- 3 oktober 2007
- 39 Reacties
- 76 Berichten
- Rapporteer bericht
Het volgende is aan de hand:
1
Als ik mijn pc opstart hoor ik een langere POST piep. Hierna verschijnt de boodschap please insert power cable to graphics card.
Na dit zelfs meerdere malen te checken en aan te drukken zit de kabel er goed in maar krijg ik de error nogsteeds. Na een x aantal keer booten is het weg.
2
Wanneer ik in Windows XP sp2 kom gebeurt er dan alsnog iets waardoor ik niet kan gamen/optimaal gebruik maken van me pc.
Ati komt met een pop up dat mijn videokaart drivers niet correct zijn geinstalleerd en dat ik dit moet fixen voor ik verder kan gaan. Ik klik het weg en via apparaatbeheer kan ik dan het apparaat weer toevoegen maar 5/10 keer geeft het probleemcode 10 (de rottige kan het apparaat niet starten foutcode).
Dus dan reboot ik weer. Soms hangt ie dan gelijk weer in error 1 soms gaat ie weer naar windows en heb ik geluk en dat mijn grafische kaart het weer. Soms kan ik zo half uur bezig blijven voor hij goed functioneerd.
Wat heb ik gedaan ter oplossing:
Nieuwe koeler (zalman) met koelribben voor RAM. Staat max aantal volts op voor beste koel prestaties.
Gechecked of the clocks kloppen.
Bios gechecked en Fastwrites uitgeschakeld.
Thermische pasta vernieuwd.
Nieuwere drivers gedownload.
Oudere drivers gedownload.
Omega drivers gedownload.
Spyware check&Virus check (spyware: Spybot s&d virus: NOD32 nieuwste definities.)
Ik denk zelf dat de kaart op is.
Wat denken jullie?
Ik zie de optie kaart is dood als aller laatste optie dus kom hier niet gelijk mee aub maar het liefst met mogelijke oplossingen.
Mvg,
Forumwagemaker