- 11 februari 2007
- 23 Reacties
- 347 Berichten
- Rapporteer bericht
ik heb deze week mijn nieuwe internet abbonement van t-mobile (online) opgeleverd gekregen.
ik had eerst kabel, dus mijn telefoonaansluiting was ongebruikt.
nu kon ik een week voor de opleverdatum al het internet op, en deed dus een speedtest. (speedtest.net)
dit kwam uit op een krappe 10mbit download en 0.8mbit upload met een ping van 45ms.
hierop stuurde ik gelijk een mailtje naar t-mobile dat dit niet kan kloppen, waarop zij antwoordden dat ik geduldig op mijn opleverdatum moest wachten (begrijpelijk)
nu is het internet ondertussen wel opgeleverd, maar de snelheden zijn niet verbeterd.
uiteraard heb ik weer gemailed, waarna zij een meting hebben verricht.
nu blijk ik 3.2km van de wijkcentrale af te zitten, waardoor zij een snelheid van 2-8mbit schatten.
ik snap prima dat zij hier niks aan kunnen doen, ware het niet dat bij een test vooraf er 16-20 mbit werd geschat.
is er voor mij nog een manier om hier onderuit te komen? ik voel er weinig voor zoveel te betalen voor zo weinig snelheid.
overigens is de contractduur 12maanden.
zo mogelijk zou ik het lieftst overstappen naar kabelinternet van ziggo, maar weet niet of de overstapservice vroegtijdig mijn contract kan beëindigen.
ik hoop dat iemand hier wat verder in kan helpen.
mvg,
mark