Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Probleem met Samsung SyncMaster 214T

Hardware - Hardware Componenten

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Probleem met Samsung SyncMaster 214T

Tags: Samsung, probleem, SyncMaster, 214T

offlineneander Geplaatst op zaterdag 11 februari 2006 22:38 1
Ik heb een nieuwe 21" Samsung SyncMaster TFT. Nu heb ik daar 1 dag normaal mee kunnen werken. Na een kleine aanpassing in de display driver heb ik nu een probleem dat ik niet meer opgelost krijg. Als ik het scherm aansluit dan werkt dat ding een minuut en valt daarna uit. (Soms krijg ik dan een rare rimpeling in het beeld en daar gaan we weer). Als ik dan het scherm ff uitzet dat werkt het weer voor een korte periode en hup weer beeld weg. Als ik in de manual kijk heeft dit te maken met de refresh freq. maar daar heb ik niks aan gedaan. Een die frequenties veranderen toch zo maar niet ? Die monitor hangt aan een asus N6800GT kaart (SLI) op een P5N32-SLI deluxe mobo.(Volgens de manual moet ik de volgende settings hanteren … 1600X1200 Hor.freq 75Khz / Vert,freq 60Hz / Pixelfreq 162 Mhz / Sync polariteit [H+/V+]. Nu zit er in die NVIDIA driver (82.12 zelfde probleem met 81.92) een optie voor advanced timings maar dan heb ik een aantal andere velden waar ik niet van weet welke waarde ze moeten hebben …. Iemand een ID hoe ik dit oplos ?
offlineDrammer Geplaatst op zondag 12 februari 2006 10:13 1
Probeer eens in Veilige modus op te starten (als dat wil)...en vervolgens te kijken hoe hoog je refresh rate staat. Zet die gewoon op 60Hz dan moet het werken. Wat misschien ook het probleem is...is je SLI setje (ik noem maar wat hoor) je zou eens 1 kaart kunnen proberen, i.v.m. je drivers.

Geen idee of 1 van de dingen kunnen werken, maar ik zou dat toch zowieso even proberen
offlineSPEEDINGCPU Geplaatst op zondag 12 februari 2006 10:19 1
Zou als ik jou was de drivers bij NVIDIA wegplukken. Daar staan de laatste WHQL drivers 81.98 met de mogelijkheid voor SLI in 2006.

Ik heb zelf de laatste tijd wat drivers geprobeerd en moet zeggen dat de 81.98 de beste zijn. Ook de 83.40 geprobeerd maar met alle andre drivers toch vreemde reboots, of scherm wat zwart blijft.

Ga naar het tabblad sreen resolutions/refresh rate bij de eigenschappen van je videokaart. Daar staat vakje wat je aan kan vinken, er staat Hide modes that this monotor cannot support of iets vergelijkbaars in het nederlands.

Hierna zal de driver de modes blokkeren die jouw scherm niet kan ondersteunen. Nu weet je zeker dat je geen refresh fout hebt.

De frequenties kunnen verandren als jouw scherm bevoorneeld een auto functie heeft waarbij deze zich zelf instelt.
Ook is het mogelijk dat door veranderen van drivers je scherm op een andere freqeuntie word aangestuurt door de drivers.

Maar ik zou als jouw ws eerst de drivers plukken van NVIDIA en dan de refresh lock aanvinken. Moet volgens mij voldoende zijn.

Suc6
offlineneander Geplaatst op zondag 12 februari 2006 10:48 1
Bedank voor de reactie …

De optie hierboven heb ik idd allemaal afgelopen maar met hetzelfde resultaat. Ik heb dat scherm ook geprobeerd op mijn laptop en het resultaat blijft het zelfde. Zelfs de meest elementaire resoluties geven het zelfde probleem. De monitor het ik terug ingepakt , ik ga morgen eerst ff met samsung bellen en daarna gaat dat ding terug naar de afzender DOA … :@ :'( :'( :'( |:(
offlineXaverius Geplaatst op zondag 12 februari 2006 11:02 1
kun je hem niet terugsturen?

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Probleem met Samsung SyncMaster 214T