Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Software » Windows Installatie ziet HDD niet Acer PC

Software - Software

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Windows Installatie ziet HDD niet Acer PC

Tags: windows, Installatie, Acer, HDD

offlineGamer19 Geplaatst op woensdag 10 februari 2010 16:09 1
Hallo beste TZ'ers

Ik heb een pc hier staan die niet echt mee werkt met installatie van windows.

Gaat om een Acer Aspire T650.

Als ik door begin van installatie kom dan krijg ik scherm waar ik hdd kan kiezen om die te formatteren enzo. Maar daar zie ik helemaal geen hdd staan. Na paar tellen krijg ik Blue Screen.

Ik heb nieuwe hdd geprobeerd niks. Nieuwe geheugen ok niks blijft zelfde.

Raarste van is dat ik gewoon normaal in windows kom die al op hdd zit.

Is er iets dat ik moet aanpassen in bios ofzo?

Alvast bedankt
offlinecaptain007 Geplaatst op woensdag 10 februari 2010 16:16 1
Om welke Windows versie gaat het hier? Het kan zijn dat je een driver nodig hebt om de harde schijf te kunnen benaderen omdat die standaard niet op de Windows CD staat.
offlineGamer19 Geplaatst op woensdag 10 februari 2010 16:44 1
Het gaat om XP Pro. Er zit ok gewoon XP op
offlinecaptain007 Geplaatst op woensdag 10 februari 2010 16:59 1
Is die XP installatie niet een Acer XP installatie? Daar kan het zijn dat er al extra drivers bij zitten. Ik zou eens op de Acer website kijken of er specifieke drivers zijn die je nodig hebt voor SATA. Zonder die drivers kan Windows niet de Harde Schijf vinden. Je zult de drivers via een floppy tijdens de installatie moeten installeren. Tijdens het starten van de installatie moet je dan volgens mij op F6 drukken om de SATA drivers tijdens het laden van de installatie te installeren en dan zal Windows XP de schijf als het goed is herkennen.
offlineGamer19 Geplaatst op woensdag 10 februari 2010 17:31 1
Nou ik heb wel Stuurprogramma gevonden voor SATA alleen is die te installeren via USB stick ofzo? zit namelijk geen floppy station in en ik heb er zelf geen een :)
offlinecaptain007 Geplaatst op woensdag 10 februari 2010 17:41 1
Dan zul je een unattended Windows Installatie CD inelkaar moeten fabriceren vrees ik, want USB sticks slikt de XP installatie helaas niet. Je maakt dan een nieuwe installatie CD van Windows met de drivers daarop geslipstreamed. Download hiervoor NLite van http://www.nliteos.com/download.html en integreer de benodigde drivers in de installatie. Hier staat ook nog een artikel met wat screenshots voor de stappen die je moet uitvoeren: http://news.softpedia.com...t-a-Floppy-F6-47807.shtml NLite genereert een nieuwe ISO die je vervolgens weer kan branden op een CD.
offlineGamer19 Geplaatst op woensdag 10 februari 2010 17:52 1
Echt heel erg bedankt :) Ik ga het even proberen hopelijk lost dit het probleem op!
offlineGamer19 Geplaatst op donderdag 11 februari 2010 13:31 1
captain007 erg bedankt voor informatie het is gelukt :)

Er kan slotje hier op het is opgelost

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Software » Windows Installatie ziet HDD niet Acer PC