Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows XP en ouder » BSOD tijdens install windows xp

Besturingssystemen - Windows XP en ouder

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: BSOD tijdens install windows xp

Tags: windows, XP, Install, bsod

offline0lenny0 Geplaatst op dinsdag 3 augustus 2010 21:26 1
Ik denk dat de titel boekdelen spreekt.
Telkens ik Windows xp probeer te installeren krijg ik een bsod.
Dit is de precieze error:
NOT_LESS_OR_EQUAL
0x0000000A (0x00000010,0x00000002,0x00000000,0x8051AA58)
ik krijg dit nadat de files op mijn HDD staan en hij de setup start(bij apparaten ofzo tijdens de setup)

Dit heb ik al geprobeerd:
Herinstalleren
Starten met alleen pc(zonder uitbreidingen zoals videokaart,tv kaart etc),stroom en monitor(VGA)
Ram verlagen naar 2GB(+ vorige ofc)

Dit zijn mijn specs

Besturingssysteem:
Windows Vista Home Premium(32 bit) + Windows 7 Ultimate(64 bit) in dual boot dus

Moederbord:
Intel DG31PR

Processor:
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E4500 @ 2.20GHz

Geheugen:
4 GB (Patriot PSD22G6672H + Kingston 2GB PC2-5300 667MHz DDR2 CL5 DIMM)

Harde Schijf:
Seagate ST3250410AS 250 GB SATA (Windows vista)
WD Scorpio Blue 500 GB SATA (Windows 7 en hopelijk binnenkort xp)

DVD Drive:
1 of ander IDE beest(sticker beschadigd)

Iemand nog een idee?
0lenny0 heeft dit bericht gewijzigd op 03-08-2010 om 21:27
offlineX-Fire-X Geplaatst op dinsdag 3 augustus 2010 21:43 1
Geheugen en HDD al getest? Kan je doen met memtest (geheugen) en bv Seatools voor je HDD. Zou met die laatste beginnen aangezien het inladen lukt.
X-Fire-X heeft dit bericht gewijzigd op 03-08-2010 om 21:43
offline0lenny0 Geplaatst op dinsdag 3 augustus 2010 22:00 1
Vergeten melden,al geprobeerd.
Heb nu op een forum gelezen dat met windows xp sp1 er problemen kunnen zijn om op sata apparaten te installeren dus zeggen ze dat je best een cd met sp2 gebruikt omdat die gene problemen vertoond.
Heb nog 1 liggen met SP3 dus zal die gebruiken als ik hem vind.
Misschien helpt dit.
offline0lenny0 Geplaatst op woensdag 4 augustus 2010 19:01 1
Geen succes met 2 verschillende cd's,heb nog 1 cd maar ik w8 nog even.
Ik zou eerst mijn moederbord's drivers voor SATA(RAID) willen hebben.
Als ik die op een floppy zet dan kan ik die laden.
Kan iemand deze vinden?
Ik net :@ .
offlinepeer8 Geplaatst op woensdag 4 augustus 2010 20:54 1
Helemaal zeker ben ik niet, maar normaal gesproken zou ik denken:
eerst win xp installeren
daarna win7

probeer jij het misschien andersom?
offlineX-Fire-X Geplaatst op woensdag 4 augustus 2010 21:21 1

Quote:

peer8 schreef op 04 augustus 2010 @ 20:54:
Helemaal zeker ben ik niet, maar normaal gesproken zou ik denken:
eerst win xp installeren
daarna win7

probeer jij het misschien andersom?

Hele goeie van je, lees nu dat die idd al dualboot Vista en W7 heeft. Nou hebben die 2 een compleet andere kernel, maar was idd wel altijd de regel om het oudste besturingssysteem als eerste te installeren :Y
offline0lenny0 Geplaatst op woensdag 4 augustus 2010 21:49 1
Probeer inderdaad nadat ik win vista en 7 had in dual boot,maar dit kan.
Normaal boot je dan gewoon altijd rechtstreeks in win xp wat ik kan oplossen.
De BSOD geeft een hardware probleem ofzo aan.
Had gedacht,heb hier nog een pc staan die een andere cpu nodig had.
Als ik nu eens mijn win xp installeer vanaf die pc(hdd aankoppel) en dan terug in dit systeem,zou dit kwaad kunnen?
Denk niet dat er echt een hardware probleem ofzo zou zijn(of toch niet met xp).

Ga eens proberen,omdat ik niet op vista wil(xp komt op zelfde schijf als win7 maar partitie) zal ik even niet kunnen reageren
0lenny0 heeft dit bericht gewijzigd op 04-08-2010 om 22:09
offlineX-Fire-X Geplaatst op woensdag 4 augustus 2010 22:11 1
Waarom draai je XP niet virtueel in W7 anders? Je hebt ultimate dus optie is er.
offlinepeer8 Geplaatst op woensdag 4 augustus 2010 22:13 1

Quote:

X-Fire-X schreef op 04 augustus 2010 @ 22:11:
Waarom draai je XP niet virtueel in W7 anders? Je hebt ultimate dus optie is er.

Ja, dat is de enige logische oplossing. En de makkelijkste.

edit: of als je op de een of andere manier deze handige functie van Win7 niet wil gebruiken, kan je ook een virtuele machine aanmaken. Nadeel is dan dat je wellicht wat krap in je geheugen komt te zitten.
peer8 heeft dit bericht gewijzigd op 04-08-2010 om 22:15
offline0lenny0 Geplaatst op woensdag 4 augustus 2010 22:21 1
Ik ben vanplan ook games te spelen op de win xp en in vmware of virtual machine ofzo is dat gewoon niet zo goed.
(zit even op thuis pc)
Heb nu de HDD aangekoppeld op een andere pc en zal daarop eens win xp proberen te installeren.
Als dit lukt zijn we normaal vertrokken.
Zal laten weeten of het lukte.
offlinepeer8 Geplaatst op woensdag 4 augustus 2010 22:27 1
Dat kan absoluut niet. Erger, je kan de werkende boot verknallen.
offline0lenny0 Geplaatst op woensdag 4 augustus 2010 23:08 1
De boot is altijd stuk,xp boot altijd zichzelf waardoor je ofwel win vista + 7 in de lijst moet zetten ofwel dit vanuit vista of 7 doet(boot fixen via cd temp)
Net geprobeerd via andere pc,kreeg de setup niet nadat de files gekopieerd waren.
Kan ik de files van vmware of virtual machine niet zelf in de partitie plaatsen?
Ik kan op xp via die progjes dus misschien kan ik op een manier de virtual disk openen

Gevonden,winimage kan het(getest).
Nu vlug win xp installeren en eens zien of alle files kloppen.
Zoja,dan kan ik hem normaal toevoegen in mijn boot menu
0lenny0 heeft dit bericht gewijzigd op 04-08-2010 om 23:26
offline0lenny0 Geplaatst op donderdag 5 augustus 2010 00:41 1
Kopieren ging goed,kwam in boot venster(toen ik adde) maar booten in xp lukt niet.
In veilige modus laad hij de drivers maar daarna een reboot en in xp zag ik een bsod maar kon niet zien welke(blijft niet).
Zal eens kijken of ik via de cd niet kan herstellen ofzo.
offlineO-T4live Geplaatst op donderdag 5 augustus 2010 01:36 1
* sigh,

AHCI mode in de bios op IDE zetten. Dan werkt de installatie van XP gewoon.

Wil je het met drivers doen zou dat zo moeilijk niet mogen zijn. Je moederbord heeft een G31 express chipset en die drivers haal je dan gewoon van de intel site.

En dan weet ik niet zeker welke je vervolgens moet downloaden uit het lijstje bij de G31, maar ik denk dat het deze moet zijn.
Kan niet testen of het werkt omdat die bij mij niet werkt (onder windows 7), maar daar kan je een diskette mee maken.

Als je geen diskette station hebt moet je de drivers slipstreamen middels het programma Nlite, maar daar heb je dan weer een andere download voor nodig.
O-T4live heeft dit bericht gewijzigd op 05-08-2010 om 01:37
offline0lenny0 Geplaatst op donderdag 5 augustus 2010 01:53 1
Wait what?!
Had al geprobeerd een diskette te maken met de drivers maar fail.
Hij zevert iets dat de diskette read only is terwijl ik er zelf in kan schrijven(en het lipje is weg),heb al 3 verschillende geprobeerd + 2 verschillende readers.
Maar ben er bijna _O- .
Het enige dat nog mist is de boot file,ik denk dat fixboot dit wel zal oplossen.
Snap alleen niet waarom het NST\easyldr1 is ik dacht dat het winload ofzo was.
onlineFastFred Geplaatst op donderdag 5 augustus 2010 02:05 1

Quote:

O-T4live schreef op 05 augustus 2010 @ 01:36:
* sigh,

AHCI mode in de bios op IDE zetten. Dan werkt de installatie van XP gewoon.

Wil je het met drivers doen zou dat zo moeilijk niet mogen zijn. Je moederbord heeft een G31 express chipset en die drivers haal je dan gewoon van de intel site.

En dan weet ik niet zeker welke je vervolgens moet downloaden uit het lijstje bij de G31, maar ik denk dat het deze moet zijn.
Kan niet testen of het werkt omdat die bij mij niet werkt (onder windows 7), maar daar kan je een diskette mee maken.

Als je geen diskette station hebt moet je de drivers slipstreamen middels het programma Nlite, maar daar heb je dan weer een andere download voor nodig.

Dat dus ;)

@ lenny, het dikgedrukte deel van de quote hierboven moet je even proberen, dan werkt het wel gewoon. Je wil niet weten hoeveel topics er al zijn geweest op dit forum over deze instelling
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 05-08-2010 om 02:06
offline0lenny0 Geplaatst op donderdag 5 augustus 2010 13:16 1
Typisch weer(voor mij).
Kan ik deze dan na de install weer veranderen?(aangezien er een snelheids verlies is)
offline0lenny0 Geplaatst op donderdag 5 augustus 2010 17:23 1
geen succes,wanneer ik hem verander,dan worden geen van mijn dvd lezers herkend(in bios wel).
offlineO-T4live Geplaatst op donderdag 5 augustus 2010 19:11 1

Quote:

0lenny0 schreef op 05 augustus 2010 @ 13:16:
Typisch weer(voor mij).
Kan ik deze dan na de install weer veranderen?(aangezien er een snelheids verlies is)

Mits de drivers dan zijn geďnstalleerd wel ja. En mocht je denken dat de drivers zijn geďnstalleerd, je vervolgens de instelling weer terug zet (op SATA (of RAID)), windows weer opstart en dan steeds BSOD's krijgt, dan is het dus niet goed gegaan (dan volstaat het terugzetten naar IDE om weer te kunnen booten).

Quote:

0lenny0 schreef op 05 augustus 2010 @ 17:23:
geen succes,wanneer ik hem verander,dan worden geen van mijn dvd lezers herkend(in bios wel).

Nu kan ik me niet voorstellen dat iemand tegenwoordig nog bewust een IDE drive heeft, maar zijn jouw cd/dvd-drives dat?

Zo ja heb ik het vermoeden dat je deze in dit geval dan even op SLAVE of CABLE SELECT moet zetten omdat de IDE modus van de harde schijf(/ven) dan wellicht roet in het eten gooit(/en).

Dit is echter nergens op gebaseerd, maar is wellicht het proberen waard.
O-T4live heeft dit bericht gewijzigd op 05-08-2010 om 19:11
offline0lenny0 Geplaatst op donderdag 5 augustus 2010 19:17 1
Ik heb 2 IDE cd drivers,op bijde master en slave is er geen cd gevonden(ook gene bericht als druk op een toets om ....)
Moet ik de master eens lossen en de slave proberen alleen en daarna anders de slave eens op cable select zetten?

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows XP en ouder » BSOD tijdens install windows xp