Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows XP en ouder » [XP] Image branden op USB en booten.

Besturingssystemen - Windows XP en ouder

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: [XP] Image branden op USB en booten.

Tags: USB, branden, Image, booten, [XP]

offlinesarkout Geplaatst op zondag 20 juni 2010 09:49 1
Zoals de topic luidt.

Hoe doe ik dat. ik wil op mn acer aspire one Xp herinstalleren. Maar met welk Proggama doe je dat? Zoektocht op internet heeft tot nu toe niks opgeleverd.

gr,

sarkout
offlinez-man Geplaatst op zondag 20 juni 2010 10:15 1
Wat is precies de bedoeling?

Wil je de images op cd branden, of is het enkel de bedoeling de laptop opnieuw te installeren. Je hebt wat mogelijkheden:

Bij je programma's (bij start) moet er iets staan van acer recovery ofzo.

1. In dit programma kan je ervoor kiezen om onmiddellijk opnieuw te installeren. Je computer haalt de gegevens dan van de verborgen partitie op je harde schijf. Ook kan je onmiddellijk je computer opstarten en dan hem laten herinstalleren vanaf de verborgen partitie door in het begin van het opstarten op F10 te drukken (denk ik, kan ook andere knop zijn, te lezen tijdens het opstarten).

2.In dit programma kan je er ook voor kiezen om de image cd's te branden. Als je dan de laptop opstart vanaf deze cd's. (instellen in je BIOS, F2 tijdens opstarten).

Wat bedoel je met de USB in je titel?
z-man heeft dit bericht gewijzigd op 20-06-2010 om 10:15
offlineCrazyRooster Geplaatst op zondag 20 juni 2010 10:17 1
Je kunt de image gewoon uitpakken met WinRAR in principe. Dan de uitgepakte bestanden op je usb-stick zetten en dan daar vanaf booten. Je zult daarvoor wellicht wel de boot volgorde in de bios moeten veranderen. Volgens mij kom je bij Acer met F2 in de bios?
offlineBolletje92 Geplaatst op zondag 20 juni 2010 13:37 1

Quote:

z-man schreef op 20 juni 2010 @ 10:15:
Wat is precies de bedoeling?

Wat bedoel je met de USB in je titel?

Zo'n Acer Aspire One heeft geen DVD-speler, het is een netbook. Dus dan kan je niet installeren vanaf een DVD-speler tenzij je een USB-DVD-speler hebt.

Sarkout is nu van plan om Windows XP te installeren vanaf een USB-stick.

Ik heb hier en paar links gevonden waar je misschien wat mee kan Sarkout:
http://www.pc-active.nl/besturingssystemen/206798-hands-on-windows-xp-installeren-via-een-usb-stick.html

http://www.eeeguides.com/2007/11/installing-windows-xp-from-usb-thumb.html

Je moet zoeken op de volgende termen: windows, xp, boot, usb, install
offlinez-man Geplaatst op zondag 20 juni 2010 14:06 1

Quote:

Bolletje92 schreef op 20 juni 2010 @ 13:37:
[...]

Zo'n Acer Aspire One heeft geen DVD-speler, het is een netbook. Dus dan kan je niet installeren vanaf een DVD-speler tenzij je een USB-DVD-speler hebt.

Sarkout is nu van plan om Windows XP te installeren vanaf een USB-stick.

Ik heb hier en paar links gevonden waar je misschien wat mee kan Sarkout:
http://www.pc-active.nl/besturingssystemen/206798-hands-on-windows-xp-installeren-via-een-usb-stick.html

http://www.eeeguides.com/2007/11/installing-windows-xp-from-usb-thumb.html

Je moet zoeken op de volgende termen: windows, xp, boot, usb, install

Op die manier :) was ervan uitgegaan dat het een gewone laptop was.

De makkelijkste manier om opnieuw te installeren lijkt mij dan gewoon via de harde schijf zelf, zonder te prutsen met images op UBS-sticks.
z-man heeft dit bericht gewijzigd op 20-06-2010 om 14:06
offlinesteynieboy Geplaatst op zondag 20 juni 2010 14:26 1

Quote:

z-man schreef op 20 juni 2010 @ 14:06:
[...]

Op die manier :) was ervan uitgegaan dat het een gewone laptop was.

De makkelijkste manier om opnieuw te installeren lijkt mij dan gewoon via de harde schijf zelf, zonder te prutsen met images op UBS-sticks.

Klopt, maar dan kun je nooit een volledige format doen, aangezien de source de HDD zelf is.

Beste voor een netbook is via usb stick dunkt me, en het is sowieso nooit slecht om via usb stick te werken, want het gaat stukken sneller dan via CD/DVD (eigen ervaring), en werkt op praktisch iedere moderne pc (dus 1x een usb stick preparen, en dan kan je het op iedere pc gebruiken die je moet herinstalleren).
offlineChezzer Geplaatst op woensdag 14 juli 2010 23:13 1
/titlefix: OS toegevoegd aan de titel.

@Sarkout: heb je inmiddels XP op je netbook kunnen installeren?

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows XP en ouder » [XP] Image branden op USB en booten.