Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » ATI Sapphire HD 2600 Pro driver probleem

Hardware - Hardware Componenten

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: ATI Sapphire HD 2600 Pro driver probleem

Tags: ATi, 2600, HD, Sapphire, Pro, probleem, Driver

offlineJieve Geplaatst op vrijdag 7 maart 2008 23:14 1
Ik heb 3 weken geleden een ATI HD 2600 pro AGP pro gekocht. Nou ben ik achter gekomen dat er problemen zijn met de driver. Ik heb heel wat google werk verricht, maar niet echt iets gevonden wat mijn AGP kaartje weer laat werken na behoren.

Ik heb vandaag Windows Vista opnieuw geinstalleerd. Daar bij moest ik natuurlijk ook weer de Chipset drivers opnieuw installeren. Die heb ik op het internet wel gevonden voor vista, alleen weet ik niet hoe ik kan nagaan op ze ook echt daadwerkelijk zijn geinstalleerd. Vervolgens heb ik Catalyst 8.3 + de hotfix gedownload en geinstalleerd. Maar nu krijg ik rechts onder in, waar je Catalyst icoon hoort te staan niets.

Hoe weet ik in godsnaam als mn kaart goed is geinstalleerd? En hoe kan ik zien of daadwerkelijk mijn Chipset drivers ook zijn geinstalleerd...?

MB: Asus P4P800
VGA: ATI Sapphire HD 2600 Pro
Hdd: 80 Gb
Geheugen: 2 Gb
offlineDarkAssassin Geplaatst op vrijdag 7 maart 2008 23:30 1
download deze drivers, installeren.

Rechtsklik daarna op bureaublad, staat er in je menu " Catalyst Control Center", dan is ie geinstalleerd...

Je kan ook gewoon een spel installeren en spelen, start ie goed op, dan werkt het naar behoren.

Daarnaast, als je Aero het doet, dan doen je drivers het ook goed.

Omdat er toevallig een icoontje niet in je taakbalk verschijnt, betekent niet dat je drivers het niet doen...

Hotfix is btw niet nodig...
offlineJieve Geplaatst op vrijdag 7 maart 2008 23:53 1
Sorry, you have insufficient access.

403 Access Denied.

Die melding krijg ik.
Aero werkt niet.
Dus denk dat hij het niet naar behoren doet.

Ik speel Counter Strike 1.6 en daar blijft die hangen, dus een soort van lagg...
offlineBlackWolf666 Geplaatst op zaterdag 8 maart 2008 01:23 1
insufficient access lijkt mij een probleem met je rechten, oftewel je bent geen administrator volgensmij, maar een user met beperkte mogelijkheden. Ga dat eens na.
offlineJieve Geplaatst op zaterdag 8 maart 2008 18:35 1
Ben Gwn Admin, heb mijn computer gister opnieuw geinstalleerd...
offlineJieve Geplaatst op maandag 10 maart 2008 11:12 1
Ik heb inmiddels Windows opnieuw geinstalleerd. Alleen als ik 3DMark06 draai kom ik niet hoger 12 Fps :S

Ik heb Catalyst 8.3 geinstalleerd.
Ook DirectX10.0 geinstalleerd, alleen helpt niets..
offlineBijltje666 Geplaatst op maandag 10 maart 2008 11:50 1
AGP-kaartje?
80 gig HDD?
In combi met Vista ultimate?

Volgens mij ben je niet per definitie een veeleisende gebruiker.
Misschien kun je overwegen om gewoon XP te installeren? Draaite je pc waarschijlijk ook iets soepeler en zul je minder last hebben van driver problemen.

Bijltje
offlineJieve Geplaatst op maandag 10 maart 2008 12:05 1

quote:

Bijltje666 schreef op 10 maart 2008 @ 11:50:
AGP-kaartje?
80 gig HDD?
In combi met Vista ultimate?

Volgens mij ben je niet per definitie een veeleisende gebruiker.
Misschien kun je overwegen om gewoon XP te installeren? Draaite je pc waarschijlijk ook iets soepeler en zul je minder last hebben van driver problemen.

Bijltje
Zou ik kunnen doen. Het is niet dat ik nu Vista een paar dagen draai hoor. Ik draai nu vista al sinds het begin met dit systeempje, en nooit gezeik mee gehad. Alleen nu ik een nieuwe AGP kaart heb gekocht. Denk niet dat het aan mijn hardware ligt, maar meer aan de software.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » ATI Sapphire HD 2600 Pro driver probleem