Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Ati Radeon x700 Sapphire problemen

Hardware - Hardware Componenten

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Ati Radeon x700 Sapphire problemen

Tags: Radeon, ATi, problemen, Sapphire, X700

offlineforumwagemaker Geplaatst op maandag 5 november 2007 11:35 1
Hoi, ik heb problemen met deze kaart.
Het volgende is aan de hand:
1
Als ik mijn pc opstart hoor ik een langere POST piep. Hierna verschijnt de boodschap please insert power cable to graphics card.
Na dit zelfs meerdere malen te checken en aan te drukken zit de kabel er goed in maar krijg ik de error nogsteeds. Na een x aantal keer booten is het weg.

2
Wanneer ik in Windows XP sp2 kom gebeurt er dan alsnog iets waardoor ik niet kan gamen/optimaal gebruik maken van me pc.
Ati komt met een pop up dat mijn videokaart drivers niet correct zijn geinstalleerd en dat ik dit moet fixen voor ik verder kan gaan. Ik klik het weg en via apparaatbeheer kan ik dan het apparaat weer toevoegen maar 5/10 keer geeft het probleemcode 10 (de rottige kan het apparaat niet starten foutcode).
Dus dan reboot ik weer. Soms hangt ie dan gelijk weer in error 1 soms gaat ie weer naar windows en heb ik geluk en dat mijn grafische kaart het weer. Soms kan ik zo half uur bezig blijven voor hij goed functioneerd.

Wat heb ik gedaan ter oplossing:
Nieuwe koeler (zalman) met koelribben voor RAM. Staat max aantal volts op voor beste koel prestaties.
Gechecked of the clocks kloppen.
Bios gechecked en Fastwrites uitgeschakeld.
Thermische pasta vernieuwd.
Nieuwere drivers gedownload.
Oudere drivers gedownload.
Omega drivers gedownload.
Spyware check&Virus check (spyware: Spybot s&d virus: NOD32 nieuwste definities.)
Ik denk zelf dat de kaart op is.

Wat denken jullie?
Ik zie de optie kaart is dood als aller laatste optie dus kom hier niet gelijk mee aub maar het liefst met mogelijke oplossingen.

Mvg,

Forumwagemaker
offlinehotdog92 Geplaatst op maandag 5 november 2007 11:40 1
Om maar even mijn eigen ervaring te posten kan ik je vertellen dat ik jou stap 1 ook heb gehad. Na een aantal keer rebooten werkte het wel weer als je geluk had. Bij mij lag dit puur aan de koeling. Dit heeft mijn 9800SE ook het noodlot gekost later maargoed :P Stap 2 heb ik overigens nooit last van gehad. ;)

Aangezien je al een nieuwe koeler hebt met koelribben voor het memory valt die optie dus al weg. Als ik je waslijst bekijk zie ik dat je al aardig wat geprobeerd hebt. Dus is het al wat lastiger om een oplossing te zoeken.

Je weet zeker dat je kabel niet brak is? En dat je voedingen goede voltages levert?
offlineBlackWolf666 Geplaatst op maandag 5 november 2007 17:40 1
Het lijkt er inderdaad op dat de voeding niet genoeg stroom aan de kaart kan leveren.. Weet je toevallig welke voeding je hebt? Aan alleen wattage hebben we niet zo heel veel. Als het mogelijk is ook even het merk erbij. Dat moet genoeg zijn. Het type kan ook handig zijn maar is vaak niet zo noodzakelijk.

Mag ik vragen hoe lang dit al gaande is en hoe oud je systeem is?
offlineforumwagemaker Geplaatst op dinsdag 6 november 2007 10:27 1
Voeding is 3 maanden oud.
Mijn vorige had het zomaar begeven.
Dat was een 350 Watt no namer (ja brak ik weet het)
Ik heb niet zon veel eissend systeem dus de nieuwe voeding (Trust 370 Watt) mag eigenlijk geen probleem vormen al weet ik dat trust niet te trusten valt.
Systeem specs:
Moederboord: Asus K8N-E nieuwste BIOS aanwezig.
CPU: AMD Sempron 3000+ 64 bits.
RAM: Corsair XMS 512MB ddr 400.
Videokaart: Sapphire X700 256MB met Zallman koeler en koelribs voor RAM.
Optische Drive: Pioneer DVR-111D.
Harddisk: Maxtor Diamondmax 9 250 GB S-ATA.
Voeding: Trust 370 Watt.

Maar aangezien me laatste brandless was en maar 350 watt, denk ik dat hier niet het probleem ligt.

Een reinstall van Windows lijkt mij ook niet de oplossing want soms is de error dus zoals in de TS valt te lezen bij de POST dus de boot.
offlineMiicheel-NA1 Geplaatst op dinsdag 6 november 2007 11:46 1
Trust is ook niet bepaald een A-merk voor een voeding.
Of het daaraan ligt durf ik niet te zeggen, maar het is best mogelijk.

Kun je evt even nameten wat je +12V lijn is? Hoeveel volt erop staat?
offlineforumwagemaker Geplaatst op dinsdag 6 november 2007 12:19 1
is de waarde in de BIOS ook goed?
Onthoud wel dat de connector van de x700 de connector van de floppy drive is he.
En ja weet dat het geen A-merk is doe zelf ook ICT maar dacht ach voor zon licht systeem zal het niet uitmaken, maar helaas...
Ik zit nu op mijn stage ik zal vanavond onder me eigen naam hier posten wat de waardes zijn.
offlineforumwagemaker Geplaatst op woensdag 7 november 2007 09:35 1
geen tijd gehad dit te testen gisteren.
Vandaag zal ik het posten, mijn excuses voor het op onthoud.
offlineSnoopNL Geplaatst op woensdag 7 november 2007 18:25 1
BIOS geeft dit weer: (heb de rest er voor de makkelijkheid ff bijgenomen)
12V: 12.004 - 12.070
5V: 5.004
3.3V: 3.360

Zal zo ff checken met een tool als everest.

Via pc wizard 2008 vanaf de cpu-z site:
12V: 11.25
5V: 4.45
3.3V: 3.38
SnoopNL heeft dit bericht gewijzigd op 07-11-2007 om 18:30
offlineSnoopNL Geplaatst op zaterdag 10 november 2007 20:33 1
kick...
offlineforumwagemaker Geplaatst op maandag 12 november 2007 10:32 1
schopje again..
offlineforumwagemaker Geplaatst op dinsdag 13 november 2007 14:24 1
week verder en nog niets...
Niemand een enkel idee? :/
offlineNpulluN Geplaatst op dinsdag 13 november 2007 15:12 1

quote:

forumwagemaker schreef op 06 november 2007 @ 10:27:
Voeding is 3 maanden oud.
Mijn vorige had het zomaar begeven.
Dat was een 350 Watt no namer (ja brak ik weet het)
Ik heb niet zon veel eissend systeem dus de nieuwe voeding (Trust 370 Watt) mag eigenlijk geen probleem vormen al weet ik dat trust niet te trusten valt.

Denk zelf dat het hieraan ligt ja, als je er al een probleem mee hebt gehad..

Mijn broer heeft een ati 1950 pro bij alternate gekocht had hij hetzelfde probleem met die stroomaansluiting... hij heeft em dus laten nakijken en hij was al defect.
offlineforumwagemaker Geplaatst op woensdag 14 november 2007 13:21 1
Ok dan leen ik morgen even een test voeding van een maat van me.
500 watt is hopelijk ZAT :P.
anders dan ga ik ff aandelen essent kopen :P.

Nog andere sugesties?

Laatste paar dagen nu het kouder wordt is ie ook minder vaak met die foute opstartmodus bezig.
Maar me temps zijn goed.
37 graden tops dus dat mag het niet zijn. Loopt soms op tot 44-47 maar niet hoger.
offlineSnoopNL Geplaatst op zondag 25 november 2007 15:23 1
Kaart is overleden.
Tijdens de POST kwam er een 2e piep, kort en na een pauze.
Na het vervangen van de kaart werkte alles weer dus nu opzoek naar een nieuwe AGP kaart :) kan dicht.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Ati Radeon x700 Sapphire problemen