Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows 7 » Virtual PC onder Windows 7 Home Premium werkt niet

Besturingssystemen - Windows 7

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Virtual PC onder Windows 7 Home Premium werkt niet

Tags: windows, Home, Premium, Virtual, Windows 7

offlineRobin_14 Geplaatst op zondag 14 februari 2010 20:32 1
Hoi,

Ik heb een probleem met Virtual PC onder Windows 7 Home Premium (64-bit Edition).
Heb eigenlijk weinig verstand van hardware. Maar dit bericht komt tevoorschijn:

http://img202.imageshack.us/img202/2184/virtualpcstartniet.png

Onderteund mijn systeem dit programma nou niet of moet ik er nog iets bij installeren? Heb al op Google gezocht maar bij mij geen resultaat. (Of ik kijk niet goed)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Robin.
offlineDonSalmonella Geplaatst op zondag 14 februari 2010 20:37 1

quote:

Robin_14 schreef op 14 februari 2010 @ 20:32:
Hoi,

Ik heb een probleem met Virtual PC onder Windows 7 Home Premium (64-bit Edition).
Heb eigenlijk weinig verstand van hardware. Maar dit bericht komt tevoorschijn:

[afbeelding]

Onderteund mijn systeem dit programma nou niet of moet ik er nog iets bij installeren? Heb al op Google gezocht maar bij mij geen resultaat. (Of ik kijk niet goed)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Robin.
Heb je de 64bits versie wel of ondersteunt het programma wel een 64Bit OS?
offlineEldariel Geplaatst op zondag 14 februari 2010 20:40 1

quote:

DonSalmonella schreef op 14 februari 2010 @ 20:37:
[...]

Heb je de 64bits versie wel of ondersteunt het programma wel een 64Bit OS?
Dat is het niet. Iets in zijn pc ondersteund geen 64-bits. Wat zijn de specs van je pc?
offlinewoms Geplaatst op zondag 14 februari 2010 20:41 1
Je processor ondersteund geen virtualisatie :) Jammer dan.

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=37253
Intel® Virtualization Technology (VT-x) No
woms heeft dit bericht gewijzigd op 14-02-2010 om 20:42
offlineRobin_14 Geplaatst op zondag 14 februari 2010 20:46 1

quote:

woms schreef op 14 februari 2010 @ 20:41:
Je processor ondersteund geen virtualisatie :) Jammer dan.

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=37253
Intel® Virtualization Technology (VT-x) No
Oké, duidelijk antwoord. Dank je wel. ;) Wel jammer.
Robin_14 heeft dit bericht gewijzigd op 14-02-2010 om 20:47
offlineelBartoDR Geplaatst op zondag 14 februari 2010 22:44 1
Als het de bedoeling is om windows xp te emuleren dan kun je ook eens kijken naar virtualbox. Die werkt wel op processors zonder VT (wel enkel 32-bits OS'en).
offlinewoms Geplaatst op zondag 14 februari 2010 23:53 1

quote:

elBartoDR schreef op 14 februari 2010 @ 22:44:
Als het de bedoeling is om windows xp te emuleren dan kun je ook eens kijken naar virtualbox. Die werkt wel op processors zonder VT (wel enkel 32-bits OS'en).
Virtualbox werkt bij mij wel op 64bit, maar dat komt misschien omdat mijn CPU wel virtualisatie ondersteund?
offlineDr.Trunks Geplaatst op maandag 15 februari 2010 11:44 1

quote:

woms schreef op 14 februari 2010 @ 23:53:
Virtualbox werkt bij mij wel op 64bit, maar dat komt misschien omdat mijn CPU wel virtualisatie ondersteund?
64-bit kan gewoon prima 32bits programma's draaien... Ik weet niet waar mensen het altijd vandaan halen dat 64 geen 32bit kan draaien. 64 bits kan geen 16bits programma's draaien, maar dan moet je echt wel iets heel ouds uit de kast trekken.
offlinehardwareman Geplaatst op maandag 15 februari 2010 11:55 1
Kijk eens in je BIOS of daar toevallig iets van bij staat. Klinkt misschien stom maar bij mijn Gigabyte kan ik het aan en uit zetten dmv de Bios ;).
offlinecaptain007 Geplaatst op maandag 15 februari 2010 12:48 1

quote:

hardwareman schreef op 15 februari 2010 @ 11:55:
Kijk eens in je BIOS of daar toevallig iets van bij staat. Klinkt misschien stom maar bij mijn Gigabyte kan ik het aan en uit zetten dmv de Bios ;).
Er zijn ook een aantal fabrikanten zoals Acer en MSI die wel Intel VT processoren in hun systemen hebben zitten, maar niet in de BIOS de optie bieden om dit in te schakelen. Virtual PC kun je dus niet gebruiken in dat geval. Eventueel zou je de Windows 7 versie van Virtual PC kunnen deďnstalleren en Virtual PC 2007 installeren. Maar er zijn ook alternatieven zoals Virtual Box en VMWare Player. Die laatste ondersteund sinds de laatste versie ook de mogelijkheid om zelf virtuele machines aan te maken. Dit in tegenstelling tot de versies 1 en 2 van VMWare Player.
offlineDonenzone Geplaatst op maandag 15 februari 2010 13:37 1
Je kunt overigens ook kiezen voor Virtual PC 2007. Enige nadeel is dat er geen integratie is met Windows 7, maar als je dat per se wilt is er ook nog VMware Player (heeft alleen Unity, geen integratie in het menu Start).
Donenzone heeft dit bericht gewijzigd op 15-02-2010 om 13:38
offlinehardwareman Geplaatst op maandag 15 februari 2010 15:47 1
Je kunt op elke machine VMWare Workstation en Virtual PC 2007 die van de Microsoft site te downloaden is gebruiken. Dat werkt zelfs op een P3 systeem ;). Ook Virtual PC 2007 heb je in zowel 32 als 64 bits, net zoals VMWare.
offlineMartijnGP Geplaatst op maandag 15 februari 2010 15:53 1
Kijk ook even in de BIOS, vaak kun je daar virtualisatie nog aan zetten. Het is namelijk wel en veel efficientere manier van cirtualiseren en vrijwel elke moderne CPU ondersteunt het.
offlinewoms Geplaatst op maandag 15 februari 2010 16:04 1

quote:

MartijnGP schreef op 15 februari 2010 @ 15:53:
Kijk ook even in de BIOS, vaak kun je daar virtualisatie nog aan zetten. Het is namelijk wel en veel efficientere manier van cirtualiseren en vrijwel elke moderne CPU ondersteunt het.
Ja dat is het probleem. Zijn CPU ondersteund geen virtualisatie!!! Dus hij zal het ook niet aan kunnen zetten.
offlineMartijnGP Geplaatst op maandag 15 februari 2010 16:38 1

quote:

woms schreef op 15 februari 2010 @ 16:04:
[...]

Ja dat is het probleem. Zijn CPU ondersteund geen virtualisatie!!! Dus hij zal het ook niet aan kunnen zetten.

Aah, ik zie het. Ik dacht al, waar haalt hij nou weer die informatie van de CPU vandaan, maar het staat in zijn signature. Als de BIOS het uitgeschakeld heeft, krijg je ook de melding dat de CPU het niet ondersteunt namelijk.

My bad!
offlineelBartoDR Geplaatst op maandag 15 februari 2010 18:06 1

quote:

woms schreef op 14 februari 2010 @ 23:53:
[...]

Het werkt perfect onder 64-bit (is ondertussen ook al een 64-bits prog geworden), ik bedoelde eerder dat Virtualbox 32-bits guest OS'en kan laten werken op een processor zonder Virtualizatie-support (VT). Terwijl je een 64-bit guest enkel maar met een VT-proc kunt laten werken (Intel-procs toch allesinds).
offlineMizgala28 Geplaatst op dinsdag 16 februari 2010 13:37 1
Raar ik heb vista basic met deze processor http://ark.intel.com/Prod...=575&spec-codes=SLB6M, er staat dat hij geen virtualisatie ondersteunt maar toch kan ik met gemak (vista basic 32-bit) ubuntu of windows xp op virtual pc 2007 gebruiken, dus ik denk dat jouw probleem ergens anders ligt.
offlinecaptain007 Geplaatst op dinsdag 16 februari 2010 14:59 1

quote:

Mizgala28 schreef op 16 februari 2010 @ 13:37:
Raar ik heb vista basic met deze processor http://ark.intel.com/Prod...=575&spec-codes=SLB6M, er staat dat hij geen virtualisatie ondersteunt maar toch kan ik met gemak (vista basic 32-bit) ubuntu of windows xp op virtual pc 2007 gebruiken, dus ik denk dat jouw probleem ergens anders ligt.
Bij Virtual PC 2007 is het ook niet verplicht om Intel VT te hebben. Bij Virtual PC van Windows 7 ligt dat echter anders, is ook een hele andere versie met veel minder support voor OS'en. Zo wordt een Windows Server OS niet gesupport bij de Virtual PC van Windows 7. Als je echt Virtual PC wilt gebruiken gewoon weer de "oude" Virtual PC 2007 erop zetten ipv met die crappy Windows 7 VPC versie werken.
offlinewoms Geplaatst op dinsdag 16 februari 2010 15:09 1

quote:

elBartoDR schreef op 15 februari 2010 @ 18:06:
[...]

Het werkt perfect onder 64-bit (is ondertussen ook al een 64-bits prog geworden), ik bedoelde eerder dat Virtualbox 32-bits guest OS'en kan laten werken op een processor zonder Virtualizatie-support (VT). Terwijl je een 64-bit guest enkel maar met een VT-proc kunt laten werken (Intel-procs toch allesinds).
Ah, kijk, dat is wat ik al dacht :)

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows 7 » Virtual PC onder Windows 7 Home Premium werkt niet