Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Software » icoontje veranderen?

Software - Software

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: icoontje veranderen?

Tags: veranderen, icoontje

offlinefriskas Geplaatst op maandag 3 mei 2004 23:07 1
Als ik 'Favorieten' aanklik zie ik een lijst met achteenvolgens 'Toevoegen aan favorieten...' en dan 'Favorieten indelen...', dan komen er enkele mappen in beeld, en dan de namen van mijn favoriete internetpagina's. Links van de naam staat het icoontje van 'microsoft'(een wit papiertje met rechtsboven een ezelsoor en op de voorgrond een blauwe E).

Kan ik dit icoontje veranderen in een eigen uitgekozen icoontje? Hoe dan?

Nog een andere vraag:
Als ik bijvoorbeeld www.techzine.nl bij mijn favorieten zet komt er, vóór de naam, het Tweakzone-icoontje te staan. Hoe komt het dat na enkele weken dit icoontje zomaar verdwijnt en weer het 'normale' icoontje van 'Microsoft' op die plaats verschijnt?
offlineCivil Geplaatst op maandag 3 mei 2004 23:15 1
zoek maar eens op favicon:

overigens is het deze code in de source tussen de tags
En uiteraard een favicon.ico maken, hiervoor heb je programma's. En als je even zoekt op favicon.ico dan vindt je daar genoeg over.

code:
1

offlinefriskas Geplaatst op maandag 3 mei 2004 23:37 1

quote:

Op 03-05-04 23:15 schreef Civil:
zoek maar eens op favicon:

overigens is het deze code in de source tussen de tags
En uiteraard een favicon.ico maken, hiervoor heb je programma's. En als je even zoekt op favicon.ico dan vindt je daar genoeg over.
Kan ik ook de icoontjes van andere favoriete websites veranderen?

Bovenstaande gaat namelijk over, als ik mijn eigen webpagina van een icoontje wil voorzien.
offlinehumphreybas Geplaatst op maandag 3 mei 2004 23:39 1

quote:

Op 03-05-04 23:37 schreef friskas:
[..]
Kan ik ook de icoontjes van andere favoriete websites veranderen?

Bovenstaande gaat namelijk over, als ik mijn eigen webpagina van een icoontje wil voorzien.
Dat is gewoon standaard ms manier. Bedenk dat een item in je favorieten gewoon hetzelfde is als een snelkoppeling op je bureaublad. Ik neem aan dat je weet hoe je daar het icoontje veranderd ;)
offlineCivil Geplaatst op maandag 3 mei 2004 23:45 1
Ow wacht is dat je vraag, dan zit je hier dus in het verkeerd forum, dit is software algemeen aangezien het Internet Explorer betreft.

Microsoft's Internet Explorer moet het gebruik van favicons nog even ondekken (exploren). Ofwel IE heeft gewoon een hele brakke ondersteuning voor favicons, leer ermee te leven of gebruik een browser die het wel ondersteund, zie mijn sig daarvoor :)

move to SA
offlinehumphreybas Geplaatst op maandag 3 mei 2004 23:55 1

quote:

Op 03-05-04 23:45 schreef Civil:
Ow wacht is dat je vraag, dan zit je hier dus in het verkeerd forum, dit is software algemeen aangezien het Internet Explorer betreft.

Microsoft's Internet Explorer moet het gebruik van favicons nog even ondekken (exploren). Ofwel IE heeft gewoon een hele brakke ondersteuning voor favicons, leer ermee te leven of gebruik een browser die het wel ondersteund, zie mijn sig daarvoor :)

move to SA

Begrijp ik het nou niet ? ;{
HIj wil toch gewoon een icoontje meegeven aan zijn favorieten...Dat kan hij toch gewoon wijzigen op mijn manier.

Verdere uitleg bij mijn manier:
Ik bedoel dit:
-rechtermuisknop op een van je favorieten
-eigenschappen
-ander pictogram
-klaar
offlinefriskas Geplaatst op maandag 3 mei 2004 23:59 1

quote:

Op 03-05-04 23:55 schreef humphreybas:
[..]

Begrijp ik het nou niet ? ;{
HIj wil toch gewoon een icoontje meegeven aan zijn favorieten...Dat kan hij toch gewoon wijzigen op mijn manier.

Ja, ja, ja, je hebt van die tijden (zo tegen twaalven) dat je moeilijk gaat denken en het simpele vergeet.

Dank, voor je oplossing. Kon mezelf wel voor mijn kop slaan!
offlinehumphreybas Geplaatst op dinsdag 4 mei 2004 00:06 1

quote:

Op 03-05-04 23:59 schreef friskas:
[..]

Ja, ja, ja, je hebt van die tijden (zo tegen twaalven) dat je moeilijk gaat denken en het simpele vergeet.

Dank, voor je oplossing. Kon mezelf wel voor mijn kop slaan!
Geeft niet, ik heb het ook vaak, ik ga nu ook maar slapen, veel plezier met je iconen :)

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Software » icoontje veranderen?