Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Software » Gezocht: Goede en gratis muziekbeheer software

Software - Software

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Gezocht: Goede en gratis muziekbeheer software

Tags: software, gratis, goede, gezocht, muziekbeheer

offlineFariz Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 17:06 1
Beste TZ Members,

Als eerste zal ik me eens voorstellen:

Ik heet Fariz Asruf
Ik ben net pas een member, leuke intressante site is dit kan je heel veel van leren.
Ben via google op dit site terecht gekomen omdat ik een vraagje had.

Nou mijn vraag is dus:

Bestaat er een software dat je al je liedjes in 1 programma kan zetten en vanaf dat software aanklikken welke muziek je wilt horen en dat het dan afspeelt in dezelde programma?

Zoiets als bij cafe's , hun hebben meestal een touch screen, wat ik wil hebben is net zo een programma maar dan gewoon bestuurbaar via je eigen pc.

Ik heb wat rondgezocht in dit forum maar heb er niks over kunnen vinden, wel 1 topic maar dat was toch niks wat ik zocht. Het maakt niet uit of het gratis is of het betalen is, Gratis zou natuurlijk het mooiste zijn, maar je kan niet alles hebben he :9 .

Ik hoop dat ik jullie voldoende geinformeert heb.

Hartelijke dank,

Fariz Asruf
offlinefragmaster Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 17:10 1
euh, de mediabibliotheek van Windows Media Player?
offlineSplendidMod Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 17:10 1
Klinkt als een doodnormale player. Beste in dan gewoon iTunes. :D
offlineFariz Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 17:12 1
Ja klopt zoiets als windows media player.
Maar ik zou toch graag een andere programma ervoor willen hebben.
Wat mooier en beter.
offlinefragmaster Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 17:20 1
En in welke opties zou jij het dan "beter" willen zien? Gooi dr maar even een eisenlijstje tegenaan ;)
offlinehotdog92 Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 17:25 1
Je zou eens naar BPM Studio of DJ Traktor kunnen kijken. Nadeel hiervan is wel dat deze programma's niet gratis te downloaden zijn als je de volledige versie wilt. Met deze programma's haal je persoonlijk naar mijn mening wel een stukje kwaliteit in huis. ;)

BPM Studio:
http://www.sonicspot.com/bpmstudio/bpmstudio.jpg

DJ Traktor:
http://www.higher-frequency.com/j_video/traktor/img/traktor01.jpg
hotdog92 heeft dit bericht gewijzigd op 14-10-2008 om 17:26
offlineFariz Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 17:42 1
- Mooiere layout
- Makkelijke bediening

Dat zijn eingelijk mijn eisen..

En bedankt voor je post HotDog ik zal kijken of het iets voor mij is
offlineAep Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 17:46 1
WinAmp?
Kun je ook nog eens tig skins voor downloaden, hangt er vanaf wat voor één je neemt maar ziet er bijvoorbeeld zo uit:

http://download.nullsoft.com/customize/component/2008/5/20/S/large_image/A1.pngofhttp://download.nullsoft.com/customize/component/3/2008/4/7/S/large_image/WMP_Aero.jpg
Aep heeft dit bericht gewijzigd op 14-10-2008 om 17:47
offlineFariz Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 17:54 1
Ziet er wel mooi uit ja.
Maar winamp vertraagd mijn pc op ene of andere manier ik weet niet hoe.
offlinehotdog92 Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 17:57 1

quote:

Fariz schreef op 14 oktober 2008 @ 17:54:
Ziet er wel mooi uit ja.
Maar winamp vertraagd mijn pc op ene of andere manier ik weet niet hoe.
Dan heb je waarschijnlijk de Bento-skin gebruikt? Die heeft hier namelijk ook voor problemen gezorgd. Probeer maar is een andere skin en wellicht werkt het dan een stuk beter. ;)
offlineJLkiller Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 17:57 1
Wat is er mis met Foobar? _O_ Vertraagt je PC niet, heeft ook geen mooie interface maar doet wel wat je vraagt, inclusief een heel hoop andere opties. :)
Voor mij geen beter programma dan Foobar2000. :)
offlinefractionJon Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 18:00 1
Foobar 2000,

enough said.
offlineFariz Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 18:06 1
Ik zal het eens proberen, Hartelijke dank allemaal
offlineAlborz Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 18:36 1
Foobar is ideaal ja, maar ik krijg mijn mediaknoppen niet correct werkend mee. Moet het scherm echt naar de voorgrond halen voordat ze werken. Best jammer eigenlijk :(

Als iemand van jullie een soort van script heeft ofzo voor logitech media knoppen, lemme know.

Wil je thread overigens niet kapen hoor :)
offlineBasic Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 19:35 1
Songbird, lekker licht, goede kwaliteit, ziet er mooi uit en heeft veel uitgebreide functies
offlinegiggs1992 Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 19:41 1
Je kunt hier inderdaad vrij gewone muziekplayers voor pakken.

In cafes gebruiken ze echter vaak de software van Alcatech, bijv. BPM-Studio.
offlineCpt Haddock Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 20:23 1
vraag anders een keer in een cafe welk programma ze gebruiken, of spiek even op hun touchscreen dan zie je vast een naam staan.

En ja, iTunes is toch echt het makkelijkste:
http://www.ejecutive.co.uk/wp-content/uploads/2006/09/itunes7_4_thumb.jpg
http://images.appleinsider.com/itunes-06-2.gif

Kan je ook radio mee ontvangen...
offlineadeadone Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 20:48 1
Weet je dat wel zeker?

Ik bedoel, mijn voorkeur gaat persoonlijk altijd nog uit naar foobar2000. Dit is dan wel voor persoonlijk gebruik.

Voordelen? Makkelijk playlist samenstellen. Ingebouwde library die erg vlot reageert (geen gedoe met album art). Gewoon een artiest uitklappen, en album in de playlist slepen (of dubbelklik voor schone playlist). Bovendien reageert dit programma razendsnel (snel opgestart en afgesloten, nagenoeg geen wachten). Skinnen is wel mogelijk.. kan je heel ver mee gaan, maar simpel kleurenschema veranderen kan makkelijk.
adeadone heeft dit bericht gewijzigd op 14-10-2008 om 20:51
offlinegiggs1992 Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 20:58 1

quote:

Cpt Haddock schreef op 14 oktober 2008 @ 20:23:
vraag anders een keer in een cafe welk programma ze gebruiken, of spiek even op hun touchscreen dan zie je vast een naam staan.

En ja, iTunes is toch echt het makkelijkste:
[afbeelding]
[afbeelding]

Kan je ook radio mee ontvangen...
Er bestaat geen gemakkelijkste programma. Iedereen heeft andere voorkeuren ;) onthoudt dat.
offlinephsos250-NA1 Geplaatst op dinsdag 14 oktober 2008 21:47 1
De meeste cafés gebruiken de software van alcas, maar daar staan bepaalde rechten om gebruik van te maken!
phsos250-NA1 heeft dit bericht gewijzigd op 14-10-2008 om 21:49

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Software » Gezocht: Goede en gratis muziekbeheer software