Zover ik weet zit ondersteuning van hardware op kernel niveau. Gezien het feit dat de nieuwste Ubuntu versie ook gebruik maakt van de nieuwste kernel denk ik niet dat je erg veel verschil zult merken met andere distributies.
@Steyn, ik weet niet met welke Ubuntu versie je ervaring hebt maar in de nieuwste kernel is vooral gewerkt aan hardware ondersteuning. Nog maar eens proberen dus.
Mijn geluidskaart wordt direct herkent, geen problemen. Onder XP is hij met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen
Als je trouwens een ATI of nVidia graka hebt raad ik je aan eens
Envy te draaien. Dit programma installeerd automatisch de juiste driver voor je en steld deze ook in. Dat kan een hoop performance winst geven, vooral als je Compiz wil gaan draaien (AANRADER!!)
//Edit:
In Ubuntu zit automatisch Compiz geinstalleerd en hij activeerd wat standaard functies. Als je meer controlle wilt moet je via de packet manager even naar compiz config zoeken (En installeren). Dan krijg je een extra entry in je "configuratiescherm" en daar kun je heel Compiz beheren.
//Edit2:
Om nog even een direct antwoord op je beginvraag te geven; (voor de zoekmachines

)
Klik met rechtermuisnop op "Deze computer" of "My Computer", ga naar "Beheren" of "Manage". Ga in het nieuwe scherm via "Opslag" of "Storage" naar "Schijfbeheer" ofwel "Disk Management". Daar kun je de partities die in de Linux setup zijn aangemaakt verwijderen en eventueel je (secundaire) Partitie vergroten of een nieuwe NRFS partitie op die locatie maken.
joolee heeft dit bericht gewijzigd op 17-08-2008 om 00:44