Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows XP en ouder » windows installatie kapot laptopscherm

Besturingssystemen - Windows XP en ouder

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: windows installatie kapot laptopscherm

Tags: windows, Installatie, kapot, laptopscherm

offlinebrechtjen Geplaatst op zaterdag 4 december 2010 10:01 1
Hoi,

Laats bracht mijn neef zijn laptop bij me binnen die gecrashed is (acer aspire 8920g) voor een nieuwe windowsinstallatie. Dit leek mij geen probleem op 1 puntje na zijnde dat zijn laptopscherm kapot is.
Ik heb zelf nagenoeg dezelfde laptop alleen heeft hij een iets betere grafische kaart.
Installeren via zijn laptop gaat moeilijk omdat de vga poort niet herkent word tijdens de installatie, dus ik dacht ik steek zijn hdd in mijn laptop en installeer van hieruit. Zo gedaan, maar wanneer ik deze terug in zijn laptop steek kan ik nog steeds niets zien via extern scherm
Is er enige mogelijkheid hoe ik dit kan oplossen ???

Dank!!!
onlineFastFred Geplaatst op zaterdag 4 december 2010 11:34 1
Videokaart kapot lijkt me? Is het een al wat oudere laptop en heeft hij een Nvidia kaart?
offlinebrechtjen Geplaatst op zaterdag 4 december 2010 13:55 1
zal nu goed 2j oud zijn schat ik.. met idd nvidia kaart 9650m gs :)
Beeldscherm is al tijd kapot, want ik weet dat ze steeds moesten werken met extern scherm maja.. al de rest werkte wel nog
Maar ik kan geen drivers installeren als ik niet zie he
onlineFastFred Geplaatst op zaterdag 4 december 2010 15:09 1
Start de laptop wel? Is er schijf activiteit? Hoor je bijvoorbeeld het geluid van Windows als hij klaar is met starten?
offlinebrechtjen Geplaatst op zaterdag 4 december 2010 15:21 1
de laptop draait , want ik zie op het scherm alles nog tot wanneer windows zelf moet opstarten, dan valt beeld weg
Dus bios enzo kan ik nog in soms (soms valt beeld sneller weg)
offlineComputaboy Geplaatst op zaterdag 4 december 2010 15:23 1
Krijg je geen beeld als je Fn+F5 doet ofzo? (Kan ook Fn+F8 zijn)
offlinebrechtjen Geplaatst op zaterdag 4 december 2010 15:29 1
neen lukt niet :s
offlinesteynieboy Geplaatst op zaterdag 4 december 2010 22:25 1
Computaboy: verschilt van laptop tot laptop.
Mijn laptop is fn+f4, en ik ken laptops die die mogelijkheid totaal niet hebben (eenmaal in OS kan het wel, maar vroeger niet).

Ik vind het niet niet meer dan logisch dat de bios niet op extern scherm komt, ik ken niet veel laptops die dat ondersteunen (er zijn er natuurlijk wel), dus daar moet je geen punt van maken.
Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat er iets fout loopt tijdens het aansturen van de grafische kaart (of het scherm), waardoor je tijdens het opstarten plots geen beeld meer krijgt.
Ik zou hem eens laten nakijken door de fabrikant (mits je garantie hebt).
offlineMizgala28 Geplaatst op zaterdag 4 december 2010 23:20 1
Als jij zijn HD in jouw laptop doet installeert windows de drivers voor jouw laptop en dus zal die windows waarschijnlijk niet werken op zijn laptop omdat er dan andere drivers zijn.

Probeer HDMI.
offlineComputaboy Geplaatst op zondag 5 december 2010 08:43 1
Als je de drivers van de grafische kaart van jouw laptop verwijderd, zoekt windows dan niet naar nieuwe drivers bij het opstarten? Toen ik Windows 7 installeerde heb ik nooit handmatig drivers moeten downloaden.
offlinebrechtjen Geplaatst op maandag 6 december 2010 09:13 1
helaas niet.... heb drivers al meermaals verwijderd...
geeft fout dat er geen compatibele hardware niet kan gevonden worden met de driver
terwijl het wel de goeie is

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows XP en ouder » windows installatie kapot laptopscherm