Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Software » Catalyst ja of nee?

Software - Software

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Catalyst ja of nee?

Tags: videokaart, ATi, Driver, Catalyst

offline666robin666 Geplaatst op dinsdag 27 december 2011 12:48 1
Goede middag TheeZetters,

Ik zat eens te denken, waarom moet je Catalyst hebben voor je ATI kaart? Je kan ook alleen de driver installeren en dan draait ccc.exe niet mee in de achtergrond lijkt me.

Dus iemand die weet waarom je voor het volledige pakket met Catalyst zou moeten kiezen boven alleen de driver?

Ik hoor het graag!
offlineevil_ducks Geplaatst op dinsdag 27 december 2011 13:04 1
Omdat je dan je video kaart kan afstellen...
offline666robin666 Geplaatst op dinsdag 27 december 2011 13:07 1
Bedankt kan je iets specifieker zijn? In CCC zit niks wat ik zou willen instellen wat ik niet in Windows kan doen.
offlineevil_ducks Geplaatst op dinsdag 27 december 2011 15:35 1
Ligt er aan wat je met je pc wil gaan doen?

heb je bv Anti aliassing nodig?

offline666robin666 Geplaatst op dinsdag 27 december 2011 15:48 1
Alle game instellingen stel ik altijd ingame in om zo de beste prestaties te krijgen. Ik zit momenteel nooit in CCC.
offlineevil_ducks Geplaatst op dinsdag 27 december 2011 16:07 1
De CCC instellingen komen hoger uit dan die in game bv AA kan in game max 8 en in CCC tot 16 dan pakt de video kaart die van CCC en niet die van de game.
offlineFastFred Geplaatst op dinsdag 27 december 2011 19:13 1

Quote:

Op 27-12-2011 15:48 schreef 666robin666:
Alle game instellingen stel ik altijd ingame in om zo de beste prestaties te krijgen. Ik zit momenteel nooit in CCC.

Das grappig, wat dat is iets waar je in CCC veel specifieker in kan zijn, je kunt alles veel beter afstellen met behulp van CCC.
offlineBlackWolf666 Geplaatst op woensdag 28 december 2011 00:02 1
Het handige van CCC vind ik de profielen. Je kan specifieke profielen aanmaken met verschillende instellingen. Dit is handig voor oudere spellen die geen AA/AF en dergelijke hebben. Je kunt dan vanuit het icoontje rechtsonder deze profielen veranderen zodat je de juiste instellingen hebt voor oudere/nieuwere spellen. Je kan ze ook direct koppelen aan een bepaald spel zodat wanneer je een profiel kiest het vanzelf het geassocieerd spel opstart. Dat gebruik ik zelf echter niet, maar misschien dat anderen het wel handig vinden...

Daarnaast zijn er instellingen zoals MLAA voor bepaalde kaarten, je hebt meer controle over het type AA dat gebruikt wordt (adaptive, boxed, supersampling, edge-detect etc), V-sync.. Ook acceleratie voor het afspelen van filmpjes etc kun je wat instellingen veranderen.. Ik vind het persoonlijk wel waard om te hebben, maar als je deze dingen niet nodig vindt omdat je standaardinstellingen goed vindt of omdat je niet snapt wat het allemaal betekent is er niks mis mee.
BlackWolf666 heeft dit bericht gewijzigd op 28-12-2011 om 00:03, Reden: Foutjes

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Software » Catalyst ja of nee?