Adverteren?

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » CPU verbruikt plots heel veel (nieuwe pc)

Hardware - Hardware Componenten

Deel interessante forumberichten met al je vrienden via Twitter, Facebook of LinkedIN!

Discussie: CPU verbruikt plots heel veel (nieuwe pc)

Tags: CPU probleem, i5 sandy bridge, hoog verbruik

offlineBouncer Geplaatst op zaterdag 4 februari 2012 18:13 1
Hallo allemaal,

ik zit vandaag al uren achter de computer (muziek bewerking) en ik heb die CPU en RAM gadget meter altijd aanstaan en tot mijn verbazing is het CPU verbruik sinds een uurtje minimaal 50% zelfs al heb ik internet e.d uitstaan? Normaal bleef hij ver onderaan staan, de Ram staat wel nog ver onderaan, 15 a 20%.
Het is een Acer van een week oud met een i5 320 processor en 8GB Ram.
Als ik broncontrole kijk zie ik helemaal rechts bovenaan 103 % van maximale frequentie staan , wat betekend dat?
Bij processor staan er 3 die veel verbruiken nl: wmpnetwk.exe gemiddeld 24,90 ongeveer, dan SearchprotocolHost.exe 13.31 en SearchfilterHost.exe 11.70....

Wat kan ik hieraan doen of wat kan de oorzaak zijn en moet ik me zorgen maken?
Kan dit een voorbode zijn dat de Harde schijf stuk aan het gaan is?

Alvast bedankt voor de tijd en moeite!
offlineBouncer Geplaatst op zaterdag 4 februari 2012 21:13 1
Heb de wmpnetwk.exe geprobeerd uit te schakelen in services maar dan krijg ik een foutmelding , 1053 geloof ik.
Als alles uitstaat zit ik op 50% , ga ik wat internetschermpjes openen kom ik op de 90 a 100% CPU verbruik....

Snap niet hoe dit kan en wat ik kan doen om de oorzaak te achterhalen.
offlineDonSalmonella Geplaatst op zaterdag 4 februari 2012 21:19 1
1. Pak de nodige HDD-diagnose software erbij.
2. Kijk tijdens het opstarten eens of de POST bij je harde schijf een indicatie S.M.A.R.T not OK! aangeeft.

Dat zijn twee dingen die je kunt bekijken. Andere opties:

1. Windowstoets + R en kijk eens wat er allemaal mee opstart. Acer levert in mijn optiek namelijk veelste veel troep mee waar je na een bepaalde tijd of eigenlijk na een dag nog zelden iets mee doet.
offlineAlexander82 Geplaatst op zaterdag 4 februari 2012 21:21 1
wmpnetwk is volgens mij iets wat van Media Player af komt, maar je nog gebruik van Media Player?
Zo ja, neem een alternatief zoals Winamp, iTunes of noem het maar op.
offlineBouncer Geplaatst op zaterdag 4 februari 2012 23:10 1
Dank je voor de antwoorden alvast.
@Alexander, wmpnetwk is mediaplayernetwerk ja, gezien uitschakelen niet lukt zal ik die gaan verwijderen denk ik ja, snap alleen niet waarom die 25% ong. CPU gebruik ondanks die eigenlijk niet gebruik word en die foutmelding is ook een raadsel.

@Donsalmonella, ik zal je tips eens opvolgen en kijken wat de reslutaten zijn. Gezien het een pc is die ik alleen voor muziekproduceren gebruik had ik direct al het een en ander erafgegooid van Acer.

Ik heb hem even af laten koelen want de bovenkant was nogal heet (bekend probleem bij de eerdere slimline Acer modellen, had gehoopt dat dat ondertussen verholpen was mede door de nieuwe veel openere behuizing), dus ik zit te denken om ook de warmte te meten.
Virus heb ik al gescand voor de zekerheid maar dat is het niet.

Ik zal morgen antwoorden en eventueel wat screenshots erbij plaatsen.

Bedankt voor het meedenken, morgen geef ik iig een update :)

Om te kunnen reageren op deze discussie dien je geregistreerd te zijn bij Techzine.nl
Klik hier om je te registreren, dit is volledig gratis en is binnen 1 minuut geregeld!

Je bent hier: Techzine » Forum » Hardware Componenten » CPU verbruikt plots heel veel (nieuwe pc)