bedankt voor de suggesties! (voor de gene die iets bijdrage).

Ik heb mijn hardeschrijf gedefragmenteerd zoals ik op die site heb gevonden.
Nu wilde kijken om overbodige services uit te zetten. Hoe weet ik welke overbodig zijn?

Dankje! Vera
offlineengelbewaarder Geplaatst op dinsdag 14 december 2010 22:16 1
Hoi,

Als Windows traag is ja dan komt het vaak door te veel software op je pc, misschien wel verschillende anti-virus producten die allemaal tegelijkertijd je pc liggen te scannen. Als het niet spyware of malware is dan is het vaak de software die deze zaken moet voorkomen die je pc vertraagt hoor. In ieder geval, dat is mijn ervaring. Dus, scannen voor malware met maar 1 complete antimalware product. Kijken of dat helpt :D .
offline0lenny0 Geplaatst op dinsdag 14 december 2010 22:20 1
is er geen mogelijkheid om te kijken van welk ip welk acount laatst heeft ingelogd of dergelijke?
Ben 100% zeker dat dit spam is
onlineFastFred Geplaatst op dinsdag 14 december 2010 23:07 1
Nu begint het hier ook te dagen. Ik zou zeggen, gooi maar dicht

@ lenny, dat is zeker mogelijk, en reken er maar op dat als deze 3 accounts van hetzelfde IP komen, die gewoon een IP ban krijgt
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 14-12-2010 om 23:09
offlinewesel1993 Geplaatst op dinsdag 14 december 2010 23:25 1

Quote:

FastFred schreef op 14 december 2010 @ 23:07:
Nu begint het hier ook te dagen. Ik zou zeggen, gooi maar dicht

@ lenny, dat is zeker mogelijk, en reken er maar op dat als deze 3 accounts van hetzelfde IP komen, die gewoon een IP ban krijgt

De admins kunnen gewoon zien welke registratie ip de accounts hebben. Dus dat regelen hun dan zelf wel denk ik..

Om het probleem te helpen kun je trouwens ook (tegen betaling) TuneUp Utilities 2011 gebruiken. Zij hebben een nieuwe feature TuneUp Program Deactivator die in mijn geval erg goed werkt. In deze blog meer informatie hierover (Engels): http://blog.tune-up.com/behind-the-scenes/behind-the-scenes-tuneup-program-deactivator/
offlineOrcaModder Geplaatst op dinsdag 14 december 2010 23:27 1

(schaamteloos van LiquidSnake gejat uit de "Post hier jouw adagium van de dag" topic)
offlineSir_Hendro Geplaatst op woensdag 15 december 2010 09:11 1
Zoals de meeste zeggen, MSCONFIG uitvoeren via het start menu.

Verder zou je kunnen overwegen om een SSD te nemen en daar Windows op installeren voor een veel snellere boot. :)
offline666robin666 Geplaatst op woensdag 15 december 2010 09:17 1
Ik zou gewoon een frisse Windows installatie erop knallen.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows XP en ouder » Windows opstarten sneller maken mogelijk?