Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Netwerk & Intranet » Draadloze verbinding valt vaak weg

Internet & Netwerken - Netwerk & Intranet

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Draadloze verbinding valt vaak weg

Tags: draadloze, verbinding

offlineictvakman Geplaatst op woensdag 8 juni 2011 21:57 2
Wegvallen van draadloos heeft vaak als oorzaak dat er een verkeerd kanaal ingesteld staat.

De thomson 789 is helemaal niet lekker aangezien er een power reductio op zit, stroombesparing. Hierdoor wordt je draadloos wel zo instabiel als wat...
offlineJayson Geplaatst op vrijdag 1 juli 2011 20:43 1

Quote:

Op 30-1-2005 14:40 schreef 14coen-NA1:
Hij is toch weer niet goed.. :( De draadloze verbinding valt weer de heletijd weg.. :s Volgens mij komt het omdat het IP adres telkens word vernieuwd door de router en dat daarom dan de verbiding telkens weg valt.. 8o Is er iemand die dit probleem ook heeft??? Ik word er echt helemaal gek van!
ik heb hetzelfde probleem mijn moeder probeert het nu te fixen (ik zit nu op mijn moeders laptop)ik wil echt dat ie het gaat doen
(lol)
offlineHuubBraken Geplaatst op dinsdag 9 augustus 2011 09:43 1
Hallo om de router te installeren moest ik na uitvoeren en intikken http:// maar wat nog ik heb als router sitcom wl-108/109 waar vind ik een makelijke voorbeeld om te installeren

bvd
offlineDonSalmonella Geplaatst op dinsdag 9 augustus 2011 13:17 1
Google eens op je router, het adres zou kunnen zijn bijv. 192.168.0.1.
Het wachtwoord verschilt per router, maar kan bijv. username: Admin, WW: Admin zijn of iets dergelijks.
Daarna verschilt het per provider welke configuratie je nodig hebt . :)
offlinegamemaster Geplaatst op dinsdag 9 augustus 2011 13:26 1
En maak dan gelijk even een nieuw topic in plaats van een verder niet echt relevant topic van 5 jaar oud te kicken... :x
offlineayoub Geplaatst op vrijdag 9 september 2011 20:43 1
Beste sezer,
Dat probleem heb ik dus ook. Wij hebben ook 1 vaste pc en 2 laptops. IK heb laatst een Toshiba laptop bij de meadia markt gekocht(dus nieuw). op mijn laptops kan ik gewoon de heledag op internet. Ma hier word ik dus helemaal gek van. Weet jij wat het probleem is? (heb je het al gevonden?)
offlineHangelos Geplaatst op maandag 6 februari 2012 00:54 1
Goedendag!

Ik kom hier terecht via google (vandaar het necro'en van een oud topic) met het volgende probleem:
Ik heb een laptop met draadloos internet en een belkin draadloze router, het probleem is echter net zoals de titel van dit topic aangeeft dat de connectie soms uitvalt. Ik heb een led op mijn laptop die de draadloze verbinding aangeeft en deze knippert dan vervolgens 3 seconden uit, dan weer 1 seconde aan etc. In die ene seconde heb ik ook daadwerkelijk connectie en tijdens zo'n hik (zo ben ik het gaan noemen) niet. Dit doet hij soms maar 1x in 2 uur, maar soms ook 3x binnen het kwartier, bloedirritant!

Het komt alleen voor als ik bij mijn ouders thuis ben (met belkin router), thuis heb ik nergens last van. Ik heb gekeken naar de oplossingen op dit forum maar ben niet zo handig dus het is nog niet gefixed. Ik draai Vista op deze laptop en kon geen windows zero nogwattus vinden in de services lijst, wat ports betreft heb ik geen kaas van gegeten, verder heeft het deactiveren van de firewall geen effect.

Bij deze hoop ik genoeg informatie gegeven te hebben om mijn probleem te verhelpen. Als er meer specificaties nodig zijn laat het dan vooral even weten :) Ik ben het namelijk flink beu!

Vriendelijke groeten!

Hans
Hangelos heeft dit bericht gewijzigd op 06-02-2012 om 00:55
offline_GAIA_ Geplaatst op maandag 6 februari 2012 04:46 1
Verander het kanaal van je wifi eens. Kun je doen in de router.
Sommige kanalen kunnen problemen opleveren, terwijl anderen dat niet doen..
offlineHangelos Geplaatst op maandag 6 februari 2012 17:02 1

Quote:

Op 06-2-2012 04:46 schreef _GAIA_:
Verander het kanaal van je wifi eens. Kun je doen in de router.
Sommige kanalen kunnen problemen opleveren, terwijl anderen dat niet doen..

Ik heb het kanaal veranderd, het stond nog steeds op het standaard kanaal (11), net zoals zo'n beetje de hele buurt hier. Dat zou dus wel het euvel geweest zijn :) Bedankt!
offlineMB Geplaatst op dinsdag 7 februari 2012 16:34 1
Er zijn meer dan genoeg betrouwbare programma's om te kijken welke kanalen er in gebruik zijn door om liggende netwerken.
offlinesoundpool Geplaatst op woensdag 8 februari 2012 15:06 1

Quote:

Op 07-2-2012 16:34 schreef MB:
Er zijn meer dan genoeg betrouwbare programma's om te kijken welke kanalen er in gebruik zijn door om liggende netwerken.

ik heb daarvoor een app voor de android, heet wifi analyzer volgens mij.
offlineRene Geplaatst op zaterdag 7 april 2012 18:38 1
Hallo,

Bij deze een generieke oplossing die zeer waarschijnlijk de draadloze verbindingsproblemen oplost. Ga alsvolgt te werk:

1. Controleer of een redelijk actuele driver voor de draadloze netwerkadapter is geinstalleerd. Installeer (voor zover dit nog niet gebeurd is) ook de hulpprogramma's die bij de draadloze netwerkkaart geleverd worden.

2. Vink (bij eigenschappen van de draadloze netwerkadapter) op het tabblad Energiebeheer, de optie De computer mag dit apparaat uitschakelen.... uit

3. Configureer je draadloze netwerkverbinding met behulp van de bijgeleverde software van je draadloze netwerkadapter. Dus NIET via Netwerkverbindingen van Windows!

4. Installeer het programma InSSIDer om te controleren welk kanaal het minst in de buurt wordt gebruikt. Ga in ieder geval 1 tot 2 kanalen van je naaste buren afzitten. Bijv. zitten de buren op kanaal 7, dan moet je onder kanaal 5 of boven kanaal 9 gaan zitten.

Bovenstaande heeft bij mij de problemen verholpen. Ik had ook iedere keer dat de draadloze verbinding werd onderbroken. Ook bij het opstarten van de pc duurde het lang dat de verbding met het internet was gelegd.
offlineherwin15 Geplaatst op dinsdag 8 mei 2012 10:58 1
goeie dag, :D

ik heb een probleem met een draadloze netwerk.
als ik thuis zit met mijn laptop, dan val de verbinding van Wi-Fi weg.
start ik probleem oplosser met netwerkadapter en dan pakt ie hem wel, maar dan is het opgelost. :9
even later valt de internet weer uit. :'(

HELP!!!??? :?
offlineel machia Geplaatst op dinsdag 8 mei 2012 15:03 1
Beste herwin15, je mag een nieuw topic starten. Je hoeft geen topic van een andere user te 'kapen'.

/close

Deze discussie is gesloten, er kan niet meer worden gereageerd!

Je bent hier: Techzine » Forum » Netwerk & Intranet » Draadloze verbinding valt vaak weg