Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Netwerk & Intranet » Draadloze verbinding valt vaak weg

Internet & Netwerken - Netwerk & Intranet

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Draadloze verbinding valt vaak weg

Tags: draadloze, verbinding

offline14coen-NA1 Geplaatst op woensdag 19 januari 2005 20:20 1
Ik heb een tijdje geleden een router (Sitecom Wireles Network ADSL router 54g+ WL-108/109) en een Draadloze Network Adapter (Sitecom Wireless Network 2,4 Ghz PCI/PCMCIA adapter 100Mbpx WL-121) aangeschafd.. Ik heb alles volgens de handleiding aangesloten en bijna alles werkt.. De computer die op de router met een kabel is aangesloten doet het helemaal top maar de draadloze laptop doet het niet helemaal goed.. Ik kan er wel gewoon op internetten maar de draadloze verbinding valt steeds weg.. Waar ik ook zit bijvoorbeeld naast de router hij valt elke keer weg.. Hij valt meestal weg als ik op internet ga of als ik iets download.. Ik heb al een aantal keer naar de helpdesk gebelt en gemailt maar elke keer zeggen dat ik iets moet doen en dan toch doet hij het niet.. Heeft iemand het zelfde probleem en weet er iemand hoe ik dit op kan lossen..? Op beide computers staat WinXP SP2..
14coen-NA1 heeft dit bericht gewijzigd op 28-10-2009 om 19:07
offlinedreamstar Geplaatst op donderdag 20 januari 2005 20:43 1
de verbinding zal niet zomaar wegvallen (tenzij het product echt serieus defect is).

Als je met je laptop van plaats verwisselt, dan zou het daar niet aan moeten liggen. je kan het even proberen door dicht bij je router in de buurt te gaan zitten (meter of 5 afstand ofzo)

Ik heb het hier ook gehad, pc 1 was van een kennis, met daarin een Linksys kaart met antenne. PC 2 was van mij met daarin een PCMCIA/PCI oplossing met een fixed antenne.

Verbinding (op 1,5 meter afstand) viel nog steeds vaak weg. Toen heb ik op pc 1 de antenne even recht naar achter laten steken ipv naar boven, toen werkte die perfect, ws stoorde de voeding in die pc kast een beetje. Probeer dus eens je router te verplaatsten, of kijk of er iets in de buurt staat wat storing kan veroorzaken.
offline14coen-NA1 Geplaatst op zondag 23 januari 2005 10:33 1
Ik heb het al opgelost via een mail van Sitecom.. Dit topic mag dus dicht..
offlineRudra Geplaatst op zondag 23 januari 2005 10:59 1

quote:

Op 23-01-05 10:33 schreef 14coen:

Hoe heb je dit opgelost ?
Zou wel handig zijn als je ons kunt vertellen wat je nu precies gedaan hebt.
Zodat in de toekomst leden naar deze topic doorverwezen worden.
hehe :D :D :D.
offline14coen-NA1 Geplaatst op maandag 24 januari 2005 07:48 1
Ik heb de windows firewell uitgeschakelt en ik heb bij configuratiescherm / systeembeheer / service de Wireless Zero Configuration-service uitgeschakelt.. :) ;)
offlineGuusTo Geplaatst op vrijdag 28 januari 2005 11:29 1

quote:

Op 24-01-05 07:48 schreef 14coen:
Ik heb de windows firewell uitgeschakelt en ik heb bij configuratiescherm / systeembeheer / service de Wireless Zero Configuration-service uitgeschakelt.. :) ;)
Tsja dat had ik je ook nog wel kunnen vertellen
offline14coen-NA1 Geplaatst op vrijdag 28 januari 2005 12:09 1
haha.. Ik heb trouwens ook nog een ander channel ingestelt.. :)
offlineGuusTo Geplaatst op vrijdag 28 januari 2005 12:16 1

quote:

Op 28-01-05 12:09 schreef 14coen:
haha.. Ik heb trouwens ook nog een ander channel ingestelt.. :)
Okej.. ook dat had ik je kunnen vertellen.. :D na al die k*t problemen die ik heb gehad..
offline14coen-NA1 Geplaatst op vrijdag 28 januari 2005 12:31 1
jaja :P

Maar ik moet weer naar school:(
offlinebobolama Geplaatst op vrijdag 28 januari 2005 13:23 1

quote:

Op 24-01-05 07:48 schreef 14coen:
Kan je ook uitleggen wat dit is en waar het voor dient ?
offlineGuusTo Geplaatst op vrijdag 28 januari 2005 14:07 1
Windows zero configuration is dat windows elke keer blijft zoeken naar de beste verbinding die hij kan vinden.. Dus als hij maar een iets sterkere verbinding vind of de buren of van een radio die in de buurt staat valt de verbinding weg.. Dat is erg vervelend daarom zet je hem uit.. wil je ook nog weten hoe je dat doe hoor ik het wel..

van de firewall neem ik aan dat je weet wat het is.
offline14coen-NA1 Geplaatst op zondag 30 januari 2005 14:40 1
Hij is toch weer niet goed.. :( De draadloze verbinding valt weer de heletijd weg.. :s Volgens mij komt het omdat het IP adres telkens word vernieuwd door de router en dat daarom dan de verbiding telkens weg valt.. 8o Is er iemand die dit probleem ook heeft??? Ik word er echt helemaal gek van!
offlineTimmekuh Geplaatst op dinsdag 15 februari 2005 16:29 1
Wie weet hoe je dit uit kunt schakelen in windows zero Config...? 8o
offline14coen-NA1 Geplaatst op dinsdag 15 februari 2005 17:00 1
Ga naar start ---> configuratiescherm ---> systeembeheer ---> Service --> zoek windows zero configuratie op en schakel hem uit..

Ik neem aan dat je Winxp hebt..
offlineGee Geplaatst op donderdag 3 maart 2005 11:53 1
Zit hier met het zelfde probleem.
Als ik Wireless Zero Configuration-service uitschakel waneer de verbinding gemaakt is blijft de conectie wel draaien.
Maar moet ik dus eerst de verbinding maken met Wireless Zero Configuration-service ingescakeld en dan handmatig Wireless Zero Configuration-service weer uitschakelen?

lijkt mij een nogal omslachtige manier, of mis ik nu iets?
offline14coen-NA1 Geplaatst op donderdag 3 maart 2005 18:38 1
Welke draadloze netwerk kaart heb je?? Ik bedoel wel merk en type? Bij mijn netwerkkaart (Sitecom Wireless Network 2,4 Ghz PCI/PCMCIA adapter 100Mbpx WL-121) zit er een programmatje bij waarmee ik de netwerkkaart kan instellen.. En dan kan ik ook verbinding maken zonder de Wireless Zero Configuration te gebruiken.. :)
offlineMartijn_1977 Geplaatst op maandag 31 juli 2006 16:31 1
Hall,
is jouw probleem inmiddels opgelost. Ik heb nl. het zelfde probleem met dezelfde router. Mijn verbinding op mijn vaste pc valt ook steeds weg, terwijl mijn lap top geen problemen heeft. Als het bij jouw is opgelost, hoor ik graag wat jij gedaan hebt.

Alvast bedankt !!
offlinewurmpje Geplaatst op maandag 31 juli 2006 16:34 1

quote:

Martijn_1977 schreef op 31 juli 2006 @ 16:31:
Hall,
is jouw probleem inmiddels opgelost. Ik heb nl. het zelfde probleem met dezelfde router. Mijn verbinding op mijn vaste pc valt ook steeds weg, terwijl mijn lap top geen problemen heeft. Als het bij jouw is opgelost, hoor ik graag wat jij gedaan hebt.

Alvast bedankt !!

quote:

14coen schreef op 23 januari 2005 @ 10:33:

quote:

14coen schreef op 24 januari 2005 @ 07:48:
Aub :)
offlinec0rzten Geplaatst op maandag 31 juli 2006 16:50 1
Even verplaatsd naar NA, want daar hoort dit thuis :)
offlinesezer03 Geplaatst op woensdag 8 juni 2011 18:47 1
Goedendag

Mijn naam is Sezer Ardic en ik heb een groot probleem met mijn Draadloze internetverbinding. Mijn draadloze internetverbinding valt steeds weg. Wij hebben thuis 4 pc's( hieruit 3 laptops, incl. die van mij ). , Het rare is dus dat alleen mijn inetnetverbinding continu uitvalt. Het begon allemaal ongeveer 6 maanden geleden, jullie zouden nu gaan denken waarom ik dan niet eerder met dit probleem ben gekomen, maar het is allemaal zo gegaan: Ik heb mijn Toshiba laptop nu al ongeveer 3 a 4 jaar, hij is in zeer goede staat maar er is dus steeds 1 groot probleem. 6 maanden geleden begon de draadloze internet verbinding ongeveer om de 5 dagen steeds we te vallen. Ik ben nu in de situatie dat hij elke dag om de 5 minuten uitvalt.

Het is dus steeds slechter gegaan en ik word er momenteel gek van. Ik heb Windows Vista en mijn Netwerkadapter is : Marvell Yukon, ik weet niet wat ik precies nodig heb om jullie te informeren. Maar ik denk dat dit wel voldoende is. Enn nog iets.. Ik ben een 'Netgear usb adapter' gaan gebruiken toen ik dit problemen kreeg met dit probleem, maar dat helpt dus ook al niet. Ik weet echt niet wat ik moet doen en ik begin er helemaal gek van te worden. Zou er iemand wat van af weten en mij informeren hierover? Ik hoop dat ik snel een berichtje krijg, alvast bedankt..

Deze discussie is gesloten, er kan niet meer worden gereageerd!

Je bent hier: Techzine » Forum » Netwerk & Intranet » Draadloze verbinding valt vaak weg