Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Netwerk & Intranet » Netwerk verbinding via wifi op de laptop

Internet & Netwerken - Netwerk & Intranet

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Netwerk verbinding via wifi op de laptop

Tags: WiFi, laptop, netwerk, verbinding

offlineNeverwinter Geplaatst op donderdag 4 maart 2010 22:28 1
Ok, situate is als volgt ik heb een draadloze router benede staan daarmee heb ik een verbinding naar me laptop (windows vista business) nu heb ik ook boven een vaste computer staan(windows 7 ultimate) en nu is het de bedoeling dat ik via een kabeltje verbinding maak, en dan gebruik maak van de internet connectie via de wifi adapter.

ik heb het nu zo vergeprutst dat ik al toegang heb tot de bestanden op beide pc's. maar de internet verbinding delen krijg ik niet voor elkaar. hopelijk kan iemand me de goeie richting uit wijzen.
offlinesteynieboy Geplaatst op donderdag 4 maart 2010 22:33 1
Je hebt 2 mogelijkheden:

1. Op je laptop selecteer je beide adapters (wifi en LAN), rechtsklikken en selecteren voor netwerkbrug.
2. Op je laptop klik je rechts op wifi-adapter, eigenschappen, laatste tabblad, en internet delen aanzetten (en kiezen voor LAN adapter mocht dit nodig zijn).

Optie 1 zou het al moeten doen, aangezien je al een DHCP in je netwerk hebt zitten (je router dus).
offlineNeverwinter Geplaatst op vrijdag 5 maart 2010 00:18 1
ok bij optie 1) krijg ik een verbinding files sharing werkt perfect,
alleen nog steeds geen internet connectie + ik krijg: another computer on this network has the same IP address as this computer. Contact your network administrator for help resolving this issue. More details are available in the Windows System event log.

bij optie 2) Zegt ie gewoon an error occorred while internet connection sharing was being enabled. doe ik een paar x dan crashed mijn explorer enigsinds(windows vista skin valt weg voor paar seconden en moet reloaden) en dan krijg ik een error: ics stopped working.

kort om, ruzie :)

edit: woei het werkt,
maar het werkt takke traag :| op beide pc's.
Neverwinter heeft dit bericht gewijzigd op 05-03-2010 om 00:22
offlinesteynieboy Geplaatst op vrijdag 5 maart 2010 15:52 1
Je kunt op je vaste pc een static ip invullen (die nog niet gebruikt is, en in de juiste range valt van je router), en dan een bridge maken? :)

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Netwerk & Intranet » Netwerk verbinding via wifi op de laptop