Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Kapotte Creative Sound-blaster x-Fi Xtreme gamer?

Hardware - Hardware Componenten

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Kapotte Creative Sound-blaster x-Fi Xtreme gamer?

Tags: Creative, gamer, kapotte, Xtreme, X-Fi, Sound-blaster

offlineVodka16 Geplaatst op dinsdag 9 september 2008 22:37 1
Hallo allemaal

Ik heb mijn nieuwe Creative Soundblaster x-Fi Xtreme gamer geluidskaart vandaag ontvangen ik heb hem in mijn computer gedaan opgestart maar mijn pc waar xp op staat maar dat terzijde zag de kaart niet ik heb de kaart daarna nog een keer verwisselt met mijn internet kaart om te kijke of het aan de CPI poort lag maar mijn internet kaart deed het nog gewoon prima aleen mijn computer zag de geluidskaart nog steeds niet dus ik alles nog keertje nachecken zit het wel goed vast maar alles zat goed dus mijn vraag is is mijn kaart gewoon kapot afgelevert of kan mijn computer de kaart niet aan ??? Ik heb een Dell Dimension E520... ik hoop dat ik zo snel mogelijk een antwoord krijg want ik heb maar een bepaalde tijd om een kapotte kaart te melden als dat het geval is.

Alvast bedankt
offlinecsotranme Geplaatst op dinsdag 9 september 2008 22:41 1
Ten eerste, welkom op techzine.nl!! :D

Ten tweede, zou je aub op sommige punten even een punt of komma neer willen zetten? Dat leest namelijk wat gemakkelijker.

Heb je verder je drivers al geinstalleerd? En ziet XP de kaart wel bij apparaatbeheer?
offlineVodka16 Geplaatst op dinsdag 9 september 2008 22:46 1
haha ik heb niet zoveel tijd voor al die punten en comma's :P punt. Ik heb de drivers geprobeerd te instaleren maar die stoppen steeds omdat hij zegt dat het product niet goed is geinstaleerd , en zoals ik al zei mijn computer ziet de kaart niet ook niet bij apparaat beheer.
offlinecsotranme Geplaatst op dinsdag 9 september 2008 22:53 1

quote:

Vodka16 schreef op 09 september 2008 @ 22:46:
haha ik heb niet zoveel tijd voor al die punten en comma's :P punt. Ik heb de drivers geprobeerd te instaleren maar die stoppen steeds omdat hij zegt dat het product niet goed is geinstaleerd , en zoals ik al zei mijn computer ziet de kaart niet ook niet bij apparaat beheer.

weet je echt 100% zeker dat hij goed in je PCI slot zit gedrukt? als hij er echt goed in zit denk ik inderdaad ook dat hij kapot is.
Wacht ook nog maar even op reacties van andere members voordat je hem weer opstuurt :p .
offlinet1m0tjuh Geplaatst op dinsdag 9 september 2008 23:37 1
* mee eens
offlinejordcoerse Geplaatst op woensdag 10 september 2008 00:40 1
Als je geen moeite neemt om interpunctie te gebruiken, hoe kan je dan verwachten dat de mensen hier op TZ wel moeite zullen nemen om jou te helpen met je probleem.

on-topic.

-Probeer hem nog even wat harder aan te drukken.
-Zit er een apparte Molex aansluiting op?
-Staat je bios ingesteld dat hij geen andere geluidskaart detecteert?
offlinefozzybear Geplaatst op woensdag 10 september 2008 03:05 1

quote:

Vodka16 schreef op 09 september 2008 @ 22:46:

Sorry hoor, maar zonder interpunctie is het net of je kind hoort voorlezen zonder tussendoor adem te halen.

Heb je niet toevallig het verkeerde type kaart gekregen? Sommige Creative kaarten hebben PCI express en dat past niet in een PCI slot. Kortom ziet hij er zo uit:
http://www.soundblaster.com/ISS/images/products/large/15853_1.png

Of anders?

Misschien die 7.1 in het BIOS uitzetten? Zit er al een andere Creative kaart in? De Dell site zegt dat er een Sound Blaster X-Fi XtremeMusic8 with Dolby 5.1 inzit of is die optioneel? Je kunt niet 2 Creative kaarten tegelijk gebruiken namelijk.
offlinecsotranme Geplaatst op woensdag 10 september 2008 09:11 1

quote:

fozzybear schreef op 10 september 2008 @ 03:05:
[...]

Sorry hoor, maar zonder interpunctie is het net of je kind hoort voorlezen zonder tussendoor adem te halen.

Heb je niet toevallig het verkeerde type kaart gekregen? Sommige Creative kaarten hebben PCI express en dat past niet in een PCI slot. Kortom ziet hij er zo uit:
[afbeelding]

Of anders?

Misschien die 7.1 in het BIOS uitzetten? Zit er al een andere Creative kaart in? De Dell site zegt dat er een Sound Blaster X-Fi XtremeMusic8 with Dolby 5.1 inzit of is die optioneel? Je kunt niet 2 Creative kaarten tegelijk gebruiken namelijk.
ow jawel hoor. volgensmij kan dat wel degelijk ;) . Er was laatst nog iemand op dit forum die er 2 aan elkaar had gekoppeld voor zn studio ofzo maar hij had daar wat problemen mee ;) .
offlineDrammer Geplaatst op woensdag 10 september 2008 09:30 1
Eén vraagteken is ook voldoende hoor ;)
offlineVodka16 Geplaatst op woensdag 10 september 2008 09:50 1
om even op de reactie van fozzybear terug te komen hij ziet er inderdaad zo uit als de afbeelding die jij daar laat zien. Maar is dit dan de goede kaart of niet ???

En ik heb de kaart al meerdere keren goed vastgedrukt hij kan echt niet verder dus....
en verder van die instellingen in mijn Bios en alles daar heb ik niet zo veel verstand van.
offlineVodka16 Geplaatst op woensdag 10 september 2008 10:09 1
Dit is wat ik heb gevonden van systeemvereisten

Minimale systeemvereisten

Originele Intel® Pentium® III 1 GHz, AMD® 1 GHz processor of sneller

Intel, AMD of 100% compatibele chipset op het moederbord

Microsoft® Windows® Vista/XP Service Pack 2 (SP2)

256 MB RAM-geheugen

600 MB vrije ruimte op de vaste schijf

Vrije PCI 2.1-sleuf voor de geluidskaart

Cd-rom/cd-rw- of cd/dvd-romstation vereist voor software-installatie

Grafische kaart met 3D-beeldversneller die DirectX® 9 en OpenGL® ondersteunt

Er is een internetverbinding nodig om gratis PoweDVD-speler met Dolby® Digital- en DTS™-decodering te kunnen downloaden

Expansion Slots
PCI: 2 Slots
PCIe x1: 1 Slot
PCIe x16 (Graphics): 1 Slots

Dus hoe weet ik nu of ik het goede slot heb of niet. En nog even over die instellingens in mijn bios en alles, als mijn computer de kaart bij het opstarten al niet ziet terwijl hij wel aangesloten is dan is de kaart toch gewoon kapot????
offlineVodka16 Geplaatst op woensdag 10 september 2008 16:14 1
Jonges probleem opgelost. Ik heb de kaart op een andere computer geïnstalleerd en daar zag hij hem wel, dus toen heb ik hem weer op mijn computer geïnstalleerd en toen deed hij het. Waarschijnlijk zat er dus toch iets niet helemaal goed, maar dat terzijde in ieder geval allemaal harstikke bedankt voor de hulp nutteloos of niet toch bedankt.

De volgende keer dat ik problemen heb kom ik weer hier heen lekker snelle reacties.

Laterss

Fragg no lagg
Vodka16 heeft dit bericht gewijzigd op 10-09-2008 om 16:14

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Kapotte Creative Sound-blaster x-Fi Xtreme gamer?