Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Webdesign » Website fouten in FF en Opera

Development - Webdesign

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Website fouten in FF en Opera

Tags: website, Fouten, Opera, FF

offlineTweakStar Geplaatst op vrijdag 11 januari 2008 23:31 1
Hey,

Ik werk bij een bedrijf en het is mij opgevallen dat onze website alleen foutloos werkt in IE (althans dat denk ik want ik weet niet waar die foutconsole zit)

In Opera verschijnt dit in de foutconsole:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
JavaScript - http://apolloverhuur.nl/
Timeout thread: delay 10 ms
Error:
name: TypeError
message: Statement on line 23: Type mismatch (usually a non-object value used where an object is required)
Backtrace:
  Line 23 of inline#1 script in http://apolloverhuur.nl/
    obj.filters(0).Apply();
  Line 1 of unknown script 
    fadeIn();

CSS - http://apolloverhuur.nl/standaard.css
Linked-in stylesheet
Invalid value for property: font
Line 102:  
 font:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif normal;

En in firefox zie ik dit:
http://www.techzine.nl/f/g/38516phpWjmnlO.jpg

Mijn kennis van java en css is niet zo goed dat ik weet wat het betekend en hoe het op te lossen is, dus ik hoop dat jullie weten wat het probleem is.
offlineCivil Geplaatst op zaterdag 12 januari 2008 00:05 1
Die CSS fouten zijn niet erg, die font fout kun je wel achterhalen door de stylesheet door de validator te halen. Die cursor eigenschap komt omdat IE een andere cursor definitie voor een handje gebruikt als IE. Je hebt 'hand' and 'pointer'.

Helemaal onderin de stylesheet

Cascading Style Sheet:
1
cursor:hand;

De javascript fout ontstaat waarschijnlijk doordat er een IE only functie wordt gebruikt (die bij IE dus aan een element hangt). Er wordt namelijk een element via 'getElementById()' in een variabele gegooid. En men gaat ervanuit dat de filters() functie aan dat element hangt. Dat is dus niet zo. Je kan dat afvangen, door eerst te controleren of die functie bestaat, of te kijken of de browser IE is.
offlineTweakStar Geplaatst op zaterdag 12 januari 2008 00:19 1
Ok... nogmaals ik heb niet echt veel kennis van css of java, ik heb de fouten alelen geconstatteerd omdat in opera alleen de achtergrond en header zichtbaar zijn en in firefox de header niet goed is, met andere woorden hij laat alleen het 1e item zien terwijl hij steeds door zou moeten springen naar 1 van de 4, in opera is dit ook zo.

Maar in ieder geval dat cursor foutje kan ik verhelpen door ook pointer erbij te zetten ipv alleen hand?
TweakStar heeft dit bericht gewijzigd op 12-01-2008 om 00:20
offlineCivil Geplaatst op zaterdag 12 januari 2008 18:54 1

quote:

TweakStar schreef op 12 januari 2008 @ 00:19:
Ok... nogmaals ik heb niet echt veel kennis van css of java

Ik neem aan dat het bedrijf waar je werkt een webmaster heeft (of heeft ingehuurd) die wel weet wat dat is?

Die persoon krijgt betaald om een site te laten werken. Ik neem aan dat zijn opdracht is geweest om het in elke browser te laten werken. Dus lijkt het mij dat hij nog wat werk te doen heeft :?

IE wil cursor:hand; Andere browser cursor:pointer; Je kan dat oplossen met een IE only stylesheet. Of beide declaraties opnemen achter elkaar in dezelfde stylesheet.

Dat hele filters gebeuren is waarschijnlijk vanwege die flash animatie in de header. Daar worden bepaalde eigenschappen en functies gebruikt die alleen voor Internet Explorer werken. Daarvoor zijn vast betere alternatieven. Een kant en klare oplossing is vast wel te vinden.
offlineTweakStar Geplaatst op zaterdag 12 januari 2008 19:05 1

quote:

Civil schreef op 12 januari 2008 @ 18:54:
[...]

Ik neem aan dat het bedrijf waar je werkt een webmaster heeft (of heeft ingehuurd) die wel weet wat dat is?

Die persoon krijgt betaald om een site te laten werken. Ik neem aan dat zijn opdracht is geweest om het in elke browser te laten werken. Dus lijkt het mij dat hij nog wat werk te doen heeft :?

IE wil cursor:hand; Andere browser cursor:pointer; Je kan dat oplossen met een IE only stylesheet. Of beide declaraties opnemen achter elkaar in dezelfde stylesheet.

Dat hele filters gebeuren is waarschijnlijk vanwege die flash animatie in de header. Daar worden bepaalde eigenschappen en functies gebruikt die alleen voor Internet Explorer werken. Daarvoor zijn vast betere alternatieven. Een kant en klare oplossing is vast wel te vinden.

mwah niet echt webmaster voor zover ik weet, we zijn maar een klein bedrijfje (2 man, ik en eigenaar) en die jongen die het gemaakt heeft was toen nog niet echt zo bezig met die dingen en dit is dus voor een prikkie gemaakt, maar hij krijgt niet betaald verder om de site te onderhouden e.d.
Dus wil ik graag weten hoe ik dit eventueel kan oplossen zonder steeds met hem aan de telefoon/mail te hangen tot ie eens tijd heeft ;)

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Webdesign » Website fouten in FF en Opera