Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Programmeren » [VB 2008] Aantal vragen over Visual Basic 2008

Development - Programmeren

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: [VB 2008] Aantal vragen over Visual Basic 2008

Tags: vragen, Visual, Basic, 2008, [VB, 2008]

offlineObAtGroup Geplaatst op woensdag 25 juni 2008 11:51 1
Hallo,

Ik ben een aantal weken begonnen met VB 2008 (http://www.microsoft.com/express/vb/) en ik sta nu voor een aantal problemen:

1. Ik zoek een script waarmee je kijk als een bestand bestaat. Als het bestand niet bestaat wil ik het script een paar extra dingen laten doen. (if......then....exit if) Is dat mogelijk? Ik heb in VBS wel z'n soort script gevonden, zie hier:

quote:

zoek = inputbox("Waar wil je naar zoeken?" ,, "De volledige criteria, C:\Map1\Bestand1.zip")

Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

if objFSO.fileexists(""+zoek) then
msgbox "Het Bestand Bestaat!" ,, "Gevonden!"
else
msgbox "Het Bestand Is Niet Gevonden!" ,, "Niet Gevonden!"
end if

2. Is het mogelijk om het script kleuren (of afbeeldingen) te laten opsporen en die daarop laat klikken? En weet iemand die code ook?

3. Hoe kan ik macro's maken en die in je visual basic script te zetten. Ik heb er een topic over gelezen, daar wordt gezegd dat je Aldos Macro Recorder moet gebruiken, maar helaas werkt dat niet op Windows Vista.

4. Kan ik gegevens van internet kopieren naar mijn 'Programma' en die in een tabel zetten. (Dit is wat wazig. Ik bedoel dat je online internet games hebt zoals Ogame (www.ogame.nl) en dat mijn programma de 'stats' kopieert in een tabel van mijn 'programma')

5. En nog een vraag ;{ : Hoe kan ik informatie wat iemand in een textbox (een soort inputbox in vbs) - het liefst versleuteld - in een bestand weg schrijven, en het programma moet ook weer die gegevens kunnen lezen en gebruiken.

edit:

Ik heb wat gevonden in het bronbestand ik weet niet als dat helpt.

6. De aller laatste vraag (hoop ik). Ik had ergens gelezen - maar dat ben ik natuurlijk weer kwijt - dat het programma voor dat die opstart via de serial van windows controleerd dat hij niet op een andere computer zit. (Ik bedoel hiermee dat in het programma een serial zit en dat het programma voor dat hij opstart controleerd als de serial gelijk is aan de serial van windows. En anders natuurlijk niet opstart.)

Het spijt mij als het soms een beetje wazig is, vraag A.U.B. als je er helemaal niet uitkomt.

Bedankt

ObAt
ObAtGroup heeft dit bericht gewijzigd op 25-06-2008 om 17:56
offlinejoolee Geplaatst op vrijdag 27 juni 2008 17:56 1

quote:

ObAtGroup schreef op 25 juni 2008 @ 11:51:
Hallo,

Ik ben een aantal weken begonnen met VB 2008 (http://www.microsoft.com/express/vb/) en ik sta nu voor een aantal problemen:

1. Ik zoek een script waarmee je kijk als een bestand bestaat. Als het bestand niet bestaat wil ik het script een paar extra dingen laten doen. (if......then....exit if) Is dat mogelijk?

Natuurlijk is dat mogelijk, waarschijnlijk zal het niet eens zo lastig zijn:
Google: 'file exists visual basic'

quote:

2. Is het mogelijk om het script kleuren (of afbeeldingen) te laten opsporen en die daarop laat klikken? En weet iemand die code ook?
Dat zal denk ik lastig worden. Ik ken wel programma's die zoiets kunnen dus het is wel mogelijk. Zijn er geen andere (beter) werkende oplossingen voor je?

quote:

3. Hoe kan ik macro's maken en die in je visual basic script te zetten. Ik heb er een topic over gelezen, daar wordt gezegd dat je Aldos Macro Recorder moet gebruiken, maar helaas werkt dat niet op Windows Vista.
Heb je het nu over Visual Basic Script of Visual Basic? Die talen hebben namelijk beide een compleet ander doel.

quote:

4. Kan ik gegevens van internet kopieren naar mijn 'Programma' en die in een tabel zetten. (Dit is wat wazig. Ik bedoel dat je online internet games hebt zoals Ogame (www.ogame.nl) en dat mijn programma de 'stats' kopieert in een tabel van mijn 'programma')
Je zult de http pagina moeten opvragen en dan parsen dmv VB, dan de output weergeven in een tabel. Allemaal erg goed mogelijk maar niet echt binnen jouw bereik op het moment denk ik.

quote:

5. En nog een vraag ;{ : Hoe kan ik informatie wat iemand in een textbox (een soort inputbox in vbs) - het liefst versleuteld - in een bestand weg schrijven, en het programma moet ook weer die gegevens kunnen lezen en gebruiken.
Google: 'read write files visual basic'

quote:

6. De aller laatste vraag (hoop ik). Ik had ergens gelezen - maar dat ben ik natuurlijk weer kwijt - dat het programma voor dat die opstart via de serial van windows controleerd dat hij niet op een andere computer zit. (Ik bedoel hiermee dat in het programma een serial zit en dat het programma voor dat hij opstart controleerd als de serial gelijk is aan de serial van windows. En anders natuurlijk niet opstart.)
Google: 'get windows serial number visual basic'
Ik weet dat het mogelijk is, er zijn namelijk genoeg programma's waarmee je je Windows serial kunt uitlezen.
joolee heeft dit bericht gewijzigd op 27-06-2008 om 18:07

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Programmeren » [VB 2008] Aantal vragen over Visual Basic 2008