Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » pc start niet op met USB hub

Hardware - Hardware Componenten

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: pc start niet op met USB hub

Tags: USB, HUB

offlineburner800 Geplaatst op vrijdag 3 maart 2006 19:00 1
hallo,

Ik heb en probleem namelijk het volgende.
Ik had voor mijn printer geen usb aansluitingen meer over dus heb ik hiervoor een usb hub aangeschafd. Toen deze was aangesloten ging alles prima.
Later startte ik de pc opnieuw op en deze bleef hangen tijdens het opstart scherm van dell ( waar je ook de mogelijkheid krijgt om de bios in te komen. Als ik dan vervolgens de stekker van het hubje eruit haal, start de pc normaal op.

Alle stuurprogramma's zijn bijgewerkt.
Specificatie's van de computer:
Windows XP
598 Mhz
320 Mb ram.

Specificatie's sweex hub:
Conformeert met USB Spec. Rev. 1.1
Compatibel met Windows 98 en met Windows 95 OSR 2.1
Ondersteunt zowel OHCI (Open Host Controller Interface) als UHCI (Universal Controller Interface)
Levert 1 upstream port en 4 downstream ports
Ondersteunt zowel de auto-selected of de self-powered modus en de bus-powered modus
Per-port overcurrent detectie en beveiliging
LEDs voor de indicatie van spanning, per-port power en per port overcurrent status

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

groeten Burner800
offlineHacula Geplaatst op zondag 5 maart 2006 02:30 1
Heb je toevallig een USB stick op die hub zitten? Het gebeurt vaak dat je pc dan blijft hangen bij het POST scherm.
offlineSjengcity Geplaatst op zondag 5 maart 2006 09:23 1
je zou eens kunnen kijken in je bios of je de usb uit kunt zetten tijdens het opstarten, dit zal waarschijnlijk je probleem wel verhelpen maar hier staat wel tegenover dat als je een usb tobo hebt dit ook niet werkt tijdens het opstarten (om bijvoorbeeld in veilige modus op te kunnen starten)
offlinexenon Geplaatst op zondag 5 maart 2006 11:02 1
die USB hub van sweex is gewoon verrot. ik kan er niet eens fatsoenlijk een HDD aanhangen of hij nokt er al mee. dan reset hij continu de verbinding.

ik heb er ook een gekocht en ga terug naar de winkel.
offlineStaartmans Geplaatst op zondag 5 maart 2006 23:20 1
De pc start wel op hoor duurt alleen een minuut of 4
Heb hier het zelfde probleem.

Als de pc in 1 keer doorstart ziet die de hub niet.
Ziet die de hub wel duurt het gewoon heel lang.
offlineMathijsweb Geplaatst op zondag 5 maart 2006 23:25 1
Draait dat hubje wel op een externe voeding? Deze hub trekt het namelijk ook niet met veel hardware er op aangesloten, heeft geloof ik niks met het merk sweex te maken hoor. Maar omdat je meer stroom er uit trekt dan ie kan leveren heb je soms externe voeding nodig.

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » pc start niet op met USB hub