Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » boost performance processor

Hardware - Hardware Componenten

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: boost performance processor

Tags: performance, processor, boost

offlineWinzclav Geplaatst op donderdag 25 september 2003 14:28 1
Van hardware heb ik niet veel kaas gegeten, en iets meer dan een jaar geleden een nieuwe PC gekocht. Celeron 1 Ghz integrated sound en 3D. Nu pas heb ik begrepen dat een Celeron processor nu éénmaal een trager ding is dan een PIII. Ik lees veel over overclocken. Kan er mij iemand tippen hoe ik weet hoever ik kan gaan met overclocken en eigenlijk ook hoe ik dit kan doen zonder bijkomende koeling (ben geen knutselaar). Ik ben ook niet echt een investeerder dus ben ook niet geneigd om nu al een nieuw moederbord te kopen. Dus ik zou eigenlijk iets meer performance willen halen uit het ding zonder echt zware risico's te gaan lopen gezien ik een totaal analfabeet ben op dit gebied. Thx 4 the support.

;)
offlineknor31 Geplaatst op donderdag 25 september 2003 14:41 1
als je een merk PC (dell compaq of dergelijke) hebt dan wordt et moeilijker

voor meer info

klik
offlineWinzclav Geplaatst op donderdag 25 september 2003 15:45 1
Ah !! Perfect...ga het eens rustig doornemen en kijken wat ik ermee ga aanvangen...

Thanks !!

(BTW ik heb een wit product, witter kan het bijna niet) ;)
offlineJohn Ripper Geplaatst op vrijdag 26 september 2003 19:10 1
Opgelet! ik las juist dat men niets vermeld ivm intel en multipliers... Intel beveiligd zijn multipliers en die zijn met geen mogelijkheid te veranderen. Jij hebt een intel Celeron, dus je zal het met de FSB moeten stellen... Nog ff waarschuwen dat je het zachtjes aan moet doen en regelmatig de temps moet checken; zeker terwijl je gamet omdat de cpu dan het meest moet rekenen. Als je nog met vragen zit; POST ZE GERUST! Geen enkele vraag ivm OCen is idioot (OC = overclock; voor het geval dat dat je volgende vraag werd :P). Het feit alleen al dat je weet wat OCen is, onderscheid je al van een bepaalde groep pc gebruikers, dus... beter eerst vragen stellen dan te treuren over je laatste frituurervaringen binnen de pc...

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » boost performance processor