Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows 7 » [Virtual pc] Windows 7 duurt 4 uur met installatie

Besturingssystemen - Windows 7

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: [Virtual pc] Windows 7 duurt 4 uur met installatie

Tags: windows, Installatie, duurt, Windows 7, PC], [Virtual

offlinehardwareman Geplaatst op maandag 16 augustus 2010 19:41 1
Hallo allemaal,

Ik zit met een erg vreemd probleem. Iedereen kent het programma Virtual PC en VMWare wel volgens mij. Nu wil ik met deze 2 programma's Windows 7 installeren zodat ik deze virtueel kan gaan draaien.

Echter installeert hij binnen 20 min XP volledig maar Windows 7 duurt in totaal 4 uur en een half uur. Als ik hem vervolgens gewoon ga installeren op de pc duurt het slechts 15 min voordat hij er is, erg groot verschil dus.

Waar zit hem dit in ?

Heb al verschillende dingen gedaan om erachter te komen waar het probleem zich bevind. Draai de nieuwste versies van Virtual pc en VMWare. Ook geef ik voldoende geheugen mee en voldoende opslag.

Specs pc;
Asrock 890GX Extreme 3
AMD Phenom II X6 1055T @2.8Ghz
Corsair 2x2gb pc12800 1600Mhz
Seagate 750GB SATA2 32mb cache 7200rpm SATA2

Alvast bedankt!

Groet, Hardwareman
hardwareman heeft dit bericht gewijzigd op 16-08-2010 om 19:43
offlineMizgala28 Geplaatst op dinsdag 17 augustus 2010 14:47 1
Het kan eraan liggen dat bepaalde programma's het verstoren.

Ik heb eenst windows 7 op een 2ghz laptop met celeron geinstalleerd met 3gb ram op VPC van microsoft en die installatie duurde maar 35 minuten.

Gewoon in het taakbeheer kijken of er iets is dat veel van de processor verbruikt.
offlinehardwareman Geplaatst op dinsdag 17 augustus 2010 19:56 1
Dat is het juist, enkel VPC staat aan en voor de rest niks. Pc is uiterst snel maar installatie duurt enorm lang. Snap er niks van, zelfs met volledige nieuwe installatie van Windows 7 duurt het onwijs lang.
offlineEldariel Geplaatst op woensdag 18 augustus 2010 21:01 1
Hoeveel geheugen geef je hem mee?
offlinehardwareman Geplaatst op donderdag 19 augustus 2010 11:30 1

Quote:

Eldariel schreef op 18 augustus 2010 @ 21:01:
Hoeveel geheugen geef je hem mee?

Varieert, heb geprobeerd met 1.5GB en 2.2GB.

Ga het proberen onder XP wat vanavond gebeurd en dan ga ik het opnieuw proberen.
hardwareman heeft dit bericht gewijzigd op 19-08-2010 om 11:31
offlinewurmpje Geplaatst op donderdag 19 augustus 2010 12:33 1

Quote:

hardwareman schreef op 19 augustus 2010 @ 11:30:
[...]

Varieert, heb geprobeerd met 1.5GB en 2.2GB.

Ga het proberen onder XP wat vanavond gebeurd en dan ga ik het opnieuw proberen.

Is de installatie voltooid?
Hoe werkt windows 7 zelf na de installatie?

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows 7 » [Virtual pc] Windows 7 duurt 4 uur met installatie