Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Netwerk & Intranet » nieuwe router+kaart alsnog slecht bereik HELP

Internet & Netwerken - Netwerk & Intranet

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: nieuwe router+kaart alsnog slecht bereik HELP

Tags: router, draadloos, Wireless, probleem, bereik, netwerkkaart, Help, 300N

offlineGZHN27 Geplaatst op woensdag 31 augustus 2011 23:08 1
Heb op mijn pc altijd al slechte WIFI bereik gehad, niet meer dan 1mbps, snelheid is heel erg wisselvallig en instabiel, en altijd hoge ping met gamen.
Mijn broertje en ouders hebben een laptop en allebei de laptops hebben in het gehele huis volledige bereik en snel internet.

nu heb ik eergisteren een nieuwe netwerkkaart gekocht met 2 antennes, een linksys 300n dual-band kaart.
na het installeren ervan bleef mijn verbinding precies hetzelfde als eerst.

Dus ik dacht dat het aan de router lag, nu heb ik dus vandaag een router van 80 euro aangeschaft, SITCOM 300n router, volgens de man bij de mediamarkt een hele goeie router en erg goed compatible met de kaart die k de dag ervoor gekocht had.

en ZELFS hierna had ik maar 1 balkje bereik, en nu was het internet zelfs slomer. Terwijl me ouders en broertje nog sneller internet hebben.

Ik heb een MEDIOn quad core, 4 gb ram computer, de pc is nog aardig nieuw.
ik ben radeloos wat moet ik doen voor volle bereik!
offlineEldariel Geplaatst op donderdag 1 september 2011 19:49 1
Probeer eens een ander kanaal. En welke snelheid haalt de laptop van je broertje/laptop als die op dezelfde plek staan als je pc?
offlineBioflap Geplaatst op donderdag 1 september 2011 20:06 1
Misschien kan je de router iets verplaatsen?
En ik weet niet of het mogelijk is, maar test eens een Cisco router?
offlineGZHN27 Geplaatst op donderdag 1 september 2011 21:29 1
Me broertje heeft op dezelfde plek als mijn pc iets minder bereik, 1 streepje maar, maar alsnog tussen de 20 en 48 mbps geeft ie aan bij de status.
en ikke tussen de 1 en 2,5 mbps per seconde :S
ik ging vanmiddag met me pc naar de gang toe, daar alles aangeslote, had 1 streepje extra erbij maar meer ook niet ik snap er niks van!
heb net alweer me oude router en netwerkkaart terug gezet!
kbreng de nieuwe spul weer terug, zonde van me geld.
de enige oplossing is of een nieuwe pc of een UTP kabel naar boven trekken, de 2e is niet mogelijk wegens gebrek aan loze leidingen in het huis, en in het open via de trap of dergelijke willen me ouders absoluut niet hebben!
offlineComputaboy Geplaatst op donderdag 1 september 2011 21:42 1
Koop een paar Powerline adapters! Doe ik hier thuis ook. Degelijke snelheden (sneller dan Wi-Fi in meeste gevallen) en (hier toch) erg stabiel.

Edit: wat meer info: klik hier
Computaboy heeft dit bericht gewijzigd op 01-09-2011 om 21:48
offlineEldariel Geplaatst op donderdag 1 september 2011 21:55 1
Had je al een ander kanaal geprobeerd? Scan anders even alle netwerken in de buurt af met inSSIDer. geeft een hoop info.
offlineLanaRob Geplaatst op woensdag 7 september 2011 01:10 1
Ik heb zelf erg veel succes met deze usb ontvanger. Kijk hier
offlineill Geplaatst op woensdag 7 september 2011 02:39 1
Ok, dus je verbinding blijft slecht?
Zoals aangegeven probeer een ander kanaal.

Wil dat nog niet helpen?
Probeer eens het programma connectify te installeren op je broertje zn laptop.
hiermee maak je een wifi hotspot aan en kan je zijn wifi delen, je maakt dus je eigen wifi netwerk aan.
Verbind daar eens mee en kijk eens of je dan een betere verbinding hebt.

Wat je ook eens kan proberen is booten met een linux live cd, zoek eens naar ubuntu live cd op google en brand de iso en boot ervanaf.

Kijk of je verbinding daar beter is.

Mocht niets van dit een oplossing bieden, koop dat powernet adapters waarmee je het stroomnet kan gebruiken als internet verbinding.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Netwerk & Intranet » nieuwe router+kaart alsnog slecht bereik HELP