Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows XP en ouder » Windows XP installeren.

Besturingssystemen - Windows XP en ouder

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Windows XP installeren.

Tags: windows, XP, installeren

offlineEdmunt Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 14:42 1
Enkele dagen geleden werd er mij hier gevraagd om op een oude laptop terug Windows XP te installeren. Enige probleem is dat er geen installatie cd aanwezig is. De product code heb ik nog wel en hangt aan de onder kant van de laptop. De vraag is nu, kan ik met een andere installatie cd van XP, XP opnieuw installeren.

Allesinds ik heb hier een poging gewaagd maar zonder succes. Hij zegt steeds dat de key niet klopt.
offlineSchaffie Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 14:46 1
Dan heb je waarschijnlijk een retail-cd van XP maar een OEM versie. Volgens mij kan je Microsoft bellen hiermee en het even uitleggen, of een OEMversie cd downloaden :x
Schaffie heeft dit bericht gewijzigd op 28-07-2010 om 14:47
offlineEdmunt Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 14:49 1
Ik moet dus een retail cd hebben van XP?
offlineSchaffie Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 14:58 1
Neenee, waarschijnlijk heb je nu een retail-cd, maar is de code OEM, omdat de fabrikant XP al voorgeïnstalleerd had. Je moet dus de OEM cd (misschien van desbetreffende fabrikant, of hierin verschil zit weet ik niet) hebben.
Schaffie heeft dit bericht gewijzigd op 28-07-2010 om 14:59
offlinesteynieboy Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 15:15 1
Maakt dat bij XP cds zoveel verschil dan, OEM en retail?
Ik weet wat het verschil is tussen beide, maar bij xp op gebied van cds maakte dit niet uit dacht ik.

Wat wel uitmaakt is XP home en XP pro, misschien zit er daarbij een fout?
offlineharmless Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 15:54 1
Of een verkeerde taal, daarmee heb ik ook al eens problemen gehad.
offlineSchaffie Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 17:39 1
Wat steynieboy zei over Home of Pro kan ook nog ja. Daar heb ik niet eens aan gedacht. Zelf ben ik eens tegen het probleem aan gelopen en was de oplossing een Dell OEM Disc downloaden :x

Ook werkte deze disc weer niet met een code op een HP computer.

Dus blijkbaar zit hier een verschil in.

Engels/Nederlands maakte echter weer niet uit.

Microsoft :x
Schaffie heeft dit bericht gewijzigd op 28-07-2010 om 18:51
offlineEdmunt Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 18:42 1
Kan het zijn dat SP1 of SP3 een verschil maakt?

De beide versies zijn Home en Nederlands. Misschien dat ik een OEM van een hetzlfde merk zal nodig hebben. Eens zien.
offlineSchaffie Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 18:52 1
SP1 / SP3 zou niet uit hoeven maken.
offlineDonenzone Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 19:19 1
Waarschijnlijk heb je een retail-cd en een OEM-sleutel. Wat je dan moet doen is Windows XP gewoon installeren (bij een Windows XP SP3-installatieschijf is het niet verplicht de sleutel in te voeren om te installeren) en dan even dit tooltje downloaden. Die stelt je in staat om de sleutel aan te passen en accepteert zowel retail- als OEM-sleutels.

Mocht het dan alsnog niet werken, gaan dan naar Windows activeren en kiezen voor de telefoonoptie. Dan krijg je uiteindelijk een medewerker aan de lijn die vraagt of je Windows XP op dezelfde computer opnieuw wil installeren en geeft je vervolgens een activeringscode.
Donenzone heeft dit bericht gewijzigd op 28-07-2010 om 19:21
offlinexenon Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 19:35 1
Psst, er zijn heel veel OEM unattended slipstreamed schijfjes te vinden. Hier je eigen code in prakken en je kan koffie drinken, SP3 staat er ook gelijk op.

Heb voor mijn PC ook zo eentje gemaakt met nog meer drivers erbij. Errug handig!
offlineelBartoDR Geplaatst op woensdag 28 juli 2010 21:27 1
Hint -> Linkje

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows XP en ouder » Windows XP installeren.