Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Tip: Goedkope Harddisk

Hardware - Hardware Componenten

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: Tip: Goedkope Harddisk

Tags: Geld, hard disk, goedkope harddisk, geld besparen

offlineMasxter Geplaatst op donderdag 9 februari 2012 08:27 1
Bij wie nou net zijn harde schijf is kapot gegaan of ben je gewoon opzoek naar een harde schijf met extra geheugen.

je zal merken dat bij het kopen de prijzen iets omhoog zijn gegaan vanwege die tsunami in Japan.
maar er is een manier om nog goedkoop aan een harde schijf te komen.

kijk bij een pc winkel of mediamarkt gewoon naar een externe harde schijf die zijn meestal gauw al zo'n 50 euro goedkoper dan een losse harde schijf met dezelfde capaciteit.

alleen let dan wel op bij de aanschaf of je wel de juiste aansluiting zal hebben al denk ik dat daarop weinig kan mislopen vanwege dat toch alles op Sata draait.

als iemand der nog foto's van wil als een soort van tut kan ik dit ook wel maken.

:)

offlineFastFred Geplaatst op donderdag 9 februari 2012 10:37 1
Uhm, de hoge hardeschijf prijzen hebben geen hol te maken met de tsunami in Japan. Het komt door de overstromingen in Thailand, omdat in Thailand zo'n 60% van de hardeschijven geproduceerd worden
offlineAep Geplaatst op donderdag 9 februari 2012 13:30 1
Lees je het TZ nieuws ook FastFred?
Hardeschijfmarkt last van leveringsproblemen
(oud, maar heeft aan het begin wel prijsstijging veroorzaakt)
Aep heeft dit bericht gewijzigd op 09-02-2012 om 13:31
offlineJLkiller Geplaatst op donderdag 9 februari 2012 13:53 1
Het ironische is dat Reuters, een internationaal persbureau, spreekt van de overstromingen in Thailand. Ga er dus maar vanuit dat dit ook wel degelijk meetelt en dat je voor je beurt spreekt Aep... :-)

Overigens zullen beide problemen wel voor de verdubbeling zorgen... ;-)
offlineFastFred Geplaatst op donderdag 9 februari 2012 14:53 1

Quote:

Op 09-2-2012 13:30 schreef Aep:
Lees je het TZ nieuws ook FastFred?
Hardeschijfmarkt last van leveringsproblemen
(oud, maar heeft aan het begin wel prijsstijging veroorzaakt)

Daarom kon ik vlak voor de overstromingen in Thailand nog een 2TB schijf aanschaffen voor € 64,90 en 4 dagen later kreeg ik de schijf binnen was de prijs even 3x hoger dan dat. Nu trouwens nog steeds 2x zo duur als waar ik 'm voor gekocht heb.

De situatie in Japan heeft al lang niets meer te maken met de hardeschijf productie. De situatie in Thailand heeft momenteel een grotere invloed lijkt me

Ik lees inderdaad het TZ nieuws niet meer, dit was eigenlijk de eerste keer in 5 maand dat ik weer op de FP zat.
offlineX-Fire-X Geplaatst op donderdag 9 februari 2012 20:52 2
man oh man oh man...de prijzen zijn omhoog, voor mijn part omdat de maan op Azie is gekelderd.

Goeie tip Masxter :)
offlineDonSalmonella Geplaatst op donderdag 9 februari 2012 21:18 2
Ik maak mijn harde schijven altijd uit oude CD's en tandenstokers :)
offlineMasxter Geplaatst op vrijdag 10 februari 2012 00:50 1

Quote:

Op 09-2-2012 10:37 schreef FastFred:
Uhm, de hoge hardeschijf prijzen hebben geen hol te maken met de tsunami in Japan. Het komt door de overstromingen in Thailand, omdat in Thailand zo'n 60% van de hardeschijven geproduceerd worden

Ja 1 van de 2 alle 2 van die landen waarbij dingen gefrabiceerd worden waar we gebruik maken van in het westen en alle 2 door een natuurramp dus bijna hetzelfde :P
hangt me nou niet op aan de letterlijke feiten.

en meestal als er wat gebeurt in dat soort fabrieken merken we der pas een tijd later meer van dat er minder geleverd zal worden.
offlineTempory Geplaatst op zaterdag 18 februari 2012 21:50 1

Quote:

Op 09-2-2012 08:27 schreef Masxter:
Bij wie nou net zijn harde schijf is kapot gegaan of ben je gewoon opzoek naar een harde schijf met extra geheugen.

je zal merken dat bij het kopen de prijzen iets omhoog zijn gegaan vanwege die tsunami in Japan.

Vriendelijke vriend, prijzen iets omhoog? De prijzen zijn 2x duurder geworden dan het eerst was.. Een 1TB harde schijf van Western Degital bijvoorbeeld, was voor de tsunami 56 euro... Nu bijna 130 euro, als het niet meer is.. :'(
offlineTweakStar Geplaatst op zondag 19 februari 2012 16:01 1
Niet veel met het topic te maken, maar ik vond de opmerking "letterlijke feiten" zo leuk...
Ben benieuwd of er dan ook figuurlijke feiten zijn?

Plaats een gastreactie

Informatie

LET OP: De moderators van Techzine modereren erg streng op gastreacties.
Reageer je vaker op Techzine, overweeg dan om gratis lid te worden en jezelf te registreren!

TZML Toolbar:
kleiner groter resize bold italic underline strike sub sup ul ol quote split url url me table image video
Smilies:
:) :( :o :D ;) :P :p (lol) :@ :\'( ;{ :? :s :9
captcha
Verzenden:

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » Tip: Goedkope Harddisk