- 25 juni 2008
- 0 Reacties
- 4 Berichten
- Rapporteer bericht
Ik ben een aantal weken begonnen met VB 2008 (http://www.microsoft.com/express/vb/) en ik sta nu voor een aantal problemen:
1. Ik zoek een script waarmee je kijk als een bestand bestaat. Als het bestand niet bestaat wil ik het script een paar extra dingen laten doen. (if......then....exit if) Is dat mogelijk? Ik heb in VBS wel z'n soort script gevonden, zie hier:
quote:
2. Is het mogelijk om het script kleuren (of afbeeldingen) te laten opsporen en die daarop laat klikken? En weet iemand die code ook?
3. Hoe kan ik macro's maken en die in je visual basic script te zetten. Ik heb er een topic over gelezen, daar wordt gezegd dat je Aldos Macro Recorder moet gebruiken, maar helaas werkt dat niet op Windows Vista.
4. Kan ik gegevens van internet kopieren naar mijn 'Programma' en die in een tabel zetten. (Dit is wat wazig. Ik bedoel dat je online internet games hebt zoals Ogame (www.ogame.nl) en dat mijn programma de 'stats' kopieert in een tabel van mijn 'programma')
5. En nog een vraag
edit:
Ik heb wat gevonden in het bronbestand ik weet niet als dat helpt.
6. De aller laatste vraag (hoop ik). Ik had ergens gelezen - maar dat ben ik natuurlijk weer kwijt - dat het programma voor dat die opstart via de serial van windows controleerd dat hij niet op een andere computer zit. (Ik bedoel hiermee dat in het programma een serial zit en dat het programma voor dat hij opstart controleerd als de serial gelijk is aan de serial van windows. En anders natuurlijk niet opstart.)
Het spijt mij als het soms een beetje wazig is, vraag A.U.B. als je er helemaal niet uitkomt.
Bedankt
ObAt
ObAtGroup heeft dit bericht gewijzigd op 25-06-2008 om 17:56