Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Eerste benchmarks directx 10 opgedoken.

Hardware - Hardware Componenten

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Eerste benchmarks directx 10 opgedoken.

Tags: DirectX, Benchmarks

offlineSPEEDINGCPU Geplaatst op woensdag 31 januari 2007 10:24 1
Quote van een hardwaresite :

De allereerste DirectX 10 benchmarks voor het spel Crysis zijn opgedoken en gepubliceerd op VR-Zone. Uit de benchmarks blijkt dat een koppel nVidia GeForce 8800 GTX kaarten in SLI modus maar gemiddelde prestaties neerzetten. Het systeem waarop de benchmarks uitgevoerd zijn bestond uit een Intel Core 2 Quad QX6700 op een ASUS Striker Extreme moederbord met 4 GB DDR2-800 geheugen. Daarnaast waren er twee 150 GB Western Digital Raptors in RAID 0 aanwezig, een BFQ PhysX kaart en werd er gebruik gemaakt van Windows Vista met Forceware 100.30 drivers.

http://www.techzine.nl/f/g/34241phpX2rWuL.jpg

De prestaties zijn gemeten door gebruik te maken van het programma FRAPs, waarmee een demo van 5 minuten werd gemaakt in het spel. Het spel werd gedraaid op High Quality instellingen, Physics aan en geen AA/AF. De benchmarks laten al een beetje zien wat er komen gaat, maar het wachten blijft op het uiteindelijke spel en geoptimaliseerde drivers.

Crysis: High Quality, geen AA/AF, Physics aan 1024x768 1280x1024 2560x1600
Maximale FPS 68,5 51,2 4,8
Minimale FPS 33,4 17,3 0,2
Gemiddelde FPS 43,9 36,8 1,7

Wat ik nu niet begrijp van NVIDIA is het volgende:

Ze gaan 2x8800GTX in SLI draaien terwijl SLI helemaal nog niet ondersteunt word in Vista. Ook Crysis heeft geen ondersteuning momenteel van Physx. Ik vind dit een domme zet, lijkt wel een beetje op dat toen DX9 werd geintroduceerd en de FX5 serie. Ik had echt het idee dat NVIDIA daar van geleerd had. Nu hebben ze een demo laten zien met forceware drivers die in DX10 geen SLI ondersteunen. Physx die het spel niet ondersteunen. En niet geoptimaliseerde drivers. Ik ben bang dat ATI gehakt gaat maken van de 8800GTX.Zie onderstaande driver release.

quote:

All things being Vista today, NVIDIA is also joining the party with new 32-bit and 64-bit Windows Vista drivers. ForceWare version 100.54 includes the following support in Vista:

DirectX 9 support for GeForce 6/7/8 series GPUs

DirectX 10 support for GeForce 8800 GPUs

OpenGL support for GeForce 6/7/8 series GPUs

DirectX 9 and OpenGL NVIDIA SLI support for GeForce 8800 GPUs will be available on January 31, 2007 in a new driver from NVIDIA

DirectX 9 and OpenGL NVIDIA SLI support for GeForce 6 and 7 series GPUs and DirectX 10 NVIDIA SLI support for GeForce 8800 GPUs will be available in a future driver
Link naar hardware site
Link naar driver info
SPEEDINGCPU heeft dit bericht gewijzigd op 31-01-2007 om 10:37
offlineGaNgStAzZ Geplaatst op woensdag 31 januari 2007 10:29 1
link naar de bron ?;o
offlinex850xt Geplaatst op woensdag 31 januari 2007 10:40 1
Zoals je zelf al zei zijn er niet eens vista drivers voor sli. Een deel van de ontwikkeling van Crysis gebeurde met de 8800. Ik zou gewoon wachten op deftige drivers. En maakt niet uit of er nu goeie drivers zijn of ni, als de specificaties van de R600 kloppen dan maakt de R600 zowiezo gehakt van de G80.
offlinekeldererik Geplaatst op woensdag 31 januari 2007 11:39 1
Ik heb het ook gelezen en op een of andere chinese site stonden deze benchmarks. Trouwens vind ik je overzichtje van de benchmark erg onduidelijk. Even een tabel van maken oid.

Ik denk dat het wel mee zal vallen. Dit schijnt trouwens met een Leaked Demo gebenched te zijn, en zoals al gezegd is zijn er geen eens goede drivers voor Vista/Dx10.

Aan de andere kant, 8800GTX kan ook gewoon Directx9 draaien en een SLI profiel kan je zelf aanmaken en configureren. Als het echt zo'n zware game word speelt iedereen straks op Medium en Low quality :D
offlineDr.Trunks Geplaatst op woensdag 31 januari 2007 12:32 1

quote:

SPEEDINGCPU schreef op 31 januari 2007 @ 10:24:
Wat ik nu niet begrijp van NVIDIA is het volgende:

Ze gaan 2x8800GTX in SLI draaien terwijl SLI helemaal nog niet ondersteunt word in Vista. Ook Crysis heeft geen ondersteuning momenteel van Physx. Ik vind dit een domme zet, lijkt wel een beetje op dat toen DX9 werd geintroduceerd en de FX5 serie. Ik had echt het idee dat NVIDIA daar van geleerd had. Nu hebben ze een demo laten zien met forceware drivers die in DX10 geen SLI ondersteunen. Physx die het spel niet ondersteunen. En niet geoptimaliseerde drivers. Ik ben bang dat ATI gehakt gaat maken van de 8800GTX.Zie onderstaande driver release.
Half Life 2 had ook physics hoor... Dat Physics aanstaan betekent toch niet dat die van PhysX (ageia) zijn?
offlinekeldererik Geplaatst op woensdag 31 januari 2007 12:39 1
Klopt Trunks. Ageia is toch complete onzin. Die cellfactor demo (van ageia) kon ik vloeiend spelen door een "hack" command line aan de snelkoppeling toe te voegen.

Games hebben volgens mij ook helemaal geen physics kaart nodig. De CPU kan dat makkelijk afhandelen.
offlineSPEEDINGCPU Geplaatst op woensdag 31 januari 2007 13:28 1

quote:

Dr.Trunks schreef op 31 januari 2007 @ 12:32:
[...]

Half Life 2 had ook physics hoor... Dat Physics aanstaan betekent toch niet dat die van PhysX (ageia) zijn?
@Trunks : Eens er zullen gerust physics in het speel verwerkt zijn maar je gaat geen setup maken met BFQ PhysX kaart om vervolgens niet te gebruiken. Das de omgekeerde wereld.
SPEEDINGCPU heeft dit bericht gewijzigd op 31-01-2007 om 13:37
offlineBlackWolf666 Geplaatst op woensdag 31 januari 2007 23:26 1
Je kunt hier gewoon moeilijk iets van concluderen. De drivers zijn verre van af dus de performance is zeker niet optimaal. Men heeft ook al vaker gezien dat SLI zelfs de performance slechter maakt als de drivers slecht zijn. Dit vind ik zelf dus een beetje nutteloze benchmarks. Wel goed om nVidia zwart te maken als je ATI-fanaat bent :P Want op 1024 x 768 is het blijkbaar nog maar net speelbaar zonder AA en AF, en dat is toch niet zo leuk. Ik heb beter wat minder realistische surroundings met AA dan kartels op een spel dat echt zou moeten lijken.

Over die Physics.. ATI wil door drivers gewoon onderdelen van de graka gaan gebruiken om physics te berekenen. Als je 1 hebt, dan zullen de niet gebruikte onderdelen ingezet worden voor physics als het nodig mocht zijn. Op deze manier kun je wel de bottleneck van de cpu weghalen in spellen. ATI heeft het de laatste tijd qua drivers veel beter voor elkaar dan nVidia. Maar ze moeten die benchmarks eens nog een keer doen nadat de drivers geoptimaliseerd zijn :)
offlinenVdiamaster Geplaatst op woensdag 31 januari 2007 23:38 1
Ati heeft misschien dan ook nog niet DirectX10 Kaarten uitgebracht??....

Of wel?
offlineBlackWolf666 Geplaatst op donderdag 1 februari 2007 00:12 1

quote:

nVdiamaster schreef op 31 januari 2007 @ 23:38:
Ati heeft misschien dan ook nog niet DirectX10 Kaarten uitgebracht??....

Of wel?
Nee, maar daar gaat het ook niet om. Gaat erom dat de kaarten die er zijn, wél goed ondersteunt worden. Er zijn ook artikelen op internet te vinden waarbij spellen in Vista soms zelfs beter presteren dan XP bij ATI, terwijl het bij nVidia alleen maar slechter is. Ik heb persoonlijk liever een stabiele driver, dan een ubersterke kaart met matige ondersteuning. Maar als de X2x00 uit is zien we wel wat de performance daarvan zal zijn. Daar ging dit artikel niet over.

Ik heb geen zin in fanboy talk. Zeg het alvast. ATI is laat, maar daar gaat dit artikel niet over.
offlinenVdiamaster Geplaatst op donderdag 1 februari 2007 00:29 1
Weet ik ik praat niet over fanboy talk.

Ik probeerde allen duidelijk te maken Dat nVidia een nieuw soort Kaart heeft ontwikkeld (das wel duidelijk:P) En dat daarom het zo slecht is dat ze deze benchmarks nu al doen terwijl er nog niet eens Fatsoenlijke Drivers zijn voor de Grafische kaarten voor Vista en laten we al helemaal niet gaan praten over een Nieuw soort kaart die DirectX10 ondersteund waar on amper goede Drivers voor waren op XP.

Ik vind het erg vroeg dat ze dit dus nu al doen.
offlineBlackWolf666 Geplaatst op donderdag 1 februari 2007 08:26 1

quote:

nVdiamaster schreef op 01 februari 2007 @ 00:29:
Weet ik ik praat niet over fanboy talk.

Ik probeerde allen duidelijk te maken Dat nVidia een nieuw soort Kaart heeft ontwikkeld (das wel duidelijk:P) En dat daarom het zo slecht is dat ze deze benchmarks nu al doen terwijl er nog niet eens Fatsoenlijke Drivers zijn voor de Grafische kaarten voor Vista en laten we al helemaal niet gaan praten over een Nieuw soort kaart die DirectX10 ondersteund waar on amper goede Drivers voor waren op XP.

Ik vind het erg vroeg dat ze dit dus nu al doen.
Ja dat is inderdaad niet slim van hun. Maar ik weet ook niet hoe betrouwbaar dit is. Dit komt denk ik in de richting van lvl505 over de R600.. Ik denk niet dat nVidia zo stom is om dit zo te doen. Het is toch onlogisch om 2 kaarten die rond de €500, dus totaal 1000, maar net speelbaar is op 1024x768... En dat al helemaal niet na het zien dat deze kaart een beest is in DX9...
offlineSPEEDINGCPU Geplaatst op donderdag 1 februari 2007 08:39 1
Ja kijk das wat ik dus bedoel. Die logica om 2 kaarten van 1000 euro zo laten te presteren. Ik bedoel als ik NVIDIA was zou ik pas een demo laten zien met geoptimaliseerde drivers. Er zal gerust een "hidden agenda" zijn van Nvidia. Misschien om ATI dwars te liggen, ik weet het niet. Het valt mij gewoon wat tegen van Nvidia.
offlinet1m0tjuh Geplaatst op donderdag 1 februari 2007 16:02 1
Een hele boel mensen weten niet dat Vista(?)of het spel(?) SLi niet ondersteunen. Dus ze flikkeren een uber uber gamesysteem bij elkaar waar de helft het niet doet of niet goed werkt in de game. Dus ze maken mensen een beetje bang dat ze beter op ATi kunnen wachten.
Beetje vage bench. Gloof der geen fuck van. Lekker wachten op de release. Wann is die eigelijk? Q3.
offlineMexxT Geplaatst op donderdag 1 februari 2007 16:07 1
Dit zijn totaal geen geoptimaliseerde drivers voor vista!
De ondersteuning voor SLi is er nouwelijks met die drivers.

ik wacht wel op de echte bench en drivers ;)

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Eerste benchmarks directx 10 opgedoken.