Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Netwerk & Intranet » Poort 1025 openzetten

Internet & Netwerken - Netwerk & Intranet

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Poort 1025 openzetten

Tags: probleem, NAT, portforwarding

offlineWulfioso Geplaatst op woensdag 1 februari 2012 19:52 1
Ik probeer om poort 1025 open te zetten maar slaag hier helaas niet in.
Wij zitten hier met fibernet dus alle routerinstellingen gebeuren via de site van telenet zelf, daar heb ik poort 1025 open gezet.
http://i40.tinypic.com/orta14.jpg

Als ik dan check op http://www.canyouseeme.org/ blijkt deze poort toch niet open te staan?
Ik heb firewall rule aangemaakt die verkeer binnenlaat op poort 1025.
Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
offlinesteynieboy Geplaatst op woensdag 1 februari 2012 20:12 1
Port forward is goed.

Zit er wel een programma te luisteren op poort 1025? Ik veronderstel van wel, anders zou je dit niet nodig hebben, maar toch, kan zijn dat dit programma toevallig niet draait.
En zit het protocol juist? TDP of UDP bedoel ik dus. Bij Telenet heb je dit goed ingesteld, maar ook in je firewall?
offlineWulfioso Geplaatst op woensdag 1 februari 2012 20:25 1

Quote:

Op 01-2-2012 20:12 schreef steynieboy:
Port forward is goed.

Zit er wel een programma te luisteren op poort 1025? Ik veronderstel van wel, anders zou je dit niet nodig hebben, maar toch, kan zijn dat dit programma toevallig niet draait.
En zit het protocol juist? TDP of UDP bedoel ik dus. Bij Telenet heb je dit goed ingesteld, maar ook in je firewall?

Is een website die draait op die poort. Heb zowel een regel voor TCP als UDP toegevoegd dus daar kan het niet aan liggen.
offlineAep Geplaatst op woensdag 1 februari 2012 20:58 1
Ligt er nog een modem achter (of voor) de router waar je het hebt ingsteld? Zoja daar die poort forwarden naar het adres van de router volgens de modem of als DMZ instellen.

Bij mij zou het worden:
op de router forwarden naar 192.168.1.60 (interne ip)
op de modem forwarden naar 10.0.0.255 (interne ip modem)

offlineWulfioso Geplaatst op woensdag 1 februari 2012 21:06 1
We zitten hier met fibernet60 thuis, dus das zo router/modem all-in-one.
Heb ook het lokale adres ingesteld als DMZ maar nog steeds is die poort niet zichtbaar..
offlinesteynieboy Geplaatst op woensdag 1 februari 2012 23:11 1
@Aep: telenet heeft tegenwoordig zo'n kut modem/routers/all-in-ones waar je als tweaker niets meer mee kunt doen.

Ontopic:
Als het zelfs met DMZ niet lukt, is er toch lokaal iets niet in orde.
Tenzij...

Heb je die canyouseeme ook geprobeerd na die DMZ?
Want vanaf je eigen pc (of pc uit je eigen netwerk) ga je niet via het internet aan je eigen pc kunnen.

Dan is de vraag: apache of IIS?
En staat deze ingesteld dat deze EXTERNE connecties toelaat?
Standaard laten sommige webserverpakketten enkel maar toe dat je vanaf je eigen pc verbinding maakt, en niet vanaf een andere pc.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Netwerk & Intranet » Poort 1025 openzetten