Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows XP en ouder » ICS met een XP pc en een windows 7

Besturingssystemen - Windows XP en ouder

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: ICS met een XP pc en een windows 7

Tags: windows, XP, Eén, ICS

offlinedr_serious Geplaatst op woensdag 19 mei 2010 20:48 1
Ik heb een laptop met windows 7 en een desktop met windows xp.
De desktop pc zit op het zelfde netwerk als de laptop (in de zelfde switch zelfs).
Nu krijgt mijn desktop pc (XP) internet van een server, deze krijgt internet omdat zijn mac adres is opgenomen in de server.
Mijn laptop krijgt geen internet maar heeft wel netwerk, ik kan dus bestanden van de laptop naar de desktop verzenden.

Mijn vraag: hoe kan ik internet krijgen op mijn laptop?
Ik heb dit vroeger al eens gedaan met ICS maar dan had de desktop 2 ethernet kaarten en dan moest ik het netwerk in een kaart steken en in de andere de laptop...
Maar dit heb ik nu niet tot mijn beschikking... Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Thx,
Fré
offlineChezzer Geplaatst op dinsdag 25 mei 2010 23:09 1
Even een informatieve vraag:
Hoe is precies je opstelling? Zoiets als:
{Internet} -> [Modem/router] -> Server -> Switch -> PC/Laptop?
Of is je modem ingesteld als 'bridged' waarbij je alleen op 1 pc een IP-adres kunt verkrijgen?

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows XP en ouder » ICS met een XP pc en een windows 7