Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows XP en ouder » installatie windows

Besturingssystemen - Windows XP en ouder

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: installatie windows

Tags: windows, Installatie

offlineMarther01 Geplaatst op dinsdag 12 januari 2010 17:54 1
Wie kan mij helpen? Ik ben aan het proberen om windows 7 te installeren op mijn pc. Bij de setup krijg ik een overzicht van mijn harde schijf, met de melding dat ie niet bootable is en dat ik dit aan moet passen in de bios. In de bios staat alles auto voor de harde schijf, dus naar mijn mening goed. De installatie stagneert hier mee.

Als ik Win XP wil installeren keert het setupmenu na het formatteren van de harde schijf weer terug naar het begin. De installatie wordt op een of andere manier niet afgemaakt. Wat doe ik fout?
offlineEldariel Geplaatst op dinsdag 12 januari 2010 18:15 1
Wat zijn de specs van je pc?
offlineMarther01 Geplaatst op dinsdag 12 januari 2010 19:48 1
spec zijn:

processor Pentium 4 3gHz
moederbord Asrock 775i65PE biosversie P1.40
seagate 80 Gb 7200rpm harde schijf ( nieuw, leeg en geformatteerd)
2816 Mb intern geheugen
grafische kaart Nvidia Geforce 6200

Ook moet ik er bij zeggen dat het setupproces eeerrrggg traag verloopt, ik zit soms 3 tot 4 minuten te wachten totdat er iets gebeurt..

Ben er wel dankbaar voor dat er iemand is die er de moeite voor wil doen om mij te helpen, ik ben inmiddels ten einde raad... :(
offlineEldariel Geplaatst op dinsdag 12 januari 2010 19:52 1
Probeer hem anders eerst eens te formateren via een live-cd.
offlineMarther01 Geplaatst op dinsdag 12 januari 2010 19:53 1
Oei, hier moet je me een beetje bij helpen. Wat bedoel je met een live-cd?
offlineEldariel Geplaatst op dinsdag 12 januari 2010 19:57 1
Een live-cd is een cd met een heel os erop die je vanaf de cd kunt draaien. Kijk maar eens naar hirensbootcd bijvoorbeeld super handig als. Windows niet meer boot bijvoorbeeld. Staan ook veel test-tools op.
offlineMarther01 Geplaatst op dinsdag 12 januari 2010 20:08 1
Thnx, ben de live cd inmiddels aan het binnen halen. Ga hem meteen proberen!
offlineMarther01 Geplaatst op woensdag 13 januari 2010 22:00 1
Heb het systeem gecheckt met de live cd en de harde schijf hiermee geformatteerd, echter zonder resultaat. Fdisk geprobeerd, werkt niet. Waar hij steeds tegen aan loopt is dat ie geen MBR (masterbootrecord) kan vinden op de harde schijf. Hoe krijg ik die een beetje makkelijk op de harddisk? En zou dit het probleem kunnen zijn van het falen van de windowsinstallatie?
offlineDonSalmonella Geplaatst op woensdag 13 januari 2010 22:04 1

quote:

Marther01 schreef op 12 januari 2010 @ 17:54:
Wie kan mij helpen? Ik ben aan het proberen om windows 7 te installeren op mijn pc. Bij de setup krijg ik een overzicht van mijn harde schijf, met de melding dat ie niet bootable is en dat ik dit aan moet passen in de bios. In de bios staat alles auto voor de harde schijf, dus naar mijn mening goed. De installatie stagneert hier mee.

Als ik Win XP wil installeren keert het setupmenu na het formatteren van de harde schijf weer terug naar het begin. De installatie wordt op een of andere manier niet afgemaakt. Wat doe ik fout?
Slipstream de S-ata drivers met Nlite of BARTPE op een installatie-CD/DVD of zet in de BIOS de emulatie-modus voor AHCI over naar IDE. :)
offlineEldariel Geplaatst op donderdag 14 januari 2010 12:28 1

quote:

Marther01 schreef op 13 januari 2010 @ 22:00:
Heb het systeem gecheckt met de live cd en de harde schijf hiermee geformatteerd, echter zonder resultaat. Fdisk geprobeerd, werkt niet. Waar hij steeds tegen aan loopt is dat ie geen MBR (masterbootrecord) kan vinden op de harde schijf. Hoe krijg ik die een beetje makkelijk op de harddisk? En zou dit het probleem kunnen zijn van het falen van de windowsinstallatie?
Je kan opstarten vanaf de XP-cd en dan naar de console gaan. Daar kun je /fixmbr intypen.
onlineFastFred Geplaatst op donderdag 14 januari 2010 15:51 1

quote:

Marther01 schreef op 12 januari 2010 @ 19:48:
spec zijn:

processor Pentium 4 3gHz
moederbord Asrock 775i65PE biosversie P1.40
seagate 80 Gb 7200rpm harde schijf ( nieuw, leeg en geformatteerd)
2816 Mb intern geheugen
grafische kaart Nvidia Geforce 6200

Ook moet ik er bij zeggen dat het setupproces eeerrrggg traag verloopt, ik zit soms 3 tot 4 minuten te wachten totdat er iets gebeurt..

Ben er wel dankbaar voor dat er iemand is die er de moeite voor wil doen om mij te helpen, ik ben inmiddels ten einde raad... :(
Eventjes in de BIOS op zoek gaan naar een optie AHCI/IDE/SATA mode of iets in die richting. Die moet je even anders instellen, zijn maar 3 opties als het goed is voor die functie, je moet zelf even kijken welke werkt voor jou ;)
offlineMarther01 Geplaatst op donderdag 14 januari 2010 22:26 1
Kan helaas in de bios niets vinden met betrekking tot AHCI. Wel vond ik op internet dat de biosversie p1.40 problemen geeft met de Seagate 7200rpm barracuda harddisks. Kzag op http://www.asrock.com/mb/...?Model=775i65PE&o=All dat er inmiddels een biosversie 2.0 is. Zou het zin hebben om de bios te upgraden? Heb ervaring met het flashen van de bios, dus ik weet welk risico dit met zich meebrengt....
offlineX-Fire-X Geplaatst op donderdag 14 januari 2010 23:17 1

quote:

Marther01 schreef op 14 januari 2010 @ 22:26:
Kan helaas in de bios niets vinden met betrekking tot AHCI. Wel vond ik op internet dat de biosversie p1.40 problemen geeft met de Seagate 7200rpm barracuda harddisks. Kzag op http://www.asrock.com/mb/...?Model=775i65PE&o=All dat er inmiddels een biosversie 2.0 is. Zou het zin hebben om de bios te upgraden? Heb ervaring met het flashen van de bios, dus ik weet welk risico dit met zich meebrengt....
BIOS moet je idd niet eindeloos flashen, maar in dit geval is het het proberen waard lijkt me zo :)
offlineMarther01 Geplaatst op zondag 17 januari 2010 00:31 1
Helaas...bios geupdate, zonder resultaat. Tijd voor een nieuwe pc denk ik. Iemand nog interesse in een Geforce 6200 AGP grafische kaart? Hij is zo goed als nieuw, bon nog aanwezig....

Na een week tobben ben ik er helemaal klaar mee, in ieder geval bedankt voor alle tips en hulp. Ik heb er in ieder geval nog wat van opgestoken...

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows XP en ouder » installatie windows