Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Netwerk & Intranet » VMWARE Bridged / Nat

Internet & Netwerken - Netwerk & Intranet

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: VMWARE Bridged / Nat

Tags: netwerk, VMware, Ping

offlineWulfioso Geplaatst op maandag 6 februari 2012 12:18 1
Ik heb hier thuis een netwerk met een 5tal hosts in. (192.168.0.104 - 192.168.0.110)
Als ik vanop mijn laptop een virtuele machine draai en mijn netwerkadapter op Bridged zet. Zit mijn virtuele machine (192.168.0.227) in hetzelfde subnet als mijn andere hosts op het netwerk maar kan ze toch niet pingen.
Als ik mijn netwerk op NAT zet krijgt mijn VM een ip buiten mijn subnet (192.168.112.128) maar kan ik toch al mijn hosts binnen het netwerk pingen?
Iemand enig idee?
offlinesoundpool Geplaatst op maandag 6 februari 2012 13:34 1
als je NAT instelt wordt het ip-adres van je vpc vertaald naar het ip-adres van je fysieke pc zodra je buiten je pc moet wezen, dat verklaard in ieder geval waarom je iedereen kan pingen in het tweede scenario
offlineWulfioso Geplaatst op maandag 6 februari 2012 13:37 1
Maar ik zou eigenlijk het goede van alle 2 moeten hebben. Dus mijn virtuele machine in hetzelfde subnet als de andere hosts & dat ze met de andere hosts kan pingen.
offlinesteynieboy Geplaatst op maandag 6 februari 2012 19:59 1
Ik herinner me dat ik dit ook eens ben tegengekomen.
Als ik me goed herinner, was dit een bug in de virtualisatie, en kon je er niets aan doen.
De computers bereiken (of de virtuele pc vanaf een andere pc) was echter geen probleem, alleen het pingen lukte niet.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Netwerk & Intranet » VMWARE Bridged / Nat