Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Overklokken & Tweaken » Mini ITX systeem in een bestaande ATX kast bouwen

Hardware - Overklokken & Tweaken

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Mini ITX systeem in een bestaande ATX kast bouwen

Tags: systeem, Mini, bouwen, Eén, ITX, kast, ATX

offlineMacBook Geplaatst op vrijdag 31 augustus 2007 19:35 1
Ik ben al een poosje bezig met het idee een mini itx systeempje in een bestaande
kast erbij te bouwen. Het uiteindelijke doel moet zijn om bijvoorbeeld snel mail
te kijken zonder het grote systeem te starten. Het moet dan ook een fanless itx
systeempje worden met bijvoorbeeld 8 of 16 gb compact flash geheugen.

Ik wil dan een dualscreen opstelling waarbij het ene scherm de hoofd pc is en het
tweede scherm zowel extra desktop kan zijn voor het hoofdsysteem als ook het scherm
voor mijn itx systeempje. Ook wil ik bijvoorbeeld via vlc. Op twee schermen mijn
hoofdpc kunnen laten zien en vervolgens in een window mijn itx systeem aanspreken.
Verder stop ik twee branders in het hoofdsysteem waarbij de tweede aan het itx
systeem komt te hangen. Natuurlijk moet het itx systeem 24/7 draaien.

Op beiden systeemen komt Ubuntu 7.04 als operating system. Zijn er mensen die tips
en adviezen hebben? Kom alstublief niet met reacties als waar heb je het voor nodig?
Alleen al het feit dat ik nu kan experimenteren met een os zonder VM ware maar op
native hardware is voor mij voldoende. En natuurlijk de kick van een klein pceetje
in een groot systeem wat altijd aanstaat en dus snel bepaalde zaken kan opzoeken.
MacBook heeft dit bericht gewijzigd op 31-08-2007 om 19:36
offlineCrabbyData Geplaatst op vrijdag 31 augustus 2007 20:07 1
Meer informatie over het bouwen van een mITX-systeempje (ik vond het érg interessant om te lezen): http://www.hardware.info/.../Aan_de_slag_met_MiniITX/
offlineMacBook Geplaatst op vrijdag 31 augustus 2007 21:03 1
Dat is inderdaad een leuk artikel. Van veel informatie was ik al op de hoogte maar
dan nog leest het leuk en laat het een goed beeld zien van wat je met mITX kunt doen.
Ik ben eigenlijk opzoek naar tutorials hoe ik zo'n mITX bordje in een bestaand atx erbij bouw.
offlineCrabbyData Geplaatst op vrijdag 31 augustus 2007 21:39 1
Erbij bouwen is wat lastig, gezien de veel PC kasten allemaal anders zijn gebouwd (relatief lijken ze wel op elkaar, maar lang niet altijd). Wat je zou kunnen proberen is zelf gaatjes boren op het paneel tegenover je moederbord, en daar het mITX moederbordje op vastschroeven (en dan op dat moederboardje alles vastmaken, HDD's/DVD-drives kunnen gewoon in je normale kast en dan verbonden worden met een snoertje naar het mITX-bordje).

Een ander iets dat je zou kunnen proberen, maar ik weet dus niet hoe jouw kast eruit ziet, is om het mITX-systeempje in te bouwen in een of twee 3,5" of een 5,2" bay(s)... Geen idee of dat past, maar het is het proberen waard :)

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Overklokken & Tweaken » Mini ITX systeem in een bestaande ATX kast bouwen