Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Netwerk & Intranet » Terminal Server met Windows XP pro

Internet & Netwerken - Netwerk & Intranet

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Terminal Server met Windows XP pro

Tags: windows, Server, XP, Pro, Terminal

offlinebhofkens Geplaatst op donderdag 17 februari 2011 09:18 1
Ik heb zelf Windows XP Pro maar mijn dochter en mijn vriendin zouden via een RDC willen inloggen maar als ik op de PC bezig ben wil ik er niet zo maar afgegooid worden. Ik wilde dus weten of het mogelijk is dat er meerdere gebruikers tegelijk in kunnen loggen. Ik heb ooit xp unlimited gebruikt. Maar zijn er gratis TS programmatjes? En als ik overstap naar Windows 7 Ultimate zit daar de functie ingebouwd??

Alvast bedankt voor de info

Bart
bhofkens heeft dit bericht gewijzigd op 17-02-2011 om 09:38
offlineFastFred Geplaatst op donderdag 17 februari 2011 09:25 1
Je kunt verschillende accounts aanmaken ja. Maar die accounts kunnen niet tegelijkertijd gebruikt worden. Dan ga je een machine moeten installeren met Server 2003/2008, daar Active Directory op installeren, vervolgens de server opwaarderen naar Domain Controller, en dan ga je accounts aanmaken. Dan neem je een XP of Windows 7 machine die je toevoegt in het domein, en vervolgens kun je daarmee inloggen op die accounts. Maar om met 3 gebruikers tegelijkertijd in te kunnen loggen heb je dus incl. de server 2003/2008 machine, 4 machines nodig ;)

En doe even wat aan je zinsopbouw, want ik heb je post 3 keer moeten lezen voor ik in de gaten had waar het over ging
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 17-02-2011 om 09:27
offlinecsotranme Geplaatst op donderdag 17 februari 2011 09:40 1
Wat FastFred zegt. Wat je ook zou kunnen proberen is ClearOS. ClearOS is een gratis linux distributie. ClearOS zit in elkaar als een soort webinterface en heeft ook de mogelijkheid om een domain op te zetten met Windows clients.
Ondersteund ook routing and remote access, DHCP, DNS enz.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Netwerk & Intranet » Terminal Server met Windows XP pro