Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows 7 » Tekort aan systeembronnen?

Besturingssystemen - Windows 7

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Tekort aan systeembronnen?

Tags: snmp service, tekort systeem bronnen

offlinehugodeboot Geplaatst op maandag 6 februari 2012 10:38 1
Wanneer ik de snmp service probeer te openen en/of er iets in probeer aan te passen krijg ik de volgende melding:

"kan registersleutel niet opslaan dit wordt mogelijk veroorzaakt door een tekort aan systeem bronnen. probeer dit probleem op te lossen door andere Windows-toepassingen te sluiten."

Ik maak gebruik van een Dell Vostro 3500 met een Windows 7 installatie.
De laptop is net geinstalleerd en geeft in windows taakbeheer normaal lage prestaties aan.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb al op google gekeken maar kon geen duidelijk antwoord vinden.
offlineAep Geplaatst op maandag 6 februari 2012 14:52 1
Waarschijnlijk een instelling verkeerd wat maximale registergrootte betreft. Als je regedit start, en naar HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control gaat, staat er een sleutel genaamd RegistrySizeLimit? Zoja, wat is de waarde hierbij?

Zo nee: 4byte DWORD met waarde 0xffffff aanmaken.
Je zou ook je pagefile groter kunnen maken, maar als dit werkt, en je krijgt geen melding over een te kleine pagefile kun je dat beter niet doen.

Zie ook http://support.microsoft.com/kb/124594
Aep heeft dit bericht gewijzigd op 06-02-2012 om 14:55
offlinehugodeboot Geplaatst op dinsdag 7 februari 2012 09:19 1
Bij mij vind ik geen RegistrySizeLimit.
Ik heb een DWORD gemaakt met de naam RegistrySizeLimit en de waarde 0xffffff.
Heb mijn machine herstart maar krijg nog de zelfde foutmelding :s.

Quote:

Op 06-2-2012 14:52 schreef Aep:
Waarschijnlijk een instelling verkeerd wat maximale registergrootte betreft. Als je regedit start, en naar HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control gaat, staat er een sleutel genaamd RegistrySizeLimit? Zoja, wat is de waarde hierbij?

Zo nee: 4byte DWORD met waarde 0xffffff aanmaken.
Je zou ook je pagefile groter kunnen maken, maar als dit werkt, en je krijgt geen melding over een te kleine pagefile kun je dat beter niet doen.

Zie ook http://support.microsoft.com/kb/124594
hugodeboot heeft dit bericht gewijzigd op 07-02-2012 om 09:33

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows 7 » Tekort aan systeembronnen?