Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » HDD extern maken

Hardware - Hardware Componenten

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: HDD extern maken

Tags: HDD, extern

offlineGTA-Lover Geplaatst op dinsdag 7 februari 2006 09:15 1
Hallo,

Ik ben vandaag vrij zoals sommigen van jullie al hebben kunnen zien, en ik wil me niet gaan zitten/liggen vervelen dus ik ga van een interne HDD een externe HDD maken omdat ik denk dat hij kapot is.

Hoe moet ik dit gaan doen zonder zo`n externe HDD hoes te kopen?

Wat heb ik allemaal nodig, en welk draadje moet ik aan welke aansluiten?.

Bedankt ;)
GTA-Lover heeft dit bericht gewijzigd op 07-02-2006 om 09:26
offlineiCy^ Geplaatst op dinsdag 7 februari 2006 09:21 1

quote:

GTA-Lover schreef op 07 februari 2006 @ 09:15:
Hallo,

Ik ben vandaag vrij zoals sommigen van jullie al hebben kunnen zien, en ik wil me niet gaan zitten/liggen vervelen dus ik ga van een interne HDD een externe HDD maken omdat ik denk dat hij kapot is.

Hoe moet ik dit gaan doen zonder zo`n externe HDD hoes te kopen?

Wat heb ik allemaal nodig, en welk draad je moet ik aan welke aansluiten?.

Bedankt ;)
Uuh, dus je wilt je eigen hd --> usb controller maken???
offlineGTA-Lover Geplaatst op dinsdag 7 februari 2006 09:26 1

quote:

iCy^ schreef op 07 februari 2006 @ 09:21:
[...]

Uuh, dus je wilt je eigen hd --> usb controller maken???

Wist niet dat het zo heette :P

Denk het wel idd.
offlineiCy^ Geplaatst op dinsdag 7 februari 2006 09:30 1

quote:

GTA-Lover schreef op 07 februari 2006 @ 09:26:
[...]

Wist niet dat het zo heette :P

Denk het wel idd.
Ik denk dat je beter maar een behuizing of de controller zelf kan kopen ipv maken, maar als je zelf wilt maken moet je even op wat electronica sites zoeken met schema's (echter is dit wel veel werk en ik denk zelf dat je de kosten er niet uit haalt en dat een kant en klare dus goedkoper is)
offlineGTA-Lover Geplaatst op dinsdag 7 februari 2006 09:33 1

quote:

iCy^ schreef op 07 februari 2006 @ 09:30:
[...]

Ik denk dat je beter maar een behuizing of de controller zelf kan kopen ipv maken, maar als je zelf wilt maken moet je even op wat electronica sites zoeken met schema's (echter is dit wel veel werk en ik denk zelf dat je de kosten er niet uit haalt en dat een kant en klare dus goedkoper is)
Dus je kan niet gewoon die draad afknippen en er een USB-stekkertje aan solderen? En waar kan ik dat soort site`s vinden wamt ik zou niet weten welke trefwoorden ik moet gebruiken bij google.
offlineiCy^ Geplaatst op dinsdag 7 februari 2006 09:35 1

quote:

GTA-Lover schreef op 07 februari 2006 @ 09:33:
[...]

Dus je kan niet gewoon die draad afknippen en er een USB-stekkertje aan solderen? En waar kan ik dat soort site`s vinden wamt ik zou niet weten welke trefwoorden ik moet gebruiken bij google.
je kan het proberen maar ik ik weet dan wel zeker dat jij een brandlucht ga ruiken.
offlineGTA-Lover Geplaatst op dinsdag 7 februari 2006 09:39 1

quote:

iCy^ schreef op 07 februari 2006 @ 09:35:
[...]

je kan het proberen maar ik ik weet dan wel zeker dat jij een brandlucht ga ruiken.

Wat gebeurt er dan? En die HDD is toch al kapot denk ik :P En ik wil gewoon wat te doen hebben op me vrije dag :D

Anders kan ik er ook wel een window ofzo in gaan zetten.
offlineMarty__Mouse Geplaatst op dinsdag 7 februari 2006 10:40 1
Ik zou maar met het window aan de gang gaan.. Ik heb zelf toevallig m'n externe HD uit elkaar gehaald omdat de aansluiting van de behuizing kapot was..

En gewoon een USB stekker aan je IDE kabel zetten gaat zeker niet werken nee... Via USB wordt namelijk ook stroom afgegeven en dat pikt je IDE aansluiting op je HD nooit..

Zoals ICY^ al aangeeft kan je dan de brandweer bellen :D

Er zit een complete printplaat compleet met chipjes, condensatoren en weestandjes tussen de USB aansluiting van de behuizing en de interne IDE kabel naar de HD toe.. Dus dat is niet iets wat je ff in een vrije dag in elkaar zet ;)

Ik zou de zaag in m'n kast zetten als ik jou was, stuk veiliger ;)

Maar als je HD al stuk is zal ie het extern ook niet spontaan gaan doen hoor?
Als je wilt weten of ie stuk is kun je het beste de HD in een andere pc proberen, zo kun je ondermeer uitsluiten of het niet aan je mobo of voeding ligt van de pc waarin de HD niet werkt..

Veel plezien in elk geval op je vrije dag :D

enne.... be safe
offlineGTA-Lover Geplaatst op dinsdag 7 februari 2006 10:59 1

quote:

Marty__Mouse schreef op 07 februari 2006 @ 10:40:
Ik zou maar met het window aan de gang gaan.. Ik heb zelf toevallig m'n externe HD uit elkaar gehaald omdat de aansluiting van de behuizing kapot was..

En gewoon een USB stekker aan je IDE kabel zetten gaat zeker niet werken nee... Via USB wordt namelijk ook stroom afgegeven en dat pikt je IDE aansluiting op je HD nooit..

Zoals ICY^ al aangeeft kan je dan de brandweer bellen :D
daar zat ik ook net aan te denken :P

quote:

Er zit een complete printplaat compleet met chipjes, condensatoren en weestandjes tussen de USB aansluiting van de behuizing en de interne IDE kabel naar de HD toe.. Dus dat is niet iets wat je ff in een vrije dag in elkaar zet ;)
Ooh, ik dacht dat hij het alleen maar omzet in USB en dat ie het dan gewoon doet, maar er zit dus nog meer tussen.

quote:

Ik zou de zaag in m'n kast zetten als ik jou was, stuk veiliger ;)
Kweet niet of papa en mama daar ook zo blij mee zullen zijn ;)

quote:

Maar als je HD al stuk is zal ie het extern ook niet spontaan gaan doen hoor?
Als je wilt weten of ie stuk is kun je het beste de HD in een andere pc proberen, zo kun je ondermeer uitsluiten of het niet aan je mobo of voeding ligt van de pc waarin de HD niet werkt..
Ik wilde hem ook in een andere pc proberen maar ik mag deze pc niet openmaken helaas, dus wilde ik het zo doen ;)

quote:

Veel plezien in elk geval op je vrije dag :D

enne.... be safe

Bedankt, en zal ik doen :D

Weten jullie toevallig nog wat anders leuks om er mee te doen?
GTA-Lover heeft dit bericht gewijzigd op 07-02-2006 om 11:00
offlinemoussie Geplaatst op dinsdag 7 februari 2006 11:19 1
uhm . haal hem er evengoed uit en loop ermee naar je PC boer, laat hem dat ding checken .. zou toch zonde zijn als je een HD molt als die het nog doet
offlineGTA-Lover Geplaatst op dinsdag 7 februari 2006 11:25 1

quote:

moussie schreef op 07 februari 2006 @ 11:19:
uhm . haal hem er evengoed uit en loop ermee naar je PC boer, laat hem dat ding checken .. zou toch zonde zijn als je een HD molt als die het nog doet
Ik heb geen enkele PC boer hier in de buurt, zeker niet waar ik heen kan lopen, dus dat valt af want ik ben alleen thuis. En de HD is net geen GB groot dus zo zonde is het niet.
offlineelBartoDR Geplaatst op dinsdag 7 februari 2006 11:43 1
Ik heb zo ooit eens een aantal plaatjes gezien van iemand die zijn (oude) HD had openggegooid en er plexibehuizing rond had gedaan, das misschien nog iets voor je HD :D. Zo kon je de plaaten zien draaien.
Dit moet wel in een stofvrije omgeving gebeuren of je HD gaat er direct aan kapot. Zoals onderstaande quote zegt:

quote:

"A dust particle getting between the disc and the head inside your hard drive can be compared to a 747 flying 5 meters above the ground and ‘bumping’ into a tree"
Zoals Dit
en dit
(laatste is geloof ik zelfs een tutorial)
elBartoDR heeft dit bericht gewijzigd op 07-02-2006 om 11:45
offlineGTA-Lover Geplaatst op dinsdag 7 februari 2006 14:29 1
Dat met dat plexi is denk ik te moeilijk :P Other ideas? Anybody?
offlineelBartoDR Geplaatst op dinsdag 7 februari 2006 15:40 1
Experimenten uitvoeren op die HD?
zoals "Wat gebeurt er met een HD als op de grond valt van 10m hoogte?"
of deze: Neem een oude voeding, knip er een molex van, koppel die molex aan op het 230 huisnet en zie wat er gebeurt.
(Oppassen dat je natuurlijk niet blijft 'plakken' aan het huisnet eneuh doe dit best vanop een veilige afstand. (molex op stekker aansluiten en daarna met een verlengkabel op afstand inschakelen)).
offlineThe Begin Geplaatst op dinsdag 7 februari 2006 15:44 1

quote:

GTA-Lover schreef op 07 februari 2006 @ 14:29:
Dat met dat plexi is denk ik te moeilijk :P Other ideas? Anybody?

jah ik weet nog wel wat

is misschien offtopic maar kijk is hoe lang je je adem in kan houden?

oh en als je echt niets te doen heb:

net zo lang aan de hdd likken tot je blauw ziet
The Begin heeft dit bericht gewijzigd op 07-02-2006 om 15:50
offlineGTA-Lover Geplaatst op dinsdag 7 februari 2006 15:55 1

quote:

The Begin schreef op 07 februari 2006 @ 15:44:
[...]

jah ik weet nog wel wat

is misschien offtopic maar kijk is hoe lang je je adem in kan houden?

oh en als je echt niets te doen heb:

net zo lang aan de hdd likken tot je blauw ziet

Wat is dit nou voor een opmerking? Jij bent de leukste thuis zeker?
Ik zie wel vaker van jou van dit soort opmerkingen. Doe dit lekker op GoT ofzo.
offlineThe Begin Geplaatst op dinsdag 7 februari 2006 15:56 1

quote:

GTA-Lover schreef op 07 februari 2006 @ 15:55:
[...]

Wat is dit nou voor een opmerking? Jij bent de leukste thuis zeker?
Ik zie wel vaker van jou van dit soort opmerkingen. Doe dit lekker op GoT ofzo.
nee mijn broertje is de leukste thuis, maar dat komt omdat hij niet helemaal goed is
The Begin heeft dit bericht gewijzigd op 07-02-2006 om 15:57
offlineGTA-Lover Geplaatst op dinsdag 7 februari 2006 15:59 1

quote:

The Begin schreef op 07 februari 2006 @ 15:56:
[...]

nee mijn broertje is de leukste thuis, maar dat komt omdat hij niet helemaal goed is
PM me maar als je nog iets te zeggen hebt, je hoeft dit topic niet te verzieken
offlinexenon Geplaatst op dinsdag 7 februari 2006 16:46 1

quote:

GTA-Lover schreef op 07 februari 2006 @ 09:33:
[...]

nee dat kan NIET -_-'

koop een behuizing voor 3 tientjes, schroef in mekaar de handel en klaar :)

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » HDD extern maken