Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Mobiele telefoons » Reparatie mobiele telefoon

Mobile - Mobiele telefoons

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Reparatie mobiele telefoon

Tags: telefoon, mobiele, reparatie

offlineshinchan03 Geplaatst op woensdag 11 november 2009 18:17 1
Beste dames en heren,

Ik zit al een tijdje te wachten tot mijn telefoon terug komt van reparatie. Ik heb deze 30 september opgestuurd en deze is nog steeds niet terug.

Ik had 3e week van oktober al een keer gebeld omdat ik gewoon nieuwsgierig was hoe het er mee stond. Aangezien ik toch wel weet dat het soms even kan duren. En daarna heb ik gisteren nog is gebeld aangezien ik het wel heel erg lang vond duren. Ze vertelden met toen dat ze een onderdeel nog steeds niet binnen hadden en dat het nog 1 uiterlijk 2 weken kan duren, maar ik had het gevoel aan het antwoord van de medewerker te horen dat dit nog wel een stukje langer kan worden.

Mijn vraag in hoeverre kan ik actie ondernemen zodat ik mijn telefoon sneller terug heb of dat ik kan eisen dat ik een nieuwe krijg. Want ik betaal voor een abonnement waar de telefoon al een hele tijd van weg is.

Alvast bedankt :)
Groetjes Niels
offlineStephan12 Geplaatst op woensdag 11 november 2009 18:29 1
Misschien kan je die medewerker bellen en zeggen dat je elke maand abonnementskosten heb en dat je nu zeg maar betaald voor niks en sneller je telefoon terug wilt ?
offlinexenon Geplaatst op woensdag 11 november 2009 18:36 1
Oude telefoon lenen? Juridisch sta je niet in je recht. Dat hij terug gestuurd moet worden kost gewoon tijd, veel tijd. Hij is nu 6 weken weg, je kan nogmaals bellen en wel wat proberen te eisen maar ze doen wat ze moeten doen, repareren. Enkel zegt de wet iets over een redelijke termijn. Maarja, wat is redelijk...?
offlineAep Geplaatst op woensdag 11 november 2009 18:38 1
Daar zijn bij dit soort dingen wel uitspraken voor hoor, wat redelijk is voor zulk soort dingen.
Denk dat je wel in je recht staat als je zegt ik betaal niet voor een abbonement als ik geen telefoon heb... Weet niet of je sim er nog in zat anders gewoon die in een andere telefoon doen?
offlineshinchan03 Geplaatst op woensdag 11 november 2009 18:43 1
Ik heb dus nu een andere telefoon geleend van een vriend, maar dat is niet ideaal. Kijk xenon dat wilde ik weten, ik kan in principe dreigen wat ik wil maar dat onderdeel zal echt niet sneller op voorraad komen bij hun door mijn gedreig. Ik wilde gewoon even weten of ik juridisch gezien ergens mee aan kon komen.

Redelijk vind ik toch wel binnen 6 weken eerlijk gezegd, al is dat al aan de hoge kant. De 8 weken waar het op zal neerkomen vind ik eerlijk gezegd wel een beetje belachelijk.
offlinejelpot Geplaatst op woensdag 11 november 2009 18:48 1
Heb Helaas hetzelfde voor, gelukkig heb ik geen abonnement en kan ik nog mijn afgedankte sony ericsson k320i gebruiken.

Heb hem ongeveer 4/5 weken geleden opgestuurd, een week of 2 geleden ben ik het eens gaan vragen of ze hem nog niet binnen hadden, ze hadden het gecontroleerd maar er moesten ook nog onderdelen toekomen :S
Het was al voor de 2e keer hetzelfde probleem maar toch duurt het nu VEEL langer, eerste keer max. 2 weken ofzo.

Niet leuk dus uiteraard dat ik nu zo met een K*tgsm moet werken, maar jah...

Ik hoop voor jou dat jij je gsm snel terug krijgt dan ;)
offlineshinchan03 Geplaatst op woensdag 11 november 2009 22:05 1
Ik ga morgen even kijken hoever ik ze kan krijgen. En dan laat ik jullie wel meer weten.
offlinecsotranme Geplaatst op woensdag 11 november 2009 23:46 1
even een tip. stuur NOOIT je simkaart en andere spullen mee. toen ik mijn mobiel ter reparatie liet versturen zeiden ze in de winkel ook dat ik accu, simkaart en dergelijke beter kon houden aangezien het anders toch kwijt gemaakt zou worden.
offlineshinchan03 Geplaatst op dinsdag 17 november 2009 15:07 1
Die dingen die houd ik natuurlijk altijd thuis, mijn sim-kaart sowieso anders kan ik niet eens gebruik maken van mijn abonnement.

Verder heb ik contact gehad met Hi, ik heb uitgelegd dat de telefoon al zolang weg is en dat ik eindelijk wel is wat actie zou willen zien van hun kant. Krijg ik van de medewerker te horen dat hij er verder niks aan kon doen en dat ik zelf maar even naar sony ericsson moest bellen om de levertijd van het benodigde onderdeeltje op te vragen. Mijn antwoord daarop was dat ik bij hun een telefoon heb gekocht. Hij vertelde me dat hij het onderdeeltje deze week verwachte en dat ik naar verwachting mijn telefoon volgende week terug zou hebben. En verder niks meer voor me kon betekenen. Dit is toch te belachelijk voor woorden. Iemand nog ideeën voor stappen die ik kan ondernemen want ze moeten maar is opschieten.

Kut hi.nl
offlineshinchan03 Geplaatst op woensdag 16 december 2009 20:00 1
Update:
Eindelijk wat voor elkaar gekregen, na nog een aantal keer aan de lijn te hebben gehangen zeiden ze vorige week dinsdag het volgende:
Als hij volgende week woensdag nog niet bij jouw thuis is moet je bellen en dan gaan we een vervangend toestel voor je regelen.

Vandaag dus gebeld en ik heb voor elkaar dat ik een vervangend toestel krijg. Nu nog even het mailtje afwachten met precies hoe of wat.

Ik houd jullie op de hoogte.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Mobiele telefoons » Reparatie mobiele telefoon