Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Mobiele telefoons » Abonnement mobiele telefoon

Mobile - Mobiele telefoons

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Abonnement mobiele telefoon

Tags: telefoon, mobiele, abonnement

offlinemarkp89 Geplaatst op vrijdag 10 juli 2009 11:39 1
Hallo allemaal.
Ik zat even op de papieren te kijken van mijn 2 jarige abonnement van T-Mobile, En zag tot grote verbazing dat die tot 03-06-2009 was!
We leven nu alweer op 10-07-2009 dus mijn grote vraag is:

Ik kan dan nu toch een nieuwe mobiel uitzoeken?
Of moest dat op de datum 03-06-2009?
Heb ook geen bericht gekregen dat me abonnement er op zit, want betaal gewoon door!
Vrienden van mij hadden 2 jaar geleden ook een 2 jarig abonnement genomen en die zeggen dat je gewoon een GRATIS mobiel kan uitzoeken zonder dat je er wat moet bijbetalen, Omdat jij je abonnement verlengt. (maar hun abonnement verloopt einde van deze maand ongeveer pas)
Kan iemand mij hier wat meer informatie over vertellen?

Gr mark.
markp89 heeft dit bericht gewijzigd op 10-07-2009 om 11:40
offlineJLkiller Geplaatst op vrijdag 10 juli 2009 12:01 1
Omdat je abonnement al verlopen is heb je kans dat deze stilzwijgend verlengt is met een jaar. Ik zou ff naar T-Mobile gaan en je laten informeren. Je hebt inderdaad kans dat je lekker een nieuw abbo kan uitzoeken en daarbij een gratis telefoon kan nemen. ;)
JLkiller heeft dit bericht gewijzigd op 10-07-2009 om 12:01
offlineDonSalmonella Geplaatst op vrijdag 10 juli 2009 12:02 1
Dan hebben ze volgens mij stilzwijgend verlengd. Geen idee of je dan alsnog een nieuwe telefoon en alles uit mag gaan zoeken. Ik zou even met 1200 of iets dergelijks gaan bellen om dat na te gaan.
offlineWillebeest Geplaatst op vrijdag 10 juli 2009 12:10 1
Sinds enkele maanden is het het zo dat telefoonmaatschappijen na het aflopen van je contract deze maximaal per maand mogen verlengen. Je kunt het dus vrijwel per direct opzeggen.

Dat betekend voor jou:
1. Je gaat naar de winkel en verlengd persoonlijk je abbonement voor 2 jaar en zoekt daar een leuke telefoon bij.
2. Je doet niks en je blijft evenveel betalen totdat je je abbonement opzegt. Maar let wel op dat je evenveel blijft betalen ookal haal je geen nieuwe telefoon.
3. Je zegt je abbo op en gaat naar een andere winkel waar ze een betere aanbieding hebben, want ik heb de schurft aan tmobile.

Ik zou zeggen 1 + 1 = 2 en een nieuwe halen jij!
Willebeest heeft dit bericht gewijzigd op 10-07-2009 om 12:11
offlinemarkp89 Geplaatst op vrijdag 10 juli 2009 12:29 1
Ik vindt T mobile persoonlijk fijn.
Heb altijd goede bereik etc.

Maar ik wil wel gewoon me zelfde nummer houden en me abbo verlengen!
mij vraag is, als ik een nieuwe mobiel uitkiest moet ik dan bij betalen?

Want ik had sinds 2 jaar geleden voor het eerst een abbo, nokia N95 met 2 jaarig abbo en moest er nog 75 euro bijbetalen omdat het een speciale actie is.

Maar nu dus (na die 2 jaar) kon je dan gewoon helemaal gratis een mobieltje uitkiezen als je het verlengt?
markp89 heeft dit bericht gewijzigd op 10-07-2009 om 12:32
offlineTritime Geplaatst op vrijdag 10 juli 2009 12:46 1
je kan het beste overstappen naar een andere provider. Als je verlengt krijg je altijd maar minimale korting. bij een nieuw abo krijg je een 'mega' korting.

ik heb nu een HTC touch pro 2 voor 180 euro bij nieuw abo. met verlengen had ik ws rond de 350 minimaal moeten betalen :P
offlinemarkp89 Geplaatst op vrijdag 10 juli 2009 12:53 1

quote:

Tritime schreef op 10 juli 2009 @ 12:46:
je kan het beste overstappen naar een andere provider. Als je verlengt krijg je altijd maar minimale korting. bij een nieuw abo krijg je een 'mega' korting.

ik heb nu een HTC touch pro 2 voor 180 euro bij nieuw abo. met verlengen had ik ws rond de 350 minimaal moeten betalen :P

Waarom zegt iedereen dan dat als jij je abbo verlengt dat je een gratis toestel kan uitzoeken zonder er wat bij te betalen?
Ik wil zowieso het zelfde nummer houden. Maar mijn vraag is dus gewoon: Als ik mijn abbo verlengt moest ik dan niks bijbetalen als ik een nieuw mobieltje erbij neem? Want anders haal ik even het nieuwste mobieltje op en die verpast ik gewoon! Aangezien ik me nokia N95 gewoon toppie vindt!
markp89 heeft dit bericht gewijzigd op 10-07-2009 om 12:54
offlineDonSalmonella Geplaatst op vrijdag 10 juli 2009 13:55 1

quote:

markp89 schreef op 10 juli 2009 @ 12:53:
[...]

Waarom zegt iedereen dan dat als jij je abbo verlengt dat je een gratis toestel kan uitzoeken zonder er wat bij te betalen?
Ik wil zowieso het zelfde nummer houden. Maar mijn vraag is dus gewoon: Als ik mijn abbo verlengt moest ik dan niks bijbetalen als ik een nieuw mobieltje erbij neem? Want anders haal ik even het nieuwste mobieltje op en die verpast ik gewoon! Aangezien ik me nokia N95 gewoon toppie vindt!
Omdat je dus eerst klantenservice moet bellen om te zien waar je recht op hebt? :? :P
offlinemarkp89 Geplaatst op vrijdag 10 juli 2009 14:02 1
Oke =P
Laat ik die vanmiddag maar eens gaan bellen dan!
offlineWillebeest Geplaatst op vrijdag 10 juli 2009 14:20 1

quote:

markp89 schreef op 10 juli 2009 @ 14:02:
Oke =P
Laat ik die vanmiddag maar eens gaan bellen dan!

Je hebt nieuwe telefoons en wat oudere telefoons.

Even een voorbeeld:
Stel hebt een mobiel abbonement van 25 euro per maand.
In de winkel hebben ze mobiele telefoons die 25 euro per maand kosten en 0.00 euro zijn. Maar je hebt ook telefoons die zijn 25 euro per maand maar daarbij moet je 200 euro bijleggen omdat die telefoon veel nieuwer en daarom duurder is.

Als je je abbonement van bijvoorbeeld 25 euro gewoon wilt behouden en zelf niks bij wilt leggen zul je het waarschijnlijk wel moeten doen met een iets oudere telefoon een geen state-of-the-art telefoon.
Willebeest heeft dit bericht gewijzigd op 10-07-2009 om 14:32
offlinemarkp89 Geplaatst op vrijdag 10 juli 2009 15:47 1
Ik heb een abbo van 45 euro per maand, maar ik moet even kijken of ik het 50 kan maken of dat ik het kan veranderen. ik heb nu relaxt 400 ofzo, dat is 400 belminuuten per maand en een aantal smsjes dat niet veel is. Maar ik sms meer dan dat ik bel, Dus steeds hou ik belminuuten over, (en dat komt steeds bij de volgende maand erbij). En kan maar 25 smsjes sturen per maand! nouja kan meer maar dan ga ik over me abbo heen!
Ik heb meestal maandelijkse kosten die ongeveer 70 euro zijn. terwijl me abbo 45euro per maand is, 40 euro +5 euro onbeperkt internetten. dus zowieso 25 euro extra door me sms ziekte :P dat wil ik even veranderen haha
offlineWillebeest Geplaatst op vrijdag 10 juli 2009 15:59 1

quote:

markp89 schreef op 10 juli 2009 @ 15:47:
Ik heb een abbo van 45 euro per maand, maar ik moet even kijken of ik het 50 kan maken of dat ik het kan veranderen. ik heb nu relaxt 400 ofzo, dat is 400 belminuuten per maand en een aantal smsjes dat niet veel is. Maar ik sms meer dan dat ik bel, Dus steeds hou ik belminuuten over, (en dat komt steeds bij de volgende maand erbij). En kan maar 25 smsjes sturen per maand! nouja kan meer maar dan ga ik over me abbo heen!
Ik heb meestal maandelijkse kosten die ongeveer 70 euro zijn. terwijl me abbo 45euro per maand is, 40 euro +5 euro onbeperkt internetten. dus zowieso 25 euro extra door me sms ziekte :P dat wil ik even veranderen haha
Daar kun je bij Tmobile een hele handige bundel van laten maken. Had ik ook gedaan en is wel super handig!
offlinemarkp89 Geplaatst op zaterdag 11 juli 2009 17:05 1

quote:

Willebeest schreef op 10 juli 2009 @ 15:59:
[...]

Daar kun je bij Tmobile een hele handige bundel van laten maken. Had ik ook gedaan en is wel super handig!
Oke dan moet ik ook maar eventjes een andere buffel gaan maken, te veel belminuten en te weinig smsjes :P moet ik even andersom doen.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Mobiele telefoons » Abonnement mobiele telefoon