Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Programmeren » Visual basic 2005 express tutorial?

Development - Programmeren

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Visual basic 2005 express tutorial?

Tags: 2005, Visual, Basic, Express, Tutorial

offlineamd_rocks Geplaatst op dinsdag 6 november 2007 14:14 1
Hey,

Nu wou ik graag weer eens gaan beginnen met visual basic, vroeger wist ik nog wel wat te typen in notepad en dat op te slaan als een of ander bestandje dat dan weet ik veel wat deed.

Ik zou graag weer eens willen leren hoe dit allemaal werkte, ik heb visual basic 2005 express van de microsoft site gedownload en ging aan de slag met de tutorials die in dat programma zaten maar het was allemaal engels en ik hoefde alleen maar te copy'en en te plakken en ik heb het gevoel dat ik er niks beter op word want ik snap in godsnaam dus niet wat bijvoorbeeld sub ofzo inhoud aangezien ik dus alleen maar dingetjes hier en daar plak en test om vervolgens verder te gaan.

Ik heb poging gedaan om de teksten te lezen maar het is engels wat ik natuurlijk wel kan lezen maar Nederlands komt gewoon 10 keer duidelijker over voor mij en ben daarom opzoek naar een Nederlandse tutorial in plaats van zo'n onduidelijk engels ding.

Ik heb zo hier en daar gezocht maar ik heb alleen een Nederlandse tutorial kunnen vinden voor visual basic 6 ofzoiets en niet voor 2005 express. Weet iemand toevallig een goed duidelijke tutorial waarbij ik nog wat te lezen heb in het Nederlands? En niet allen de copycat in hoef uit te hangen.

Edit, Heb zojuist notepad++ geinstalleerd en ben met html begonnen. Is het misschien slimmer om eerst even html helemaal te snappen als basis programmeer kennis of hoe ik het ook moet zeggen?
amd_rocks heeft dit bericht gewijzigd op 06-11-2007 om 14:33
offline-Tux- Geplaatst op dinsdag 6 november 2007 17:59 1
Ik ben zelf in Visual Basic begonnen en ik gebruik het nog steeds ( :$ ) omdat het gewoonweg de makkelijkste taal is. Je hebt echt geen basis nodig om ermee te beginnen. Het helpt als je goed Engels kan.
-Tux- heeft dit bericht gewijzigd op 06-11-2007 om 17:59
offlineamd_rocks Geplaatst op dinsdag 6 november 2007 18:02 1
Hoe ben je dan begonnen? Gewoon simpelweg tutorials doorlezen? Ik kan dat wel doen maar de tutorial die er standaard bij zit is simpelweg copy dit plak dat en niks geen uitleg over wat het doet. Bijvoorbeeld dit is een sub, maar wat doet een sub word niet uitgelegd. Nu heeft het natuurlijk geen vaste functie, maar wat het ongeveer doet/kan doen is me nog steeds niet duidelijk.
offlineRudyQ20 Geplaatst op dinsdag 6 november 2007 18:17 1
Ik denk dat je voor dat soort zaken best op de zoek functie van de Microsoft MSDN site gebruikt. Er zal niet veel anders opzitten dan enkele tutorials te volgen, dat is trouwens de beste manier van zelfstudie denk ik.

Misschien als tip: in plaats van de code gewoon te kopiëren kun je ze ook zelf overtypen, op die manier heb je toch al een stuk meer gedaan, en word je de syntax ook gewoon.

Ik heb het vermoeden dat je op internet niet veel goede Nederlandse tutorials zult vinden, maar als je even klem zit kun je altijd terugvallen op de MSDN site, ofwel zoek je gewoon op google.

Je mag me ook altijd een pm sturen als je een vraag hebt, ik zal meestal wel kunnen helpen :)
RudyQ20 heeft dit bericht gewijzigd op 06-11-2007 om 18:19
offlineamd_rocks Geplaatst op dinsdag 6 november 2007 18:26 1
Hmm, code's overtypen is geen verkeerd idee. Misschien dat ik ze ook maar eens even zal gaan bestuderen en zelf aanpassen om een idee te krijgen wat nou wat precies doet.

Heb nu een site gevonden waar je gewoon wat simpele voorbeeldjes hebt staan, ik ga maar eens even aan de slag om het code gedeelte van de tuts te gaan snappen.

Edit, heb met de kennis die ik uit een andere tutorial heb opgedaan het resultaat van een andere tutorial aangepast. Best vermakelijk is dit (love)

Ik merk dat het al soepeler gaat, begin het wat duidelijker te vinden en dus minder moeilijk. En stel dat ik dit nu goed snap over een aantal weken en meer wil, is er dan een andere programmeer taal waar ik desnoods naar kan kijken en desnoods kan bestuderen?
amd_rocks heeft dit bericht gewijzigd op 06-11-2007 om 18:41

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Programmeren » Visual basic 2005 express tutorial?