Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Software » Zwart scherm

Software - Software

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Zwart scherm

Tags: HP, videokaart, kapot, Help, Pavillion, zwart beeld, hp dv6

offlineIVEsmeeBK Geplaatst op maandag 6 februari 2012 14:36 1
Hey!

Ik heb nu ongeveer 3 jaar een fijne notebook zonder problemen. Het is een HP Pavillion dv6. Nu begint hij de laatste tijd erg raar te doen.

Mijn oplader was kapot, dus heb ik een week geleden een nieuwe besteld. Deze heb ik aangesloten, en hij deed het goed. Toen ik de volgende dag mijn computer opstarte, waren mijn instellingen veranderd. Dat heb ik wel weer terug kunnen zetten. De dag er na, had ik een zwart scherm. Je zag heel erg vaag mijn bureaublad, maar was over het algemeen gewoon zwart. Ik startte hem toen opnieuw op, en hij deed het weer.

Nu had ik de dag daarna weer hetzelfde. Toen heb ik hem 5 keer opnieuw opgestart, en toen lukte het ook weer om een normaal verlicht beeld te krijgen.

Maar nu lukt het dus helemaal niet meer om een verlicht beeld te krijgen. Ik zie heel vaag mijn achtergrond, maar geen goed beeld. Het ligt niet aan de instellingen of downloads. Ik heb hem ook al 5 dagen terug kunnen zetten, maar dit heeft niet geholpen. Als ik hem koppel aan een ander beeldscherm, zie ik wel gewoon beeld. Ik ben al die tijd erg voorzichtig geweest met mijn laptop. Is nooit gevallen. Heb hem wel heel intensief gebruikt.

Al mijn schoolwerk staat hier op, en ik heb hem echt nodig en heb ook niet echt veel geld ofzo. Dus weet iemand hoe ik dit probleem (liefst niet al te duur) kan oplossen? Zit er iets los of is er iets versleten? Laat het alsjeblieft even weten als je dit bekend voorkomt, want wordt er nogal wanhopig van. Kan het aan de oplader liggen? Of aan de harde schijf? Er zijn geen sporen van beschadiging te zien. Ook niet op het beeld zelf. Help alsjeblieft!

Alvast bedankt!
offlineDonSalmonella Geplaatst op maandag 6 februari 2012 16:16 1
Voorlopig op een externe monitor aansluiten en voor alle zekerheid de data er gewoon afhalen. Zwart scherm icm wat je beschrijft betekent gewoon een kapotte backlight/inverter. Als je handig genoeg bent kun je de onderdelen zelf bestellen, anders laten repareren. :)
offlineFastFred Geplaatst op maandag 6 februari 2012 17:12 1
Inderdaad een defecte lcd backlight of een slechte backlight inverter bordje. Is niet lastig om te repareren, half uurtje werk als je geluk hebt. Het lastige is het vinden van vervangende onderdelen, die zijn niet voor iedere laptop even gemakkelijk te krijgen
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 06-02-2012 om 17:13
offlineprocrazy Geplaatst op zondag 12 februari 2012 12:25 1
Ik heb op mijn HP een knop waarmee je de helderheid van het beeldscherm kan instellen, bij mij is lichter fn-f10, als ik hem dan opnieuw aanzet is het scherm lichter. is dit misschien een optie?
offlineFastFred Geplaatst op zondag 12 februari 2012 12:38 1

Quote:

Op 12-2-2012 12:25 schreef procrazy:
Ik heb op mijn HP een knop waarmee je de helderheid van het beeldscherm kan instellen, bij mij is lichter fn-f10, als ik hem dan opnieuw aanzet is het scherm lichter. is dit misschien een optie?

Nee, want als je met die functie de helderheid helemaal naar beneden draait zie je nog wel wat, de backlight brand dan nog heel zwakjes. Als hij helemaal niet meer brand zie je echt niks op je scherm, alleen als je er onder een bepaalde hoek naar kijkt
offlinelara344 Geplaatst op zondag 12 februari 2012 13:35 1
klinkt idd als een lcd backlight probleem.
kijk of je het scherm eruit kunt halen en houd er eens een zaklamp achter terwijl ik hij aanstaat.
als hij dan wel goed beeld geeft is dat t probleem.
Kijk of ze bij replacedirect eventueel de onderdelen hebben voor je laptop.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Software » Zwart scherm