Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Software » Gratis boek schrijf software

Software - Software

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Gratis boek schrijf software

Tags: software, gratis, boek, schrijf

offlinedrpaul Geplaatst op dinsdag 16 september 2008 11:42 1
Hallo allemaal,

Weten jullie ook gratis software voor het maken van een boek? Ywriter ken ik al, maar zoek eigenlijk vergelijkbare software, zou graag meer keuze in dit soort software willen hebben. Alvast grote dank.
offlineFiXeR Geplaatst op dinsdag 16 september 2008 11:56 1
Open Office?
offlinedrpaul Geplaatst op dinsdag 16 september 2008 11:58 1
dank voor je reactie, die heb ik al, ik bedoel echt software of boeken te schrijven in hoofdstukjes en zo. Dus niet een gewone tekstverwerker.
offlineSplashor Geplaatst op dinsdag 16 september 2008 12:01 1
Google: Free book writing software
offlineEldariel Geplaatst op dinsdag 16 september 2008 12:01 1
1) StoryCraft

En hier staat nog een heel overzicht: http://www.writersupercenter.com/
offlinedrpaul Geplaatst op dinsdag 16 september 2008 12:03 1
bedankt voor je reactie. Allemaal betaald dus behalve dus Ywriter (spacejock)
offlinedrpaul Geplaatst op dinsdag 16 september 2008 12:06 1
Storycraft kost 79 dollar, writerssupertcenter --> allemaal pakketten van 100 dollar en meer. Wie nog meer?
offlinefozzybear Geplaatst op dinsdag 16 september 2008 15:32 1
Je bedoelt een DTP, Desktop Publishing programma. Zoiets als ze bij de krant gebruiken. Er stond een paar weken geleden iets over in de Duitse CT. Als je er nog belangstelling in hebt stuur me dan een pm dan zoek ik het op.
offlinejoolee Geplaatst op dinsdag 16 september 2008 21:03 1
Enige dat ik kan vinden is RoughDraft en een paar Alpha fase projecten op SF.net.

Mag ik je trouwens wijzen op het http://forum.techzine.nl/global/templates/techzine/images/icons/edit.gif knopje dat bij je posts staat. Je topic schoppen na 3 minuten is nogal onnodig.

Lees ook de FAQ's eens, we schrijven die dingen niet voor niets ;)
joolee heeft dit bericht gewijzigd op 17-09-2008 om 14:28
offlineMetalman Geplaatst op dinsdag 16 september 2008 21:07 1
Het hangt er een beetje vanaf wat je wilt. Als je een tool wilt om je tekst in te kunnen ordenen (in verschillende hoofdstukken), met versiebeheer e.d. dan zou je ook eens kunnen kijken naar een willekeurige Wiki applicatie. Het voordeel van een wiki is dat je volledig vrij bent in de indeling, en dat je gebruik kunt maken van de versiebeheer tools. Dat houdt in dat iedere keer als je opslaat, op de achtergrond een nieuwe versie gemaakt wordt. Zo kan je altijd wijzigingen terugzetten, of zien hoe je teksten zijn gewijzigd na verloop van tijd.

Als je de opmaak wilt regelen kan je denk ik met een DTP tool aan de slag, alhoewel je daarin zeker geen compleet boek makkelijk kunt opmaken. De cover maken kan bijvoorbeeld wel goed.
Metalman heeft dit bericht gewijzigd op 16-09-2008 om 21:07
offlinedrpaul Geplaatst op vrijdag 19 september 2008 12:55 1

quote:

joolee schreef op 16 september 2008 @ 21:03:
Enige dat ik kan vinden is RoughDraft en een paar Alpha fase projecten op SF.net.

Mag ik je trouwens wijzen op het [afbeelding] knopje dat bij je posts staat. Je topic schoppen na 3 minuten is nogal onnodig.

Lees ook de FAQ's eens, we schrijven die dingen niet voor niets ;)

Ok zal er aan denken ;)

---------

Bij de way, allemaal dank voor het zoeken, denk dat ik dan toch bij Ywriter blijf.
drpaul heeft dit bericht gewijzigd op 19-09-2008 om 12:59

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Software » Gratis boek schrijf software