Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Mobiele telefoons » [Sim-only] Bellen én smsen uit 1 bundel [€10,-]

Mobile - Mobiele telefoons

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: [Sim-only] Bellen én smsen uit 1 bundel [€10,-]

Tags: bellen, bundel, SMSen, én, [Sim-only], [€10-]

offlinehardwareman Geplaatst op zondag 28 december 2008 20:40 1
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Samsung I900 Omnia telefoon via Studentmobiel.nl genomen met een Hi Student abonnement dat bestaat uit 220 min bellen of 440 smsjes uit 1 bundel. Hierbij is het de bedoeling dat als je bijvoorbeeld 10 minuten belt dat je 20 smsjes kwijt bent.

Nu heb ik een vaste relatie en vanwege het vele sms en bel verkeer moet ik maandelijks tussen de 10 en 25,- boven op mijn maandelijkse kosten bij betalen omdat ik er simpel weg overheen zit.

Nu heb ik nog een oude Sony Ericson T610 telefoon liggen die verder goed is en simlockvrij dus zou een sim-only voor mij een goede uitkomst zijn. Nu weet ik allemaal niet welke provider het beste is, en zijn er veel aanbiedingen waardoor ik het even niet meer weet.

Nu zit ik echter met een budget van €10,- per maand wat ik kan missen voor een 2e simkaartje erbij om niet zo duur elke maand uit te zijn. Alleen voor mij een raadsel welke ik moet nemen bij welke provider en welk abonnement voor mij het beste is.

Ik sms relatief erg veel en sinds kort komt daar bellen ook bij. Omdat mij het handigst lijkt dat ik met de Omnia ga smsen omdat ik hiermee 440 smsjes kan versturen per maand wat redelijk veel is. Daarnaast wou ik het 2e simkaartje dan gebruiken om te bellen. Eventueel zou het mooi zijn als het 2e simkaartje ook wat losse smsjes heeft mocht ik er overheen komen, maar dit is niet perse noodzakelijk.

Ik heb natuurlijk al wel gezocht naar sim-only abonnementen en ben op onderstaand terecht gekomen :

Website : http://www.gsmweb.nl/telfort/index_abo.htm
Provider : Telfort
Aantal belminuten : 300
Aantal smsjes : 0
Prijs : €7,95 per maand 2 jaar lang
Korting : Geen aansluitkosten

Website : http://www.debitel.nl/deb...xtUrl=RAINF&M5Arg=947
Provider : Debitel
Aantal belminuten : 250
Aantal smsjes : 75
Prijs : €7,95
Korting : Geen aansluitkosten + geen verzendkosten

Website : http://www.simstunts.nl/p...;f=vodafonescherpsms.html
Provider : Vodafone
Aantal belminuten : 250
Aantal smsjes : 75
Prijs : €7,95
Korting : Geen aansluitkosten

Nu wil ik graag weten, welke provider kan ik het beste nemen ( eventuele ervaringen welkom ) met een sim-only abonnement ?

Alvast bedankt!
offlineBolletje92 Geplaatst op zondag 28 december 2008 20:48 1
Ik zelf ben al jaren tevreden over Vodafone. :)

Ik weet niet hoe hun sim-only is, maar ik denk dat het qua servide e.d. hetzelfde is als Prepaid en een abbonement.
offlineDjRex Geplaatst op zondag 28 december 2008 20:50 1
Waarom neem je geen sms-bundel bij Hi? Voor 10 euro krijg je dan 1000 smsjes. Daarnaast heb je dus nog die 220 belminuten. Of is dit nog steeds niet genoeg?
offlinehardwareman Geplaatst op zondag 28 december 2008 21:09 1
Met de 220 min bellen die ik nu heb kom ik er simpel weg niet, want dan zit ik er overheen met mijn huidige Omnia abonnement. Ik heb in principe voldoende aan de 440 smsjes, als ik daarnaast nu een sim-only doe met bijvoorbeeld 200/250 of 300 bel minuten moet ik er haast wel komen dacht ik zo :).

Als ik met mijn Omnia abonnement bijvoorbeeld 450 smsjes verstuur ( wat afgelopen maand was ) en ik bel daarnaast nog 250min, dan moet ik het bellen apart betalen, dus dat komt nog over de vaste abonnements kosten heen ;)

Mijn vader had een sim-only van Telfort en die is deze maand afgelopen waar ik gigantisch van baal want Telfort had contractverlenging aangeboden wat in hield dat je 550 min kon bellen en 1100 smsjes voor €10,95 per maand. Anders had ik dit gewoon erbij gedaan en kwam ik altijd uit ;)

quote:

Bolletje92 schreef op 28 december 2008 @ 20:48:
Ik zelf ben al jaren tevreden over Vodafone. :)

Ik weet niet hoe hun sim-only is, maar ik denk dat het qua servide e.d. hetzelfde is als Prepaid en een abbonement.
De service etc zal neem ik aan gewoon gelijk blijven aangezien het ook van Vodafone is ;)
hardwareman heeft dit bericht gewijzigd op 28-12-2008 om 21:12
offline^ni3ls Geplaatst op zondag 28 december 2008 23:20 1
Ik heb jaren telfort gehad, geen problemen mee, zo ook vodafone altijd prima bereik etc.
offlinemauritzzz Geplaatst op zondag 28 december 2008 23:39 1
Is het niet mogelijk om je huidige abonnement te verhogen zodat je wel genoeg belminuten/smsjes hebt? Dit kan naar mijn weten bij de meeste providers wel.
offlinesequence Geplaatst op maandag 29 december 2008 08:32 1
Wellicht kun je eens kijken op www.vergelijksimonly.nl ?

Over het algemeen is Hi de provider waarbij SMS het goedkoopst is, mijn eigen vriendin heeft om die reden ook nog altijd Hi. Vodafone is meer gefocust op gewoon bellen. T-Mobile zit met de relax abonnementen er precies tussenin.

Als je overigens 10 euro budget hebt, kun je net zo goed de SMS bundel van Hi nemen (zoals DJrex ook al aangeeft), dan kun je praktisch onbeperkt sms'en en kan je de huidige 220 minuten gewoon aan bellen opmaken :)
offlinehardwareman Geplaatst op maandag 29 december 2008 09:39 1

quote:

sequence schreef op 29 december 2008 @ 08:32:
Wellicht kun je eens kijken op www.vergelijksimonly.nl ?

Over het algemeen is Hi de provider waarbij SMS het goedkoopst is, mijn eigen vriendin heeft om die reden ook nog altijd Hi. Vodafone is meer gefocust op gewoon bellen. T-Mobile zit met de relax abonnementen er precies tussenin.

Als je overigens 10 euro budget hebt, kun je net zo goed de SMS bundel van Hi nemen (zoals DJrex ook al aangeeft), dan kun je praktisch onbeperkt sms'en en kan je de huidige 220 minuten gewoon aan bellen opmaken :)

Daar heb ik inderdaad op gekeken en daar vielen mij er 2 op :
Ben > 250 min bellen/250 smsjes uit 1 bundel €6,95
Vodafone > 250 min bellen + 75 smsjes uit 1 bundel €8,95

Het abonnement van Ben is hetzelfde als Hi, stel ik bel 10 minuten ben ik ook een x aan smsjes kwijt, dit is echter bij Vodafone niet zo. Ik heb ook 2 jaar Telfort gehad voor mijn Hi abonnement, en daar had ik smsjes en bellen apart wat erg makkelijk was.

Denk dat de keuze op de Vodafone 250 min bellen en 75 smsjes gaat vallen.
offlinepablorindt Geplaatst op maandag 29 december 2008 10:22 1
Misschien kun je eens kijken naar www.lowcall.nl. Ik maak er zelf gebruik van en het werkt zeer goed! 7ct per SMS en 14 ct om te bellen naar mobiel. Ik weet niet of dat voor jou genoeg is... maar je zit in ieder geval niet aan een abbo vast ;)
offlineRecrush Geplaatst op maandag 29 december 2008 11:39 1
Ikzelf ga binnenkort waarschijnlijk bij kpn een sim-only halen.

http://www.kpn.com/mobiel...=NNIKAyQa0KcAAAEY6s8453ic

130 minuten/sms voor 7,95 per maand of 240 minuten/sms voor 9,95 per maand.
offlineRobbin117 Geplaatst op maandag 29 december 2008 12:07 1

quote:

mauritzzz schreef op 28 december 2008 @ 23:39:
Is het niet mogelijk om je huidige abonnement te verhogen zodat je wel genoeg belminuten/smsjes hebt? Dit kan naar mijn weten bij de meeste providers wel.
Dit is ook bij Hi een optie ja. Alleen verlagen tot lager dan je huidige abonnement is niet mogelijk.
offlinehardwareman Geplaatst op maandag 29 december 2008 12:11 1

quote:

Robbin117 schreef op 29 december 2008 @ 12:07:
[...]

Dit is ook bij Hi een optie ja. Alleen verlagen tot lager dan je huidige abonnement is niet mogelijk.
Ik heb wel voor deze optie gekeken maar als ik via de website van www.studentmobiel.nl ga en daar mijn telefoon aan klik krijg je normaal de tarieven te zien met daarbij de abonnementen.
offlinehardwareman Geplaatst op maandag 29 december 2008 19:36 1
Ik heb gekozen voor een Vodafone 250 min bellen en 75 smsjes voor €8,95 per maand

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Mobiele telefoons » [Sim-only] Bellen én smsen uit 1 bundel [€10,-]