Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows Vista » [Vista] Installatie fout derde software

Besturingssystemen - Windows Vista

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: [Vista] Installatie fout derde software

Tags: fout, software, Installatie, [Vista]

offlinestoney Geplaatst op dinsdag 30 december 2008 22:47 1
hoi tweakers,

ik heb met mijn vista installatie enig probleem dat ik software niet kan installeren

maar dit geld niet voor alle software...

een voorbeeld is lcdstudio (voor mij g15)
heb de juiste x64 gedownload maar als ik hem start krijg ik 0xc000005

dit opgezocht en bleek een of andere explorer crash te zijn?
maar ik heb geen flauw idee wat het veroorzaakt

dergelijke andere software kan ik zonder problemen installeren, zelfs software wat niet compatibel is met 64 bit werkt prima..

met uizondering van gta IV deze instaleer ik prima maar als ik start hoor ik tik tik tik in de pc en krijg ik de melding ook

ik heb het gevoel dat het aan mijn hardeschijf kan liggen (deze tikt af en toe als ik iets instaleer op een aantal clusters wat waarschijnlijk defect is of geween een verkeerd gegeven erop heeft) maar de rest van de schijf werkt prima, geen vastlopers, helemaal niks dus hij lijkt mij prima te werken, een hdd test gaf aan dat de schijf helemaal gezond is dus daar snap ik dan weer niks van

ik snap er dus niks van wat het inhoud

vista opnieuw installeren is geen optie aangezien ik een groot aantal gegevens heb wat ik niet kan verliezen en ook geen ruimte heb voor een backup..

ik hoop dat iemand een ideetje heeft wat dit zal kunnen zijn?

alvast bedankt,

en iedereen alvast een fijne jaarwisseling(of gelukkig nieuwjaar als je dit later leest)
stoney heeft dit bericht gewijzigd op 31-12-2008 om 12:25
offlineDonSalmonella Geplaatst op dinsdag 30 december 2008 22:49 1
Ik denk meer dat dit het RAM-geheugen wel eens zou kunnen zijn dat dwars ligt. Dit zorgt ook vaak voor CTD's [crash to desktop] en errors van allerlei aard. :)
offline-ko- Geplaatst op dinsdag 30 december 2008 23:22 1
Zet eerst even uit dat je pc automatisch reboot op een BSOD. Dan kan je een foto maken van je BSOD en die hier posten. :)

Klikkie voor uitleg.
offlinestoney Geplaatst op woensdag 31 december 2008 12:00 1
hier zie je een plaatje van voorbeeld, software werkt wel, anderen weer niet
zo kan ik rommel installeren, maar zelfs nvidia doet het niet meer

ik denk niet dat het aan mijn geheugen ligt, heb het net 2 maand (G.e.i.l 8gb ddr2 black dragon 4*2gb)
op mijn gigabyte ga-ep45c-ds3

http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2870

dit bord is wel aardig heet, de NorthBridge is (het blokje) zon 60-70 graden en zit naast het geheugen, hier tussen zit slechts 3 mm ruimte?
maar heb voor in de pc 120mm, achterkant 120mm, bovenin 120mm, zijkant 2*120mm
dus de warmte word voldoende afgevoerd denk ik zelf

wat het probleem is weet ik niet, maar denk niet dat mijn hardware kapot is aangezien het pas net nieuw is

http://img520.imageshack..../reageertnietmeer3vd9.jpg
stoney heeft dit bericht gewijzigd op 31-12-2008 om 12:01
offlineChezzer Geplaatst op woensdag 14 januari 2009 16:06 1
Ik heb toch zo'n vermoeden dat je eerst achter dat tikkende geluid moet komen. Wellicht je GPU of CPU-fan, die iets aantikt?
Laat even weten of je dit probleem nog steeds hebt.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows Vista » [Vista] Installatie fout derde software