Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Netwerk & Intranet » Geen toegang tot externe harde schijf

Internet & Netwerken - Netwerk & Intranet

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Geen toegang tot externe harde schijf

Tags: externe, Harde, schijf, toegang

offlineQuaz Geplaatst op dinsdag 12 april 2011 13:50 1
Hallo,

Heb reeds het "hele" internet afgespeurd, maar heb echt jullie hulp nodig bij mijn probleem. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb een externe hardeschijf van iOmega. Alle software geinstalleerd, en ook nog drivers van de site. Maar bij het aansluiten krijg ik de melding "beperkte verbindingsmogelijkheden"

Ik heb een wifi internetverbinding van de buurman [en ja, hij weet ervan :-)], en sluit de kabel van de HD direct aan op mijn netwerkkabel van de laptop. Ik weet dat het te maken heeft met ip configuratie [ip4 / ip6] en dat ik de ip configuratie van de HD moet wijzigen, maar ik weet niet hoe ik dit kan veranderen.

Wanneer ik in het software programma zit van iOmega, en ik klik op configuratie, gaat deze naar "internet-pagina" http://72.43.161.103/, en krijg hier geen werkende pagina op. Wellicht handing om te weten?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Groet.
offline0lenny0 Geplaatst op dinsdag 12 april 2011 14:12 1
Kun je ons even het model geven van je externe hardeschijf?
Deze worden normaal aangesloten via usb.
Ik denk dat je eerder netwerk storage hebt.
offlineQuaz Geplaatst op dinsdag 12 april 2011 14:39 1
Klopt, het betreft deze:

http://go.iomega.com/en/products/network-storage-desktop/home-network-hard-drives/home-media/?partner=4740

In het verleden heeft hij het wel "gewoon" gedaan. Begrijp nu alleen niet waarom er een beperkte verbindingsmogelijkheid optreedt.
offlinepeer8 Geplaatst op dinsdag 12 april 2011 14:47 1
Misschien volgorde fout?
Eerst aansluiten, dan de drivers en software installeren.

(en om de rest uit te sluiten: firewalls, virusscanner en ALLE andere beveiligingssoftware uitzetten: krijg je dan wel toegang, weet je waar je uitzonderingen moet toevoegen: denk ook aan de interne firewall van je router)
peer8 heeft dit bericht gewijzigd op 12-04-2011 om 14:52
offlineQuaz Geplaatst op woensdag 13 april 2011 10:15 1
Helaas lukt het niet. Heb al 6 keer alles geinstalleerd en geprobeerd. In ieder geval bedankt.

BTW ik heb geen router, ik plaats de netwerkkabel direct in van de HD in de laptop.

Ik heb ook een Mvix FTS die ik via een netwerkkabel aansluit rechtstreeks op de laptop. Hier moest ik een "vast" IP-adres voor opgeven [192.168.10.10] en op de Mvix eveneens "vast" [192.168.10.11] Anders gaf hij dezelfde melding aan, namelijk beperkte verbindingsmogelijkheden

Het lijkt mij dat ik de HD ook een vast IP-adres moet opgeven, maar hoe doe ik dat? Ik kan namelijk niet in de HD ...
offlineComputaboy Geplaatst op woensdag 13 april 2011 11:39 1
Misschien is dit je probleem?:

Sorry, kon het niet laten.
offline0lenny0 Geplaatst op woensdag 13 april 2011 11:47 1
Heb nooit netwerk storage gehad maar ik denk toch dat je eens via een router moet proberen.
Heb je ook al eens geprobeerd op een andere computer?

@Computaboy
Op de site staat min 500GB.
Ik wil die usbstick!
0lenny0 heeft dit bericht gewijzigd op 13-04-2011 om 11:47
offlineComputaboy Geplaatst op woensdag 13 april 2011 12:23 1
Ik zal nu eens mijn inbreng doen ipv hier wat te trollen:

Volgens mij moet je HD een IP-adres krijgen van een DHCP-server, die zit normaalgezien (als je de HD aansluit op een router) ingebouwd in de router. Als je nu die HD rechtstreeks wil aansluiten op de pc, zal je ervoor moeten zorgen dat je HD een IP-adres krijgt door hem (op een of andere manier) een vast IP-adres te geven of je laptop moet een DHCP-server zijn op een of andere manier.

Of ik heb dit allemaal fout en er klopt niks van mijn uitleg, in dat geval, mijn excuses. Ik denk zelfs dat al dit bovenste niet mogelijk is behalve als je gebruikt maakt van een zogenaamde cross-over kabel, dit is een soort ethernet-kabel speciaal gemaakt om verbindingen tussen pc's te maken zonder tussenkomst van router.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Netwerk & Intranet » Geen toegang tot externe harde schijf