Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows 7 » Windows 7 en Windows XP via wi-fi

Besturingssystemen - Windows 7

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Windows 7 en Windows XP via wi-fi

Tags: windows, XP, Wi-Fi, Windows 7

offlineMizgala28 Geplaatst op zaterdag 8 januari 2011 01:58 1
Ik heb een windows 7 64-bit laptop en ik wil via wi-fi rechtstreeks verbinding maken met de laptop met windows xp sp3 32-bit, ik wil dit rechtstreeks doen zonder tussenkomst van welk apparaat dan ook, is dit mogelijk??

Ook wil ik weten of het mogelijk is om dit zo te doen dat ik toegang heb tot de gehele xp laptop en niet andersom, dus dat de xp uiteindelijk helemaal geen toegang heeft tot welke map dan ook op de win 7 laptop maar dat windows 7dit wel tot de xp heeft.
offlineataky Geplaatst op zaterdag 8 januari 2011 15:14 1
Als je je mappen gewoon niet deel op de windows 7 laptop komt het tweede goed.

Voor het eerste, nee dat kan naar mijn weten niet, wel met sommige telefoons als tussenstation
offlineelBartoDR Geplaatst op zaterdag 8 januari 2011 16:04 1
Normaal gezien kun je je pc instellen in ad-hoc modus.
Normaal gezien zit die functie in XP ingebouwd (ik weet niet of Win7 dit nog heeft).

edit:
Net ff gekeken in Win7, er zit een volledige wizard ingebouwd om een ad-hoc netwerk op te stellen.
Vind je in het netwerk-centrum bij "een nieuwe verbinding aanmaken"

Normaal gezien moet je dan op je XP pc achter een nieuw draadloos accespoint zoeken en dan verbinden ermee en dan zou het moeten werken.
elBartoDR heeft dit bericht gewijzigd op 08-01-2011 om 16:07
offlineNDakotaBE Geplaatst op maandag 10 januari 2011 08:09 1
Ook wel handig is het instellen van je IP - adressen van de beide pc's in dezelfde range te plaatsen. Bv PC XP : 192.168.0.1 & PC W7 : 192.168.0.1
Dit vergemakkelijkt in sommige gevallen de connectie.
offlinemarco275 Geplaatst op maandag 10 januari 2011 09:09 1
Die laatste 1 zul je dan bij een van de twee IP adressen even moeten veranderen, 2 dezelfde IP adressen gaat sowieso niet werken.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows 7 » Windows 7 en Windows XP via wi-fi