Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows 7 » Windows 7 + Xbox360 als Media Extender

Besturingssystemen - Windows 7

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Windows 7 + Xbox360 als Media Extender

Tags: windows, Media, Extender, Xbox360, Windows 7

offlinecelion Geplaatst op dinsdag 15 december 2009 17:33 1
Hallo Allemaal..

Na oneindig veel topic gelezen te hebben op het internet ga ik nu zelf maar eens wat posten want ik zit met het volgende (misschien wel bekende probleem). Ik wil mijn laptop met windows 7 (en dus mediacenter) verbinden met mijn Xbox 360.. Dit lukt echt niet..

Dit is het probleem: De xbox connect feilloos naar het netwerk en naar Xbox live, dit gebeurt allemaal in luttele seconden, maar op het moment dat ik hem naar mijn PC wil gaan connecten wil dit absoluut niet lukken en ziet mijn Xbox de pc niet! Ook omgekeerd ziet de PC de Xbox ook niet.. Dit is raar want ze zitten volgens mij op hetzelfde net werk met hetzelfde subnet mask... (255.255.255.0). Ik kan het ip xbox dus ook niet pingen! Terwijl hij wel een IP toegewezen heeft gekregen. De PC is draadloos verbonden met de router en de XBOX360 is met een netwerkkabel aan de router verbonden.

De communicatie tussen deze twee apparaten faalt dus keer op keer.. Ook via de wizzard van Windows media center zelf werkt het niet want dan kan de extender de xbox niet vinden. Ik heb tevens ook alle benodigde firewall poorten in de router opengegooid.

Kan iemand mij misschien helpen want ik weet het echt niet meer?

Alvast hartelijk bedankt,
offline_GAIA_ Geplaatst op dinsdag 15 december 2009 17:52 1
Ook ik had er heel veel gezeur mee.
Maar op een gegeven moment vond ie hem toch.

Start Windows Media Center
Ga naar taken en dan extender

Klik op +extender

Ga de stappen door. Klik op volgende waarna hij vraagt om een code. Een code die je in je xbox kan verkrijgen.

In je xbox ga je naar
M System settings->computers-> Windows media center -> setup. je krijgt daar eenb code. Voer die code in op de plek waar je pc erom vroeg.

Als het goed is werkt het zo.
offlinecelion Geplaatst op dinsdag 15 december 2009 17:57 1
Deze stappen volg ik keer op keer maar steeds kan hij de pc niet vinden.. ook kan ik vanuit alle computers uit het huis mijn xbox niet pingen...
offline_GAIA_ Geplaatst op dinsdag 15 december 2009 18:08 1
Ik kan ook niet pingen naar mijn xbox360 ondanks dat ie in hetzelfde netwerk zit.

Het lijkt er bij mij op dat ik voordat ik de xbox360 aanzet, eerst media center aan moet hebben. Als ik het andersom doet werkt de verbinding niet.
Zou je dit eens kunnen proberen? :)
offlinecelion Geplaatst op dinsdag 15 december 2009 18:45 1
gedaan maar ook dit lijkt niet te werken.. ik snap er niets van want dit moet gewoon werken..
offlineDeDux Geplaatst op dinsdag 15 december 2009 19:33 1
En je pc ff aansluiten met een draadje op je router?
offlinecelion Geplaatst op woensdag 16 december 2009 10:13 1
al geprobeerd ook dat werkt niet.. snap er helemaal niets meer van.
offlineSiederstylah Geplaatst op woensdag 16 december 2009 11:33 1
Heb je ook de firewall van je PC uitgezet en vervolgens geprobeerd. Want als ik dit zo lees lijkt het een firewall probleem. Want het probleem zit of in de router of in de PC. En aangezien dat je al aangeeft dat je alles in de Router al hebt open staan. Moet het in je PC zitten. En ik zag dat je dezelfde vraag ook al op het Xbox Forum hebt geplaatst. Maar daar wordt ook nog niet echt antwoord gegeven.

Ik zou dus als ik jouw was even alle firewalls die er op de PC staan in de Router staan. Even uitzetten en opnieuw proberen.
offlinecelion Geplaatst op woensdag 16 december 2009 14:18 1
Ja klopt heb daar idd hetzelfde topic geplaatst.. Het lijkt me niet dat het alleen aan de firewall op mijn computer ligt aangezien ik alle computers in het netwerk kan pingen behalve de xbox en andere computers kunnen dit ook niet.. Heel af en toe kan ik hem 1x pingen en dan houdt hij er weer mee op.. Raar want microsoft streeft er zelf naar om dit naadloos op elkaar aan te sluiten.. niets blijkt weer minder waar
offline_GAIA_ Geplaatst op woensdag 16 december 2009 14:32 1
Zoals eerder gezegd, ook bij een werkende combinatie (zoals ik hier heb) kun je niet naar de xbox360 pingen.

Bovendien hoefde ik alleen datgene te doen wat ik in de eerste post heb gedaan.

Wat voor modem, router of switch heb je?
offlineMDxxRave Geplaatst op woensdag 16 december 2009 14:32 1
Probeer een een alternatief programma zoals tVersity. Ik heb in verleden ook problemen gehad de XBOX360 i.c.m de Mediaplayer. Met tVersity werkte het toen wel.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Windows 7 » Windows 7 + Xbox360 als Media Extender