Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Mobiele telefoons » [OV] Mobiele telefoon [abbo/prepaid]

Mobile - Mobiele telefoons

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: [OV] Mobiele telefoon [abbo/prepaid]

Tags: telefoon, mobiele, [OV], [abbo/prepaid]

offlineFastFred Geplaatst op donderdag 30 december 2010 15:21 1
oja, ik kan trouwens nergens de goeie tag vinden voor dit soort topics, volgens mij was 't deze

Goeiesmiddags allemaal,

Vanmorgen 4:15 ben ik terug gekomen van vakantie uit Egypte (was geweldig, 1e en 2e kerstdag met 24 graden aan het strand gelegen, met quads/jeeps door woestijn gecrossed, kameel gereden, gesnorkeld in zee enzo).

Helaas heb ik tijdens die vakantie een duik genomen in het zwembad, en ben ik vergeten dat m'n telefoon nog in m'n broekzak zat (zwembroeken met broekzak is kut).

Die is nu dus zo dood als een pier, batterij erin, alle lichtjes gaan aan en verder reageert ie nergens meer op.

Er zit nog tot juni 2011 garantie op, dus ik ga even kijken of er wat aan gedaan kan worden, waarschijnlijk gaat hem dat niet worden aangezien dit onder gebruikersfout ligt lijkt me?

Dus ik ben al vast op zoek naar wat anders. Ik heb tot nu toe altijd Prepaid gehad, maar aangezien ik de laatste tijd steeds meer gebruik ben gaan maken van internet op de mobiel lijkt mij een abbo voordeliger.

Prepaid/abbo maakt niet veel uit, maar met een abbo is internetten een stuk voordeliger volgens mij, heb hier echter totaal geen verstand van, dus kan net zo goed niet kloppen.

Prepaid toestellen: € 150,- maximaal
Abbo toestellen: € 25,- p/m maximaal, liefst geen extra prijs bij aankoop

Telefoonkeuze
Ik ben geen veel gebruiker van sociale netwerken, heb geen Twitter, Facebook, Hyves en dat soort ongein. Mogelijk tot gebruik van MSN zou leuk zijn.

Een uber super deluxe smartphone is dus sowiezo een no-go. Aan de andere kant moet het ook geen simpel ding zijn. Ik ben dus opzoek naar een middenklasser waar mee ik kan:

Internet via 3G
Redelijke camera (vorige mobiel had een 5MP Cybershot)
Bluetooth
WiFi (zou leuk zijn als extra optie, niet percee nodig, heb ook laptop)

Voor bovenstaande, schuindrukte prijzen ben ik dus op zoek naar een mobiele telefoon

En dan nog een vraagje, denken jullie dat mijn geheugenkaart nog werkt? De telefoon stond aan toen ik er mee ben gaan zwemmen, op de geheugenkaart staan niet alleen een hoop muziek, maar ook foto's en filmpjes van sommige activiteiten die we op vakantie gedaan hebben, die ik toch graag terug zou willen.

Ik hoor het wel, alvast bedankt

Vorige telefoon was een SE K850i trouwens (met "Core i5 inside" stickertje :P )
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 30-12-2010 om 15:26
offlinecsotranme Geplaatst op donderdag 30 december 2010 15:37 1
Er zijn dan een aantal opties mogelijk.

Ik zou in ieder geval wel voor een abbo gaan ;) .
Je kan voor jou prijs klassen kiezen uit de volgende toestellen:
HTC Desire
Sony Ericsson Xperia X8 / X10
Samsung Galaxy S / Wave

De SE Xperia X8 en Samsung Wave zijn echte middenklassers. De X8 draait op een aangepaste versie van Android 2.1. Helaas hebben ze, omdat het een budget telefoon is, een hoop optie eruit gesloopt. Zo kun je bijvoorbeeld geen muziek verzenden via bluetooth.
De Samsung Wave draait op Bada OS. Is een eigen OS van Samsung. Draait perfect maar toen ik hem op de test had zaten er nog wat bugs in de IM software. Tevens zijn er nog gigantisch weinig apps te krijgen voor Bada. Tevens is Bada ook gericht op het social networken. Iets waar je niet aan doet dus lijkt me dus niet echt de beste keuze.

Dan heb je nog de High End telefoons. De HTC Desire, SE Xperia X10 en de Samsung Galaxy S.
Alle 3 geweldige telefoons. Ik heb ze alle 3 een tijdje gebruikt en ik moet zeggen dat de Desire de beste keus is als je voor eenvoud en functionaliteit gaat.
De X10 is ook een top toestel alleen gigantisch lomp. Leuke camera zit er op van 8,2MP. De X10 heeft wat meer fratsen dan de Desire maar nog steeds een top telefoon.
De Galaxy S heeft de meeste functies van de 3 maar of je ze ook allemaal gebruikt is een 2de. De camera is minder goed dan bijv. die van de X10. De Galaxy S is verder ook een prima toestel maar zitten mij teveel fratsen op.

Persoonlijk zou ik dus een keuze maken uit de Desire of de Xperia X10 ;) .
csotranme heeft dit bericht gewijzigd op 30-12-2010 om 15:38
offlineFastFred Geplaatst op donderdag 30 december 2010 15:45 1
Hmm, ja, de X10 viel mij ook al op (en midden in deze zin krijg ik weer reclame die mijn zicht blokkeert, kut reclame).

Jammer dat die modellen die jij noemt ook al weer onder smartphone vallen voor mij.

Wat ik jammer vind is dat de X10 volgens de Vodafone website op Android 1.6 draait, en we zijn ondertussen bij 2.3 volgens mij?

Wat ook leuk zou zijn is als in de X10 ook mijn geheugenkaart past uit mijn oude telefoon. Ik heb namelijk zo'n gepatenteerd Sony M2 kaartje van 4GB en had toch graag de foto's en filmpjes eraf willen hebben.

Alvast bedankt voor de inzet, ik ben even weg om te gaan checken of ze in de winkel me kunnen helpen met m'n telefoon. Daarna ga ik de modellen die jij noemt even nader bekijken
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 30-12-2010 om 15:45
offlinecsotranme Geplaatst op donderdag 30 december 2010 16:33 1
De X10 krijgt of heeft al een update naar Android 2.1.
Versie beschrijf ik in de review van de X10 ook al dat je er niks van merkt dat hij 1.6 draait ipv 2.1. Verder is het natuurlijk ook mogelijk om er een custom ROM op te knallen die wel 2.1 of 2.2 is.

Verder is SE ook al van de M2 kaartjes afgestapt. Veel te dure dingen en alleen te gebruiken in SE toestellen. De X10 heeft gewoon een micro SD kaartje. Die krijg je er ook bijgeleverd met een grote van 2GB dacht ik.

Het handigste lijkt me dan om dat M2 kaartje een paar dagen op de verwarming te leggen om goed te laten drogen en daarna uitlezen en alles kopi๋ren naar je nieuwe micro SD kaartje.
offlineFastFred Geplaatst op donderdag 30 december 2010 16:52 1
Ik ben net terug van de winkel. Garantie is niet geldig want waterschade valt inderdaad onder gebruikersfout. Jammer maar helaas, kaartje uitlezen is mogelijk met een ander SE toeste of met een M2 reader, die ik daar kon laten bestellen voor € 6,95. Voor die paar foto's en filmpjes van een activiteit waar mijn vader ook foto's van heeft vind ik het niet waard eigenlijk.

Ook ben ik samen met de verkoper tot de conlusie gekomen dat een abbo te duur voor mij is, omdat ik simpelweg maar een € 10,- a € 15,- per maand uitgeef aan bel/sms.

Dus het wordt gewoon weer prepaid. De Galaxy S heeft zoals je zelf al zegt teveel functies die ik niet gebruik, dat heb ik die verkoper ook verteld, toen kwam hij uit op de kleinere broer van de Galaxy S, de Apollo. Een slag kleiner, had veel weg van de Star Qwerty die mijn beide zusjes hebben, draait Android, heeft WiFi.

Hmm, die Apollo is dan wel weer alleen met abbo te krijgen bij Vodafone....
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 30-12-2010 om 17:00
offlinecsotranme Geplaatst op donderdag 30 december 2010 17:54 1

Quote:

FastFred schreef op 30 december 2010 @ 16:52:
Ik ben net terug van de winkel. Garantie is niet geldig want waterschade valt inderdaad onder gebruikersfout. Jammer maar helaas, kaartje uitlezen is mogelijk met een ander SE toeste of met een M2 reader, die ik daar kon laten bestellen voor € 6,95. Voor die paar foto's en filmpjes van een activiteit waar mijn vader ook foto's van heeft vind ik het niet waard eigenlijk.

Ook ben ik samen met de verkoper tot de conlusie gekomen dat een abbo te duur voor mij is, omdat ik simpelweg maar een € 10,- a € 15,- per maand uitgeef aan bel/sms.

Dus het wordt gewoon weer prepaid. De Galaxy S heeft zoals je zelf al zegt teveel functies die ik niet gebruik, dat heb ik die verkoper ook verteld, toen kwam hij uit op de kleinere broer van de Galaxy S, de Apollo. Een slag kleiner, had veel weg van de Star Qwerty die mijn beide zusjes hebben, draait Android, heeft WiFi.

Hmm, die Apollo is dan wel weer alleen met abbo te krijgen bij Vodafone....

Let wel, als je internet gebruikt ben je met een abbo vrijwel zeker goedkoper uit dan met prepaid. Tevens is abbo ook goedkoper in het buitenland (tenminste vodafone iig wel) dan prepaid.
En maak even een reken sommetje. Hoeveel ben je per maand kwijt aan beltegoed x 12 of 24(ligt eraan of je anders een 1 of 2 jarig abbo neemt) + hoeveel het toestel heeft gekost.
Kijk dan naar wat een abbo zou kosten per maand en dat x 12 of 24. vergelijk dat even ;)
csotranme heeft dit bericht gewijzigd op 30-12-2010 om 17:55
offlineFastFred Geplaatst op donderdag 30 december 2010 20:02 1
Ja snap ik, al is zo'n berekening niet betrouwbaar omdat het soms ook wel eens € 20,- in de maand is.

Nog iets wat ik graag zou zien is een Qwerty toetsenbord, m'n beide zusjes hebben dit ook op een Start Qwerty en dat is gewoon echt helemaal fantastisch.

Ik heb in de PW van t.net even een aantal telefoons in de vergelijking gezet die mij momenteel aanspreken. Bedoeling is om bij Vodafone te blijven zodat ik mijn oude nummer wat makkelijk kan overzetten.

Ze hebben allemaal Android, op de Wave na, die draait op Samsung's Bada. Ze hebben allemaal WiFi, 3G, LCD (met uitzondering van de Wave, die heeft Super Amo-LED (voor/nadelen?))

Stel ik ga voor abbo, wat moet ik dan voor abbo hebben? Ik bel misschien 3 kwartier per maand, verstuur 20 sms'jes per maand, en zit af en toe op internet, ff buienradar checken, het nieuws op t.net in de gaten te houden en meer simpele dingen. Welk Vodafone abbo past hier het beste bij?

Ja laat maar, ik heb hier nu al 10 keer iets getypt over de verschillende telefoons in bovenstaande vergelijking, iedere keer denk ik dat ik er eindelijk uit ben, en vervolgens blijkt het totaal anders te zitten. Snap er geen kont van die abbo's, een hoop getallen, prijzen, aantal sms'jes, belminuten weet ik 't allemaal wat niet meer. Heel verwarrend zo'n abbo. Ben al een half uur bezig met deze post te editten en aan te passen enzo.
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 30-12-2010 om 20:04
offlinecsotranme Geplaatst op donderdag 30 december 2010 20:39 1
Als je voor abbo gaat en bij Vodafone wilt blijven moet je de Bel+sms+web 150 hebben ;) . Dat is de goedkoopste. En ik kan je trouwens verzekeren dat je internet meer gaat gebruiken als je abbo hebt.
Enkel moet ik er wel bij zeggen dat je bij dit abbo een datalimiet hebt van 250MB. Ik heb zelf nog een oud abbo van Vodafone zonder datalimiet en ik zit op 5GB per maand oid. Komt denk ik ook wel omdat ik ook wel eens het internet van mn mobiel op mn laptop gebruik.
offlineFastFred Geplaatst op donderdag 30 december 2010 20:43 1
Eigenlijk is de Bel+sms+web 100 het goedkoopste met € 16,50

Wat gebeurt er als ik over de bel/sms/datalimiet heen ga? Krijg ik dan een dikke vette boete of betaal ik dan gewoon voor wat ik extra gebruik?

Als het dat eerste is dan neem ik liever wat zekerheid en ga ik voor de 150 of de 200. Respectievelijk (rot woord) € 17,50 en € 20,-
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 30-12-2010 om 20:47
offlinecsotranme Geplaatst op donderdag 30 december 2010 20:46 1
Als je eroverheen gaat dan betaal je gewoon extra. Alleen wordt het dan wel duurder. Zelfde met je smsjes en belminuten. Als je over je bundel heen gaat moet je ook extra betalen.
offlineFastFred Geplaatst op donderdag 30 december 2010 20:47 1
Hmm wacht ff.

Bij de Details van het 150 abbo staat:

Aantal belminuten/sms binnen tegoed: 150
Prijs per belminuut/sms binnen tegoed: € 0,15
Mobiel internet: 1GB
Per maand: € 29,50

1. Als ik € 17,50 per maand betaal, moet ik daar bovenop ook 15 cent lappen voor iedere belminuut/sms?

2. Waarom staat er bij prijs p/m alsnog: € 29,50 ?

oja, nog ff inschrijven voor de LAN :P
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 30-12-2010 om 20:48
offlinecsotranme Geplaatst op donderdag 30 december 2010 20:53 1

Quote:

FastFred schreef op 30 december 2010 @ 20:47:
Hmm wacht ff.

Bij de Details van het 150 abbo staat:

Aantal belminuten/sms binnen tegoed: 150
Prijs per belminuut/sms binnen tegoed: € 0,15
Mobiel internet: 1GB
Per maand: € 29,50

1. Als ik € 17,50 per maand betaal, moet ik daar bovenop ook 15 cent lappen voor iedere belminuut/sms?

2. Waarom staat er bij prijs p/m alsnog: € 29,50 ?

oja, nog ff inschrijven voor de LAN :P

Nee, Je betaald de eerste 12 maanden 17,50 en de andere 12 maanden 29,50. En die 15cent slaat op de vergelijking wat het zou kosten als het prepaid was. Je betaald dus in feite 15 cent per belminuut/sms. Tevens heb je trouwens gratis sms verdubbelaar dus 1 belminuut kost je 2 smsjes van je bundel en andersom dus 1 smsje een halve belminuut.

Doe dat maar ja en neem aub nog wat vrienden mee als dat kan :P !
offlineFastFred Geplaatst op donderdag 30 december 2010 20:59 1
Hmm, ok, maar die € 29,50 ligt dan wel weer boven mijn budget verdomme. Nja, 't zal zo zijn.

Misschien dat ik over een jaartje wel wat beter in 't geld zit. Mocht dat niet zo zijn, is het mogelijk om het abbo voor tijd op te zeggen? Of met dezelfde telefoon over te gaan op een voordeliger abbo?

Ik neig momenteel behoorlijk naar de X10, iedereen loopt tegenwoordig met een Samsung of HTC rond, heb altijd al weinig zin gehad om braaf achter de massa aan te lopen

Ik ga sowiezo, klasgenoot van mij komt ook maar heeft nog niet ingeschreven, andere klasgenoot weet het nog niet zeker
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 30-12-2010 om 20:59
offlinecsotranme Geplaatst op donderdag 30 december 2010 21:05 1

Quote:

FastFred schreef op 30 december 2010 @ 20:59:
Hmm, ok, maar die € 29,50 ligt dan wel weer boven mijn budget verdomme. Nja, 't zal zo zijn.

Misschien dat ik over een jaartje wel wat beter in 't geld zit. Mocht dat niet zo zijn, is het mogelijk om het abbo voor tijd op te zeggen? Of met dezelfde telefoon over te gaan op een voordeliger abbo?

Ik neig momenteel behoorlijk naar de X10, iedereen loopt tegenwoordig met een Samsung of HTC rond, heb altijd al weinig zin gehad om braaf achter de massa aan te lopen

Ik ga sowiezo, klasgenoot van mij komt ook maar heeft nog niet ingeschreven, andere klasgenoot weet het nog niet zeker

Je kan het abbo niet voortijdig opzeggen. Volgens mij kun je wel verlagen maar loop je wel de kans dat je een deel van de telefoon moet betalen.
Als je onder je bundel blijft ben je wel elke keer goedkoper uit hoor ;)

Is prima! Laat ze maar even inschrijven dan als ze komen :9 . En je kan nog een plek reserveren he! ;)
offlineFastFred Geplaatst op donderdag 30 december 2010 23:18 1
Ok, even wat anders. Het wordt de Xperia X10. Alleen, ik wil graag een slide qwerty toetsenbord.

De X10 heeft dit niet, de X10 mini en mini Pro hebben dit wel.

Mijn SE K850i heeft 2,2inch

De mini en mini Pro hebben 2,55inch

Dan heb ik momenteel dus de volgende opties:

Xperia x10
Xperia x10 mini
Xperia x10 mini Pro

Ik ga even de onderlinge verschillen opzoeken
offlinegamemaster Geplaatst op donderdag 30 december 2010 23:22 1
Je kunt toch gewoon overstappen naar een andere provider en toch je nummer behouden? Dan is Hi wellicht een goedkopere keus voor je.

SE X10 bij Hi:

Hi Online 25 (170min/340sms) + Eindeloos online = 22,45 per maand en eenmalig 45 euro (20 euro toestel en 25 euro aansluitkosten).

Meer voor je geld en goedkoper dus.

/edit:

X10 Mini Pro heb je gratis bij Hi voor 20,95/maand en 25 euro aansluitkosten. 120min/240sms+internet.
gamemaster heeft dit bericht gewijzigd op 30-12-2010 om 23:24
offlineFastFred Geplaatst op donderdag 30 december 2010 23:34 1
Ik zie niet in waarom de X10 bij Hi dan goedkoper zou zijn. Voor € 2,45 krijg ik er een paar sms'jes bij, jeey, nog meer, ik kom al niet eens aan 100 sms'jes per maand. Plus bij Vodafone heb ik geen kosten voor het toestel en geen aansluitkosten.

Met de mini Pro eigenlijk hetzelfde verhaal...

En een nummer van de ene provider naar de ander over laten zetten gaat volgens mij sowiezo langer duren dan bij dezelfde provider van Prepaid naar Abbo
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 30-12-2010 om 23:35
offlinegamemaster Geplaatst op donderdag 30 december 2010 23:40 1

Quote:

FastFred schreef op 30 december 2010 @ 23:34:
Ik zie niet in waarom de X10 bij Hi dan goedkoper zou zijn. Voor € 2,45 krijg ik er een paar sms'jes bij, jeey, nog meer, ik kom al niet eens aan 100 sms'jes per maand. Plus bij Vodafone heb ik geen kosten voor het toestel en geen aansluitkosten.

Met de mini Pro eigenlijk hetzelfde verhaal...

En een nummer van de ene provider naar de ander over laten zetten gaat volgens mij sowiezo langer duren dan bij dezelfde provider van Prepaid naar Abbo

My bad, die 17,50 het eerste deel v/h abbonement had ik overheen gelezen.
offlinecsotranme Geplaatst op vrijdag 31 december 2010 01:13 1
Mini Pro zou ik niet nemen. Schijnt een zeer slecht toestel te zijn. Je schijnt het toestel bijna aan de andere kant weer uit te schuiven als je hem in klapt.
offlineFastFred Geplaatst op dinsdag 4 januari 2011 14:37 1
Ik ben vandaag na school bij de Belcorner geweest, om even te zien of ze daar de Xperia x10 hebben, voor ik echt iets koop waar ik 2 jaar mee moet doen, wil ik eerst zelf even weten hoe hij in de hand ligt, werkt het fijn, typt het nou echt lekker.

Ze hadden hem daar helaas niet op voorraad, wel hadden ze de x10 mini, die hetzelfde formaat heeft als de x10 mini pro, en dat ding is echt klein. Te klein om lekker op te kunnen werken is mijn mening.

Morgen ga ik na school ff bij de Vodafone winkel zelf langs, kijken of ik daar even met de x10 kan spelen

Klasgenoot van me heeft trouwens de K750i, die ook M2 kaartjes slikt, morgen op school gaan we even met zijn telefoon kijken of mijn geheugenkaartje nog werkt, en om eventueel foto's en filmpjes eraf te halen.
FastFred heeft dit bericht gewijzigd op 04-01-2011 om 14:39

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Mobiele telefoons » [OV] Mobiele telefoon [abbo/prepaid]