Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Internet Toegang & Hosting » online internet ver beneden peil

Internet & Netwerken - Internet Toegang & Hosting

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: online internet ver beneden peil

Tags: adsl, T-Mobile, internet, online

offlinesoundpool Geplaatst op woensdag 14 december 2011 15:48 1
hoi allemaal,
ik heb deze week mijn nieuwe internet abbonement van t-mobile (online) opgeleverd gekregen.
ik had eerst kabel, dus mijn telefoonaansluiting was ongebruikt.

nu kon ik een week voor de opleverdatum al het internet op, en deed dus een speedtest. (speedtest.net)
dit kwam uit op een krappe 10mbit download en 0.8mbit upload met een ping van 45ms.
hierop stuurde ik gelijk een mailtje naar t-mobile dat dit niet kan kloppen, waarop zij antwoordden dat ik geduldig op mijn opleverdatum moest wachten (begrijpelijk)

nu is het internet ondertussen wel opgeleverd, maar de snelheden zijn niet verbeterd.
uiteraard heb ik weer gemailed, waarna zij een meting hebben verricht.

nu blijk ik 3.2km van de wijkcentrale af te zitten, waardoor zij een snelheid van 2-8mbit schatten.

ik snap prima dat zij hier niks aan kunnen doen, ware het niet dat bij een test vooraf er 16-20 mbit werd geschat.

is er voor mij nog een manier om hier onderuit te komen? ik voel er weinig voor zoveel te betalen voor zo weinig snelheid.
overigens is de contractduur 12maanden.

zo mogelijk zou ik het lieftst overstappen naar kabelinternet van ziggo, maar weet niet of de overstapservice vroegtijdig mijn contract kan beëindigen.

ik hoop dat iemand hier wat verder in kan helpen.

mvg,
mark
offlineFastFred Geplaatst op woensdag 14 december 2011 16:29 1
Welk internet abbo gaat het hier om? Voor hoeveel snelheid betaal je?
offlinemoussie Geplaatst op woensdag 14 december 2011 16:44 1
Gezien de opgegeven geschatte snelheden vermoed ik dat het om de 'snel internet' zal gaan. En die beloofd dus tot 20 Mb/s download .. waarbij de 'tot' dus het addertje onder het gras is.
offlinesoundpool Geplaatst op woensdag 14 december 2011 17:21 1
sorry voor de ontbrekende informatie.
mijn abbonement is "snel internet"oftewel online adsl extra.
dit is inderdaad tot 20mbit.
nu had ik wel door dat dit TOT 20mbit is.
maar na het invoeren van mijn postcode en huisnummer werd het toch op 16+ mbit geschat.
offlinemoussie Geplaatst op woensdag 14 december 2011 18:15 1
Uit de algemene voorwaarden

Quote:

4.7 Als de Klant respectievelijk Online een verplichting uit de
Overeenkomst of uit enig toepasselijk verklaarde voorwaarde
niet nakomt, mag de wederpartij (Online respectievelijk Klant)
de nakoming van de daartegenover staande verplichting
opschorten. Bij gedeeltelijke of niet-behoorlijke nakoming is
opschorting slechts toegestaan voor zover de tekortkoming
dat rechtvaardigt.
4.8 De Klant is bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te
ontbinden, als Online een verplichting uit de Overeenkomst
niet nakomt. De Klant kan echter pas ontbinden nadat de
Klant Online per brief of telefonisch in gebreke heeft gesteld
en Online er vervolgens niet in is geslaagd de tekortkoming
binnen de aangezegde redelijke termijn te herstellen. Een
en ander tenzij de tekortkoming van Online van zo geringe
betekenis is dat deze een ontbinding door de Klant niet
rechtvaardigt.

Met die 2-8 Mb/s blijven ze natuurlijk ver onder de geschatte snelheid waarmee jij werd overgehaald om dat abo af te sluiten. Wat ik mij nu afvraag: als je je postcode nu intikt, krijg je dan nog steeds 16+ Mb/s te zien? Zo ja, zou ik er meteen een screenshot van maken, dat is dan namelijk bewuste verkeerde voorlichting.
En dan dus bellen/mailen/contact opnemen met de klantenservice, dat de reële snelheid een fractie is van de geschatte snelheid die je beloofd werd toen je het contract af sloot (en indien van toepassing: waarmee nog steeds klanten worden gelokt). Reageren ze hierop negatief kan je evt. nog iets met dreigen, dat je dan wel contact opneemt met je advocaat ivm misleidende reclame of zo.
offlinesoundpool Geplaatst op woensdag 14 december 2011 18:21 1
ik las net dat je de eerste 7 dagen na het opleveren het contract nog mag ontbinden zonder reden.
mijn oplevering was 12 december, dus heb gelijk via de t-mobile site mijn abbonement opgezegd.
nu hopen dat ze niet moeilijk gaan doen.
offlineFastFred Geplaatst op woensdag 14 december 2011 18:25 1
Denk niet dat het anders wordt bij een andere provider hoor ;) Dat gaat allemaal over dezelfde centrale.

Theoretische max voor koperverbindingen tussen huis en centrale is 1km. Daar zitten we hier met 3.4km ook overheen. Van de 8mbit waar we voor betalen heb ik pieken van 420kb/sec (waar het bij 8mbit dus 800kb/sec moet zijn)
offlinesoundpool Geplaatst op woensdag 14 december 2011 21:36 1
ah goed punt.
dan luid mijn volgende vraag: geld diezelfde afstand van de central ook voor kabel?
aangezien ik uit mijn vorige 5mbit ziggo abbonementje de volle snelheid haalde.

en wat er ook gebeurt ik wil van dit abbonement af, als ik niet een acceptabele snelheid haal, dan maar wat van de prijs af.
soundpool heeft dit bericht gewijzigd op 14-12-2011 om 21:37
offlineFastFred Geplaatst op woensdag 14 december 2011 21:48 1
De 'kabel' (jij bedoeld zelfde kabel als waar tv ook over heen loopt?) is ook gewoon van koper, dus in zoverre heeft die dezelfde limieten qua snelheden (denk ik)

Dat jij uit je 5Mbit abbo wel de volle 5Mbit haalde, betekent dat de limiet van die kabel boven de 5Mbit was, maar dat je abbo gewoon gelimiteerd is op 5Mbit.

Btw, uhm, 10Mbit, of eigenlijk 11Mbit, is de maximale doorvoersnelheid die je ook hebt van pc tot pc als je gebruikt maakt van een 100Mbit netwerk ;)

Dus de limiet van die kabel ligt gewoon op ~10Mbit, harder dan dat gaat het simpelweg niet ;) Of jullie moeten heel binnenkort glasvezel krijgen natuurlijk
offlineX-Fire-X Geplaatst op donderdag 15 december 2011 00:42 1

Quote:

Op 14-12-2011 18:25 schreef FastFred:
Denk niet dat het anders wordt bij een andere provider hoor ;) Dat gaat allemaal over dezelfde centrale.

Dat dacht ik toch niet in dit geval... T-mobile is ADSL en ZIGGO kabel, 2 totaal verschillende netwerken. Zeker als er nog geen glasvezel ligt dan wint kabel altijd van ADSL.

Kabel hier via UPC halen ze probleemloos de 120Mb, tegenover een max 11Mb over ADSL wil die stabiel blijven.
offlinesoundpool Geplaatst op donderdag 15 december 2011 07:29 1
er staat inderdaad ook op de ziggo website dat kabel niet afhankelijk is van de wijkcentrales.

glasvezel zou worden aangelegd een tijd geleden, alleen is dat door (voor mij) onbekende redenen wegbezuinigd.

het mooiste vind ik nog de banner voor t-mobile snel internet onderaan de pagina hier :9

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Internet Toegang & Hosting » online internet ver beneden peil